Beantwoord

Telfort naar KPN

  • 5 December 2020
  • 9 reacties
  • 157 keer bekeken

Ik had telfort prepaid die overgegaan is naar kpn, staat nog € 9,00 ruimschoots op maar heb door verhuizing niet binnen 6 maanden gebeld en kan niet opwaarderen. Wat moet ik nu doen, het nr. Is 06 ********** en mijn naam is JW. Dormans. Bij verhuizing al problemen met kpn gehad, daarna met netflix afschrijving en nu dit weer. Ik heb nog 2 mobiele abonnementen en dit van telfort. Wat geeft u mij als advies, ik heb langzaam de neiging met alles over te stappen.

Volgens mij zit bij kpn iets goed fout. Kan dit nummer niet opwaarderen. 

Of weet u een oplossing. 

icon

Beste antwoord door jodormans 6 December 2020, 11:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Helaas als je niet het nummer eens in de 6 maanden actief gebruikt dan vervalt het.

Dit is overigens bij veel providers zo en niet een fout of probleem van KPN.

Hoe lang terug is het nummer voor het laatst gebruikt?

De regels hiervoor zijn dat je eenmaal in de 6 maanden een nummer moet bellen wat niet een gratis nummer is, als je deze 6 maanden bent overschreden kun je nog nog 90 dagen opwaarderen , kennelijk heb je dat niet gedaan en dan ben je het nummer en beltegoed kwijt.

De telfort prepaid klanten zijn vanaf 15 juni 2019 overgegaan naar kpn prepaid er is een kpn prepaid app waar je dus moet opwaarderen, wellicht lukt het je daar nog wel

Volgens mij is mijn nummer nog steeds in gebruik, ik kan ernaar bellen en spreken. En is zeker nog geen 9 maanden niet mee gebeld ik maart of april ergens. 

Krijg ook geen berichten hierover binnen. 

Gr. Jo

Ik zag dat ik op 11 maart. 2020 nog heb gebeld met dit nummer naar mijn ander toestel. Zou dus tot 11 december nog moeten kunnen opladen.

Gr. Jo

Reputatie 7
Badge +8

Heb je het al geprobeerd via de KPN pre paid  app want zoals je leest is het nu een KPN nummer.

En heb je gebeld naar dat nummer of gebeld met dat nummer?

 

Dit is de opwaardeer app van kpn

 

https://www.kpn.com/prepaid/app.htm

Het betreffende toestel mrt prepaid is een oude toestel met alleen telefoon kan er geen app op plaatsen. Zal na een kpn winkel gaan. Weet niet hoe ik dit op het toestel krijg. Heb wel andere toestellen van kpn met abonnement maar die hebben andere nummers daar heb ik dus niks aan. 

Bedankt voor je genomen moeite. 

 

Gr. Jo

Reputatie 7
Badge +21

@jodormans Zoals gezegd wordt het nummer en tegoed bevroren na 6 maanden. Je hebt dan nog 90 dagen om op te waarderen.

Er zijn vaker problemen met online opwaarderen, zeker als je in de geblokkeerde fase bent. Koop even beltegoed (bon) bij de kassa v.d. supermarkt o.i.d. (bij het boodschappen doen?), dan wordt het nummer ‘ontdooid’ en kan je weer bellen.

Bedankt Ruud en de rest, ben opwaardeer kaart gaan halen. 

Daar lukte het ook in eerste instantie niet mee, gaf aan foutnummer of al gebruikt. Heb toen kpn klantenservice mobile gebeld met andere toestel. De medewerker heeft het toen voor me ingebracht en toen ging het wel. 

Dus allemaal bedankt voor de moeite. 

Gr. Jo