Beantwoord

Tv kijken in het buitenland via prepaid kost veel data

  • 27 July 2019
  • 15 reacties
  • 387 keer bekeken

Geweldige reclame van KPN, dat je overal in het buitenland tv kunt blijven bekijken, jammer dat ze niet aangeven dat het middels een prepaid abonnement een dure aangelegenheid is.
zit nu 2 van de 4 weken in Hongarije en heb al 6 extra bundels gebruikt. Ja als je de tour wilt volgen, zul je met KPN op de blaren zitten...
Tevens zou het aanzetten van bundels via MijnKPN gaan, echter dan ontvang ik direct een foutmelding. Ook 2x contact gehad met KPN service afdeling, maar niemand die een oplossing aanbiedt.
icon

Beste antwoord door Tycha 27 July 2019, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Hongarije

Als je beschikt over goede wifi daar,zet dan in de iTV app de optie uit dat via 3G/4G televisie gekeken kan worden.

[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/517c2237-2b47-4d16-a204-97accfae0714.png[/img]

Zet bij, profiel, instellingen,de optie,
gebruik mobiele data als er geen verbinding met wifi is op uit.

En zet ook de beeldkwaliteit bij de instellingen op Laag

Ook interessant om even door te lezen https://www.google.com/amp/s/www.simyo.nl/blog/tv-kijken-buitenland-dataverbruik/amp/
Hi Tycha, dank voor je antwoord maar helaas geen WiFi hier midden in het bos, dus alles via 4g
en dat werkt goed hoor.
helaas verbruikt de ITV app ongeveer 500 mb per uurtje tv kijken en mijn vraag aan KPN was simpel, wat kunnen jullie voor mij doen?
Helaas niet, wij zetten even 8 gb op uw account...
Het constant moeten ophogen van bundeltjes van 1gb levert wellicht meer op...
Reputatie 7
Badge +11
Ah je vraagt of KPN je daar mee sponsert
Ik denk dat ik het antwoord daarop wel kan raden 😉

De app geeft al wel een indicatie aan van het verwachte verbruik. Omgerekend in Mbps kom je op het volgende uit:
Hoge kwaliteit (20 minuten per GB) = 6,66Mbps (833kB/s)
Gemiddelde kwaliteit (30 minuten per GB) = 4,40Mbps (555kB/s)
Lage kwaliteit (1,5 uur per GB) = 1,46Mbps (183kB/s)
Had er graag voor betaald hoor, doe ik nu ook maar wellicht dubbel zoveel.
En ben een goede complete klant, en had dus iets meer hulp verwacht.
Helaas, dus zal straks wel weer de standaard berichten ontvangen dat de bundel voor 50, 75 en 100 % zijn verbruikt....
En dat nog een keer of 6 deze vakantie !
Reputatie 7
Badge +11
Ik gun je het wel hoor, maar ben ook maar een helpende klant 😃
Een moderator zal hier nog reageren.
Oei, ik wacht met spanning af...
Jij in elk geval hartelijke dank !
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan, fijne vakantie nog!
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Hongarije, welkom op het forum.

Ik probeer even met je mee te denken, ik heb echter nogal moeite met inleven in deze situatie. Hoe had je precies verwacht dat televisie kijken via een mobiele verbinding zou werken? (binnen- of buitenland) Video streamen zal logischerwijs altijd data in beslag nemen. Ook met een abonnement waarbij er meer data inbegrepen zit is dagelijks tv-kijken via een mobiele verbinding niet aan te raden, hoewel het in verhouding goedkoper is via een abonnement.

Ik moet je helaas teleurstellen, ik zie geen andere mogelijkheid hierin als je daar niet de beschikking over WiFi hebt. Met uitzondering van het televisie kijken in zijn geheel overslaan en genieten van de mooie omgeving en je vakantie.
Reputatie 7
Badge +28
Het alternatief is TV-kijken via een schotel.

De Tour de France is gratis te volgen op Eurosport in het Duits.
Hoi Hongarije, welkom op het forum.

Ik probeer even met je mee te denken, ik heb echter nogal moeite met inleven in deze situatie. Hoe had je precies verwacht dat televisie kijken via een mobiele verbinding zou werken? (binnen- of buitenland) Video streamen zal logischerwijs altijd data in beslag nemen. Ook met een abonnement waarbij er meer data inbegrepen zit is dagelijks tv-kijken via een mobiele verbinding niet aan te raden, hoewel het in verhouding goedkoper is via een abonnement.

Ik moet je helaas teleurstellen, ik zie geen andere mogelijkheid hierin als je daar niet de beschikking over WiFi hebt. Met uitzondering van het televisie kijken in zijn geheel overslaan en genieten van de mooie omgeving en je vakantie.
Hi Alex,
ik begrijp wat je bedoeld en neem van mij aan dat genieten boven aan mijn lijstje staat.
waarom dan deze melding, simpel als verzoek om hulp van KPN, want laten we eerlijk zijn prepaid is ook een verbintenis met deze provider.
En natuurlijk kunnen ze iets voor je doen, waarom elke keer 1000 mb? Sta nu inmiddels op 7x deze vakantie en moet nog ff...
Dus eenmalig 10 gb dat is wat ik vroeg, en natuurlijk kunnen ze dat in mijn geval automatisch afschrijven. Echter zoals ik al eerder schreef, zal 10 x 1000mb meer opleveren....
Ik wacht natuurlijk nog op de moderator, maar dan zal de vakantie wel afgelopen zijn en kijk ik weer via mijn WiFi.
Groet vanuit Hongarije, Willem
Hongarije schreef: Ja als je de tour wilt volgen, zul je met KPN op de blaren zitten...


Die is gelukkig afgelopen. Je zult veel minder data verbruiken nu lijkt me.
En ja, 4G kost nou eenmaal data en dus geld. Ook als je in Nederland 4G gebruikt voor die app.

Met een abonnement is het wat goedkoper maar ook dan racet je bundel er doorheen met 4G. En zul je ook extra moeten aankopen.

Je zegt 'Compleet' te zijn; ik neem aan dat je thuis ook internet van KPN hebt. Waarom heb je dan geen mobiel abonnement bij KPN??? Dat is icm KPN Thuis nog minder duur. Zeker dan prepaid want dat is prijzig.

Als je geen wifi hebt kan je beter wat anders doen dan tv kijken via je mobiele device.

In Nederland zijn we verwend met veel openbare wifi en thuis ook wifi. Dat is in het buitenland vaak veel minder. En als je dan de keuze maakt voor kostbare data via 4G... Er wordt nergens beweerd dat dát 'niks' kost. KPN is er niet verantwoordelijk voor dat jij uren lang data gaat gebruiken.

En oh ja, in je laatste bericht hier zeg je "Ik wacht natuurlijk nog op de moderator". Maar die was er voor jou al en die heb je ook gequote! Die heeft het prima verwoord. Het is je eigen verantwoordelijkheid.
Hi Peter,

Dank voor je heldere uiteenzetting en inderdaad verbruik ik nu veel minder data. Prepaid is een bewuste keuze geweest, toestel zelf aanschaffen en geen BKR registratie waren voor mij toentertijd doorslaggevend. En prepaid contract loopt nog tot ergens in 2020, dan zet ik het zeker om!
en Peter, inderdaad wordt nergens gezegd dat het niks kost, maar toch ook niet wat de daadwerkelijke kosten kunnen zijn, en dat mag meer bekendheid krijgen, maar dat vind ik...
En ja verantwoordelijkheid, pracht kreet maar KPN zou hun gebruikers iets meer kunnen vertellen over data gebruik in het buitenland en niet alleen reclame maken voor “je tv mee naar t buitenland”....
Als laatste blijf ik bij mijn opmerking dat databundels gerust wat hoger mogen dan 1000mb.
allen bedankt voor de reacties en wellicht tot een volgende keer?

En prepaid contract loopt nog tot ergens in 2020, dan zet ik het zeker om!

Dat kan bijna niet prepaid zijn geen langlopende contracten dan zou het om een Sim only gaan. Die hoef je niet op te hogen tenzij je een lage startbundel hebt.


inderdaad wordt nergens gezegd dat het niks kost, maar toch ook niet wat de daadwerkelijke kosten kunnen zijn, en dat mag meer bekendheid krijgen, maar dat vind ik...


Het data verbruik van apps is redelijk goed vindbaar.
Diverse sites hebben daar lijstjes van. Hier bijvoorbeeld

Het data verbruik zowel in Nederland als in het buitenland maakt geen verschil.
Het grootste punt is het verschil in kosten ben je binnen of buiten de EU daar worden we redelijk goed over geinformeerd. Ook aangaande de grensgebieden mooi voorbeeld Lesbos daar maak je al snel gebruik van een Turks netwerk die net buiten eu zone1 valt.

Prepaid is er juist voor de kleinste verbruikers lijkt mij die hebben geen bundels groter dan 1 GB nodig.
Dat kan ik mis hebben ik zou juist van een sim only abonnement naar prepaid gaan omdat sim only bij 2Gb begint.
Jij schrijft: Dank voor je heldere uiteenzetting en inderdaad verbruik ik nu veel minder data. Prepaid is een bewuste keuze geweest, toestel zelf aanschaffen en geen BKR registratie waren voor mij toentertijd doorslaggevend. En prepaid contract loopt nog tot ergens in 2020, dan zet ik het zeker om!


Hmm 🤔

Ik heb abonnement en koop altijd zelf m'n toestellen. Dat kan gewoon zonder lening. Maar ook met toestellening is er toch keuze genoeg! En het toestel is meteen je eigendom, want het is koop. Met lening/afbetaling. Maar gewoon helemaal aftikken kan ook bij een abonnement hoor. Juist.
En met een lening tot € 249,99 komt er geen BKR bij kijken.

Je hebt duidelijk prepaid bij KPN. Dat heeft, prepaid dus, helemaal geen looptijd hoor. Als je dat, ook bij KPN, gewoon omzet naar een Sim-Only-abonnement dan krijg je zelfs het nog openstaande (standaard)tegoed vergoed! 😃

Sim-only-abonnement = abonnement zonder toestel. Je koopt zelf een toestel 😉 😀
Prepaid: geen looptijd. Blijft geldig zolang je 'm maar regelmatig gebruikt. Na 9 maanden in een la vervalt ie.