Beantwoord

Simkaart vervangen wegens uitzetten 3G loopt niet lekker

  • 20 March 2022
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

Dag lezer,

een sms van u gaf mij de indruk dat ik een nieuwe simkaart MOEST aanvragen. Dat deed ik ook, ten koste van mijn anonimiteit. Intussen moest ik de simpele telefoon varvangen wegens een defekt. Ik ontving de nieuwe simkaart, maar vroeg me af of mijn nieuwe eenvoudige telefoon wel geschikt was voor de nieuwe simkaart "met 4G”. Deed de aanvraag weer (moest wel) om dat te bepalen. Code van mijn toestel via *#06# aangevraagd, en ik kreeg van de kpn de mededeling dat nieuwe sim niet geschikt was voor mij. ( en dat ik weer een nieuwe sim kreeg).

Dus allemaal onnodig tijdverlies.

Als ik de sim vervangen had, zou ik met een waardeloos toestel zitten (2G toestel met 4G-sim, en was ik mijn tegoed kwijt.

Gaarne een reaktie.

vriendelijke  groet

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 March 2022, 13:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @cor55120 . Uiteraard ben je toch niks verplicht. We proberen alleen uit te leggen dat 3g uitgezet wordt en dat zou voor velen een onaangename verassing zijn als we dat niet van tevoren bekend hadden gemaakt.

Hier is alle informatie te lezen: https://www.kpn.com/service/mobiel/van-3-naar-4g.htm

Je kunt dus ook met een niet geschikt toestel wel blijven bellen. Internetten wordt een ander verhaal.  

Beste Erwin, ik dank u voor de reaktie, maar…….voor mij nog onduidelijk:

u schrijft:

“Je kunt dus ook met een niet geschikt toestel wel blijven bellen ………”

Niet geschikt voor internetten begrijp ik,

maar bedoelt u ook “niet geschikt voor het nieuwe toegezonden simkaartje” ????

Gaarne nog een reaktie.

Mag ik weten om welk toestel het gaat? Heb je merk en type voor mij?

Reputatie 6
Badge +8

Niet geschikt voor 4g bedoelt men.

2g blijft voorlopig.

Het simkaartje kunt u op de juiste maat uitdrukken.