Beantwoord

Twee prepaid kaartjes in één telefoon?

  • 30 August 2020
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

hallo allemaal

 

Ik heb een smartphone met een prepaid kaartje.

Nu wil ik voor de vakantie een prepaid maandbundel kopen.

Ik heb een duo sim telefoon

VRaag: kan ik dus tee kaartjes in één telefoon gebruiken?

 

dank theodosius

icon

Beste antwoord door Misja20 31 August 2020, 09:58

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ja dat is mogelijk, maar het is wel zo dat er tegelijk maar op 1 simkaartje een data verbinding actief kan zijn.

Reputatie 7
Badge +13

@theodosius welkom op het KPN forum, Het is inderdaad mogelijk om er dan bijvoorbeeld een tweede lokale simkaart bij te plaatsen in jouw toestel. Je kan dan in de instellingen van de telefoon aangeven dat je op je huidige simkaart gebruik wil maken van de telefonie en dan de tweede simkaart aanwijzen voor het data-verkeer. Ik wens je een hele fijne vakantie en post gerust nog even wat als we iets voor je kunnen doen! 

Beste Misja20 en Remco, dank voor jullie antwoorden.

Nog even over ‘... het is wel zo dat er tegelijk maar op 1 simkaartje een data verbinding actief kan zijn.’

 

  • Dus (buiten Europa), een lokaal kaartje voor Data?
  • En, bv bellen op A en data op B. Omkeren naar behoefte kan?
  • Actief betekent: gaande data-verkeer?

hoop weer van jullie te horen

theodosius

 

Reputatie 6
Badge +6

Beste Misja20 en Remco, dank voor jullie antwoorden.

Nog even over ‘... het is wel zo dat er tegelijk maar op 1 simkaartje een data verbinding actief kan zijn.’

 

  • Dus (buiten Europa), een lokaal kaartje voor Data?
  • En, bv bellen op A en data op B. Omkeren naar behoefte kan?
  • Actief betekent: gaande data-verkeer?

hoop weer van jullie te horen

theodosius

 

Ja Bellen op A en Data op B is mogelijk, omkeren kan zo vaak als je wilt, dat moet je zelf aangeven bij de instellingen.

Actief betekend dat er maar op 1 simkaart tegelijk data kan binnenkomen. Dus als Simkaart A geactiveerd staat voor data, kan er op Simkaart B geen enkele data doorkomen, tot dat je dus weer wisselt via je instellingen.

Wat is de gedachte erachter? Waarom niet gewoon een extra databundel (die is buiten NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland NIET geldig!) op je gewone kaartje? Bv de 1 GB bundel. Bellen en sms-en blijft dan gewoon wel van het beltegoed gaan.

Bundels waar GB en bellen én sms inzitten zijn er ook. Dus alleen geldig in NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland.

Buiten EU en genoemde landen kan alleen bellen/sms en data (!) van het Beltegoed gebruikt worden. In bv. de Verenigde Staten. Dan alleen lage snelheid van 64 Kb/s.

Misja20 en PeterG,

Sorry dat ik er zo over doorzeurde. Dit zijn denk ik de mogelijkheden.

Dank voor jullie informatie; ga daar aub mee door.

 

vr gr theodosius

Reageer