Beantwoord

Voicemail werkt niet

  • 21 June 2021
  • 23 reacties
  • 524 keer bekeken

Reputatie 1

Voicemail is aangezet maar werkt niet.

 

*Admin: Eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 1 July 2021, 08:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7

Hoi @Havazu, welkom bij ons op het forum. De voicemail werkt begrijp ik. Wat gebeurt er als iemand jou belt, wat horen ze dan? En wat gebeurt er als je naar de voicemail belt, krijg je dan een optie om een welkomstbericht in te spreken of kan je ingesproken berichten beluisteren?

Op onze website hebben we ook een pagina over het instellen van de voicemail, had je die al bekeken: Voicemail instellen op een mobiele telefoon?

Reputatie 1

Beste Jasper,  Na het aanzetten van voicemail door 12331 of SMS AAN, krijg ik per computerstem een positieve bevestiging. Belt iemand naar mijn nummer dan wordt deze persoon niet doorgeschakeld naar de voicemail dienst. Mijn Android smartphone blijft enige tijd een belsignaal geven. Daarna niets. Ik was prepaid klant van de HEMA en heb gekozen voor nummer behoud.

Heb je de voicemail box wel geactiveerd?

Dat doe je door 1233 te bellen en o.a. een pincode op te geven EN een begroeting op te nemen. Anders heb je geen box en wordt er doorgeschakeld naar …. niets.

Reputatie 1

Ik heb zojuist 1233 gebeld en gecontroleerd of mijn persoonlijke welkomstboodschap aan staat. Dat is allemaal in orde. Toch word ik niet doorgeschakeld naar voicemail als ik mijzelf vanuit een ander toestel opbel en met mijn smartphone niet regaar op het belsignaal. Het instellen van een pincode kom ik nergens tegen.

Dan zal @Jasper  toch nog even moeten kijken in de systemen.

Staan je gegevens al in je profiel?? Mobiele nummer kan in het vakje Persoonlijke opmerkingen.

Reputatie 1

Ik heb nu enkele gegevens waaronder mijn nummer vermeld.

Reputatie 7

Ik wil inderdaad in de systemen gaan kijken zoals Peter al voorspelt :slight_smile:  Op jouw forumprofiel zie ik alleen nog geen gegevens staan @Havazu, ik zie alleen een woonplaats en een type toestel ingevuld. Mogelijk ging er iets niet goed met het opslaan. Zou je daar =de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN kunnen toevoegen? Als je daarna hieronder een seintje geeft kan ik voor je kijken.

Reputatie 1

Ik heb e.e.a. toegevoegd in mijn profiel. 

I.p.v doorschakelen naar voicemaildienst wordt er doorgegaan met opbellen en gaat opnieuw een belsignaal beginnen. Dit lijkt eindeloos door te gaan...

Heb je na het intoetsen van 12331 wel op de beltoets gedrukt? (sorry, ben dit foutje meermaals tegen gekomen)

Reputatie 1

Nee, ik krijg de boodschap ' De voicemail wordt na enkele minuten aangezet. De verbinding wordt nu verbroken"  Dat gebeurt dan ook meteen. Als ik 1233 bel dan hoor ik dat er geen berichten zijn. Logisch want niemand heeft de kans gekregen een bericht in te spreken.

Raar hoor. Dan moet er aan kpn kant iets niet goed staan. Dat komt via Jasper vast wel goed.

Je weet dat je met voicemail maar 20 seconden hebt om je telefoon aan te nemen? Ik heb 'm daarom al jaaaren uit staan. A.d.h.v. nummerweergave of een verzonden sms of whatsapp bericht bel ik terug.

Oh ja, als iemand je via Whatsapp belt dan werkt de vm in de kpn centrale niet. Alleen als men via het gewone net belt (vast/mobiel).

Reputatie 1

Bedankt Peter. Ik hoop dat Jasper iets kan vinden. Vanmorgen kon men mij in een KPN shop ook niet verder helpen.

Reputatie 7

Ik heb e.e.a. toegevoegd in mijn profiel. 

Er staan nu meer gegevens inderdaad, maar het 06-nummer zelf zie ik nog niet. Die is noodzakelijk voor me om alles erbij te kunnen pakken. Kan je die er nog aan toevoegen?

Reputatie 1

O.K. Staat er weer tijdelijk bij.

Reputatie 7

Dank je @Havazu! Ik ben voor je gaan kijken en ik krijg geen optie om de voicemailinstellingen te bekijken. Ik heb daarom een melding aangemaakt voor de specialisten met het verzoek of zij hier ook een blik op kunnen werpen. 

Reputatie 1

O.K. bedankt voor alle moeite tot zover.

Reputatie 7

Hoi @Havazu, ik zie dat er eind vorige week een wijziging is gedaan bij de voicemailinstellingen door de achterliggende afdeling. Hoe gaat het nu met de voicemail, werkt die nu?

Reputatie 1

Nee hoor Jasper. Geen verandering. Mag ik ervanuitgaan dat behalve jij er iemand is van de techniek die hier actief mee bezig is? Ik heb nog een chip van KPN ( ook prepaid) in een beveigingsapparaat. Daar werkt de voicemail gewoon.

Reputatie 7

Helaas is het nog niet opgelost dus @Havazu, de melding die ik hiervoor had aangemaakt is nog in behandeling bij de specialisten en zij zijn er nog mee bezig. Het kan inderdaad dat het op een ander (prepaid-)nummer wel werkt, dit lijkt specifiek bij het eerste nummer te spelen.

Reputatie 7

Ik heb de melding die de specialisten in behandeling hebben nog een keer voor je bekeken @Havazu, het lijkt nog niet volledig opgelost te zijn maar in hun notitie geven ze wel aan dat de voicemail het nu zou moeten doen. Werkt het nu voor jou ook?

Reputatie 1

Ja! Het werkt gelukkig. Bedankt voor de assistentie.

Reputatie 7

Graag gedaan @Havazu, ik ben blij dat het nu werkt! De specialisten zijn er nog wel mee bezig dus, dat richt zich op het beheer voor ons. In een eerder bericht noemde ik al dat ik niet kon zien of de voicemail aan- of uitstaat en dat is nog niet te zien. Die werkzaamheden zullen voor jou geen merkbare gevolgen meer hebben dus :slight_smile:

Reputatie 1

Mij op de hoogte houden heb ik zeer op prijs gesteld. Prima service Jasper.

Groeten, Hans