Beantwoord

Standkachel herkent KPN prepaid niet

  • 14 March 2022
  • 11 reacties
  • 247 keer bekeken

Hallo forum,

 

Ik heb een auto met een voorverwarming (standkachel) die je aan en uit zet middels een simkaart. Ik heb nog een tijdje de simyo kaart van de vorige eigenaar gebruikt totdat die hem blokkeerde. 

Nu heb ik een kpn prepaid simkaart gekocht maar wordt niet herkend door de kachel. Mijn kpn abbonement simkaart herkend hij wel. Hoe kan dit?

Ik heb de simcode uitgezet dus daar ligt het niet aan. 

 

Groeten Dennis. 

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid en verplaatst naar juiste categorie

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 23 March 2022, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Dennis32, welkom op het KPN Forum!

Ik zeg je maar meteen eerlijk: Ik weet niet wat een standkachel is en hoe het werkt. Dat het een autokachel is, begrijp ik. Maar verder dan dat kom ik niet. :stuck_out_tongue: Ik durf je dan ook niet te zeggen waar het precies mis gaat. Maar denk natuurlijk graag even met je mee.

  • Wat voor auto heb je?
  • Wat voor merk en type standkachel heb je?
  • Krijg je een foutmelding te zien? Zo ja, welke?
  • Heb je jouw KPN prepaid simkaart al geactiveerd?
  • Werkt de KPN prepaid simkaart wel in een telefoontoestel?

Hallo Denise bedankt voor je antwoord.

Met deze standkachel kan ik mijn auto voorverwarmen.  Ik kan hem  aan en uitzetten op afstand door een sms commando te versturen naar een ingebouwde simkaart. 

De simyo prepaid sim van de vorige eigenaar deed het wel

Mijn nieuw gekochte simyo sim niet.

Toen een kpn prepaid gekocht doet het ook niet.

Mijn kpn abbonement sim uit eigen telefoon geprobeerd, die doet het wel. 

Zit er ergens verschil tussen die simkaarten?

Uiteraard de simkaarten geactiveerd in een mobiele telefoon. In een telefoon komen de sms jes ook gewoon binnen. 

Groet Dennis.

Als klant van Simyo moet je denk ik bij de klantenservice van Symio zijn en niet bij KPN.

Symio maakt dan misschien wel gebruik van het KPNNetwerk, maar daar kan KPN, de provider, waar dit forum bij behoort, niets mee.

 

Ik stel deze vraag als kpn klant.

Het gaat namelijk  om de kpn prepaid kaart die ik na de simyo sim heb gekocht. Het is mij een raadsel waarom een kpn prepaid sim  kaart het niet doet en een abonnement simkaart wel. 

Heeft die standkachel een oud GSM systeem? Ouder dan zo'n 15 jaar?

We krijgen vaker opmerkingen dat met oude(re) GSM apparatuur, zoals autotelefoons van voor 2000, het met prepaid niet werkt.

Waarom? Dat is een raadsel.

I.i.g. moet de simcode beveiliging van de kaart uit, maar dat moet met een abo-kaart ook. Dus dat is het niet.

Ik heb nog een tijdje de simyo kaart van de vorige eigenaar gebruikt totdat die hem blokkeerde. 

Was dat dan wel een prepaid? Want die blijft gewoon geldig zolang ie gebruikt wordt en kan niet via de provider '’opgezegd'’ worden.

Bedankt voor je antwoord peter.

 

Het is een webasto thermocall systeem. Wordt nog gewoon nieuw geleverd. 

De simyo prepaid van de vorige eigenaar deed het gewoon maar is geblokkeerd en omdat ik niet de eigenaar ben kan ik die niet deblokkeren. 

Groet Dennis.

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou even naar de instellingen van de prepaid simkaart kunnen kijken. Maar dan heb ik wel wat gegevens van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer en bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.

Bedankt voor je hulp Denise.

 

Ik heb de gegevens ingevuld. 

 

Groet Dennis. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb de APN instellingen veranderd. Dit is nu “Prepaidinternet”. Hopelijk werkt dit. :blush:

Hoi Denise,

 

Helaas heeft dit niets verandert.  Ik gebruik overigens geen internet. Ik kan alleen met sms een commando geven. 

Ik heb inmiddels ook wat informatie van webasto. 

Het systeem heeft nodig:

Een 1.8 of 3.0 volt simkaart die GSM 900/1800 ondersteunen. 

Kun je daar iets mee?

 

Groeten Dennis.

 

Reputatie 7
Badge +17

Het systeem heeft nodig:

Een 1.8 of 3.0 volt simkaart die GSM 900/1800 ondersteunen. 

Kun je daar iets mee?

Dit is 2G. Dat ondersteunen onze simkaarten nog wel. Maar standaard ondersteunen onze simkaarten ook 4G en bellen over 4G. Misschien dat dit voor een conflict zorgt. Je zou kunnen kijken of je de instellingen van de simkaart in een mobiel toestel vast kunt zetten op 2G/3G. En daarna weer terug stoppen in de standkachel.