Beantwoord

Truma inet box in caravan opvragen prepaid restant onmogelijk via app

  • 28 June 2022
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik heb een prepaid kaartje gekocht en die deze in de Truma inet box in de caravan, deze box kan ik middels een sms vragen om bv de kachel aan te zetten. Het probleem is dat de App op mijn telefoon steeds zegt dat kpn een sms met bv beltegoed nasr het prepaid nummer wil sturen. Ik kan het dus niet zien in de app. De ibox zit in de caravan en is niet instaat om dit door te sturen.

waarom niet in de app zichtbaar

of anders wat te doen met de Truma melding, zie foto

 

icon

Beste antwoord door PeterG 28 June 2022, 18:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Waarom is het in het screenshot in het Engels???

Dag Peter,

de app van Truma kan niet op Nederlands gezet worden, vandaar.

Maar de prepaid app van kpn wel. Waarom gebruik je dié niet. Daarin kan je wel het saldo zien natuurlijk. 

Overigens krijg je bij koppelen natuurlijk wel eenmalig een sms met koppelcode op het nummer. Dus als de caravan nu in nergenshuizen 10 tallen km's verderop staat is het lastig.

Het saldo kan je alleen in de KPN Prepaid app zien en niet in dat van het apparaat waar het in zit lijkt mij.

Is dat trouwens alleen voor de kachel of kan het meer?

Hoi Peter,

de Sim eerst in een mobieltje gedaan en geactiveerd . Daarna in de Truma ibox. Via de kpn app prima het saldo op te vragen, echter na een nieuwe opvraging krijg ik zoals de foto te zien. Daar heb ik dus niets aan.

Ps de ibox kan meer, Google even op ibox Truma 

Het lijkt mij dat kpn het in ieder geval niet ondersteunt via die Truma app.

En prepaid is eigenlijk ook niet bedoeld voor een Mifi. 

Had je 'm al opgewaardeerd trouwens. Voor/ met eerste gebruik adviseren we wel een tientje te storten. 

Via http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

De kaart is steeds geldig tot 6 maanden na

Opwaarderen 

verzenden sms 

Belletje plegen met verbinding 

Internet gebruik 

Jammer. Kennelijk vraagt de app verificatie als ie via een ander nummer wordt gebruikt. 

Dan gaat checken saldo niet lukken lijkt mij.

TIP

Zelf heb ik er een Lebara prepaid naast. Die is via een webpagina volledig te checken. Wat ook kan is prepaid van Simpel.ook die provider biedt volledige beheer via een website

Dag Peter,

reeds opgewaardeerd maar ook dan niet in de kpn app zichtbaar, idd andere provided, jammer.

dankjewel,

Ferry

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Ferryvl, welkom! Het klopt helemaal wat Peter zegt. Niettemin zal ik jouw signaal, dat je het graag anders ziet, intern meenemen!