Beantwoord

verlopen prepaid nummer?

  • 1 September 2020
  • 7 reacties
  • 562 keer bekeken

Hallo, ik krijg een bericht van KPN op mijn nummer: ‘let op u hebt 6 maanden geen gebruikt gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer op 30/08/2020 geblokkeerd worden. waardeer snel uw tegoed via kpm.com/onlineopwaarderen op om uw nummer te behouden’. Nu heb ik dat gedaan en 10 euro tegoed upgeload op 1/9/2020, maar in de KPN pre-paid app staat tegoed geldig t/m 31 augustus 2020. betekend dit dat mijn nummer niet meer actief is? als dat zo is hoe kan ik mijn geld terug krijgen? en kan ik mijn nummer nog activeren? 

icon

Beste antwoord door PeterG 4 September 2020, 11:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Vraag je beltegoed is op door een smsjes te sturen naar 1266 met de tekst SALDO

Welke datum krijg je dan?

Vaak is het wel zo, dat als je simkaart geblokkeerd is, je nog 3 maanden krijgt om alsnog op te waarderen, maar online opwaarderen werkt dan vaak niet goed meer, en enigste mogelijkheid om het nummer dan weer actief te krijgen is om op te waarden met een opwaardeerbonnetje die je in een kpn shop of supermarkt koopt.

In dit stadium is opwaarderen alleen mogelijk via een BON gekocht in bv supermarkt, tijdschriftenhandel (Primera, Bruna) e.d.

Opwaarderen via de site werkt niet meer bij éénzijdige afsluiting.

(update: zie net dat Misja20 dit ook vermeld)

oke bedankt voor de antwoorden, ik zit in het buitenland voor de komende 3 maanden, kan ik iemand sturen die een bonnetje voor mij koopt in NL en dan doe ik uploaden met de gegevens van het bonnetje vanuit het buitenland? 

Reputatie 6
Badge +6

oke bedankt voor de antwoorden, ik zit in het buitenland voor de komende 3 maanden, kan ik iemand sturen die een bonnetje voor mij koopt in NL en dan doe ik uploaden met de gegevens van het bonnetje vanuit het buitenland? 


Dat is inderdaad mogelijk :)

nice het is gelukt, bon vanuit buitenland upgeload nummer weer actief t/m maart 2021, nu heb ik teveel tegoed , kan ik dit gebruiken voor andere  doeleinden? of iemand het tegoed sturen? zonde als ik het niet kan gebruiken..

Teveel tegoed????

Ik neem aan 2 tientjes?

Dat zal je toch wel gebruiken in die 3 maanden buitenland? Zit je buiten de E.U.?

Van af elk moment dat je zelf belt (met verbinding), een sms stuurt, of internet gebruikt blijft de telefoon gewoon weer 6 maanden geldig. Dus dat beltegoed kan je “eindeloos” laten staan. Er gaat alleen steeds even iets af als je de geldigheid weer wilt verlengen. Dan voorkom je bovenstaande situatie. Dan kan je “jaren” doen met die 2 tientjes…

Ik gebruik de prepaid (m'n 1ste nummer is abo) nu iets vaker maar heb op die manier al een keer 2 jaar met 1 tientje gedaan. Steeds tijdig sms'je naar m'n andere mobiel om 'm geldig te houden. En toen had ik nog over.

Een prepaid verloopt niet zolang je maar steeds binnen de termijn van 6 maanden ermee belt, sms't of internet gebruikt.

Thanks Peter! buiten eu, maar gebruik het hier niet, woon en werk in Afrika , dus lokale simkaart gebruik ik hier :) 

ik ga een herinnering in mijn agenda aanmaken om binnen de termijn van 6 maanden te blijven. 

 

 

 

Reageer