Beantwoord

voicemail werkt niet op Nokia 105

  • 29 April 2021
  • 16 reacties
  • 374 keer bekeken

Ik gebruik een simpele Nokia105, geen smartphone, prepaid mobiel. Voorheen, met mijn Hema SIMkaart, werkte Voicemail wel. Omdat Hema stopt ben ik recent overgestapt op KPN prepaid mobiel. Probleem: voicemail werkt nu niet meer; opnieuw instellen lukt niet. Als ik mn telefoon niet opneem krijgt de beller te horen: “Dit nummer is niet in gebruik”. Telefoon instellen op “doorschakelen” (naar 1233) lukt evenmin; dan verschijnt t bericht: “niet uitgevoerd”. Heeft iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Bart_ 10 May 2021, 15:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Annokia105 uiteraard zou je voicemail het ook moeten doen op een ‘niet-smartphone’. Kun je iets meer informatie geven? Je hebt net een nieuwe kpn simkaart? Je kunt wel bellen en gebeld worden met je eigen nummer? Heb je dit al geprobeerd?

 

  • Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233.
  • Zet voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS AAN naar 1233.
  • Zet voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS 'UIT' naar 1233.

 

Bellen en gebeld worden is geen probleem. Nummerbehoud is ook correct verlopen. Smsjes sturen en ontvangen gaat goed. Het hele traject van voicemail instellen heb ik meermaals doorlopen, zonder resultaat.Mijn man heeft al langer een KPN prepaid simkaart en daarmee werkt voicemail prima. Daarom heb ik gisteren mijn kpn prepaid simkaart eens getest in zijn toestel > voicemail werkt dan ook niet. Mijn conclusie nu: het probleem zit in mijn nieuwe kpn simkaart. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat vind ik een heel logische conclusie, @Annokia105 Op deze pagina kun je een nieuwe simkaart aanvragen

Beste Bart, Blijkbaar heb ik dan, bij mijn recente overstap naar KPN, een niet goed werkende prepaid kpn simkaart ontvangen. Ik heb de kaart namelijk net 2 weken in gebruik en ontdekte het voicemail probleem pas een dag geleden, aangezien ik mijn telefoon sporadisch gebruik.  Een vervangende prepaid simkaart lijkt me idd de oplossing. Is er wellicht een mogelijkheid om mij hierin tegemoet te komen, aangezien ik nog maar zo kort geledenook al kosten heb gemaakt voor de overstap van Hema naar KPN?

 

Reputatie 7
Badge +20

Als je je mobiele nummer en huidig simkaartnummer in je forum profiel zet, zal ik je beltegoed met €4,99 opwaarderen, @Annokia105 Dan zijn die kosten eruit.

Daar ben ik blij mee! Mijn mobiele nummer staat al in mijn profiel. Ik begrijp niet wat u bedoelt met “huidig simkaartnummer" en zie geen veld in MijnProfiel waar ik dat nog kan invullen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik bedoel het nummer van de simkaart die op op dit moment in je telefoon zit. Dat nummer staat op de simkaart. En je kunt dit nummer achter je mobiele nummer noteren in je forum profiel, @Annokia105 

Dank voor de uitleg, ik heb dat nummer toegevoegd.

 

Reputatie 7
Badge +20

En ik heb je beltegoed opgewaardeerd, @Annokia105. Ik ben benieuwd hoe het afloopt! 

Goed geregeld, dank u wel. Nog een vraag: heeft de vervangende simkaart direct mijn huidige tel nummer? Of moet ik na ontvangst zelf weer het hele traject van nummerbehoud doorlopen?

Reputatie 7
Badge +20

In dit geval gaat het om een vervangende simkaart, dus er verandert niets aan je mobiele nummer en het resterende prepaid-tegoed van je oude SIM-kaart, @Annokia105  

Alvorens ik het avontuur aanga met een vervangende simkaart, wil  ik nog even verder puzzelen. Ik vraag me namelijk af of het euvel daarmee verholpen zal zijn. De simkaart die ik nu in gebruik heb, had oorspronkelijk een ander 06 nummer. U kunt dat nummer zien in MijnProfiel, waar ik het zojuist heb toegevoegd.

Kan het zijn dat er, na de omzetting voor nummerbehoud kortgeleden, ergens nog een koppeling zit met dat oude simkaartnummer? Aangezien de beller nu de melding krijgt: “dit nummer is niet in gebruik”. Wat strikt genomen klopt voor het oorspronkelijke nummer van de simkaart… 

Met een vervangende simkaart loop ik dan wellicht tegen eenzelfde probleem aan. Waardoor ook het voicemailproces misgaat. Is er technisch misschien nog een andere oplossing?

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie ook dat je van nummerbehoud gebruikt hebt gemaakt en dat je huidige nummer is overgezet naar ons. Dat nummer is gekoppeld aan je simkaart. Het kan zijn dat er nog iets scheef staat, inderdaad. Even je telefoon volledig uitschakelen en dan weer aanzetten kan al helpen. Als dat niet helpt is het vervangen van simkaart juist wel de oplossing, @Annokia105  :) 

 

Volledig uitschakelen doe ik vaak genoeg, aangezien ik mijn mobiel weinig gebruik, dus dat helpt niet.

Die vervangende simkaart, daar zie ik eerlijk gezegd tegenop. De overstap van Hema naar KPN werd namelijk een heel gedoe doordat de servicedesk van KPN (tel 0800-0402) mij in 1e instantie niet goed adviseerde door een aantal belangrijke stappen niet aan te gegeven. Als ik niet zelf nog eens had gebeld (waarbij bleek dat het totaal anders moest) dan had ik nu nog op nummerbehoud zitten wachten...

Ook is mij uit diverse contacten met de KPN helpdesk gebleken dat e.e.a. voor prepaid mobiel niet zo makkelijk in orde te krijgen is.Kunt u mij svp bevestigen:

  • dat ik ervan op aan kan dat de vervangende simkaart direct mijn huidige 06 nummer heeft?
  • dat ik dus niet weer nummerbehoud moet aanvragen voor de nieuwe kaart?
  • dat het enige verschil misschien een andere PUK code is?
  • dat voicemail wel gaat werken met de vervangende kaart?
Reputatie 7
Badge +20

Dag @Annokia105 Het vervangen van een simkaart zorgt er niet voor dat je nummer wordt veranderd of dat er iets met nummerbehoud plaats moet vinden. Je vervangt een simkaart op het moment dat je huidige niet meer goed werkt of verouderd is. Ik durf je niet beloven dat je voicemail weer gaat werken, maar voor zover ik kon zien stond technische alles goed. De logische keuze is dan dus je je simkaart vervangen. 

Als je het echt niet vertrouwt: bel dan even met de klantenservice en laat via die weg je simkaart vervangen. Dan weet je zeker dat het goed zit. Ze kunnen je eventueel ook nog doorverbinden met de Technische Dienst: wellicht kunnen ze daar meer zien. 

Dank voor het advies om de technische dienst er naar te laten kijken. Zoals gezegd heb ik met de klantenservice niet al te goede ervaringen dus ik betwijfel of ik daarmee “zeker weet dat het goed zit”.