Vraag

Welke oproeptonen bij gedeactiveerd mobiel nummer?

  • 18 August 2023
  • 15 reacties
  • 139 keer bekeken

Wanneer ik het mobiele nummer van mijn moeder bel krijg ik drie korte tonen te horen, waarna de verbinding verbroken wordt. Wat betekent dat?

Ik vermoed dat het nummer opgeheven is, want de (prepaid) SIM zit in haar tablet (voor WhatsApp) en wordt normaal niet gebruikt. Ik woon ver weg en kan haar via de (vaste) telefoon niet uitleggen hoe ze moet proberen om met de tablet te bellen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 6

Als het nummer opgeheven is wordt er meestal gezegd dat het nummer niet in gebruik is.
Meestal hoor je dit als de voicemail is uitgeschakeld of als het nummer is doorgeschakeld maar de doorgeschakelde telefoon uit staat.
Ik kan natuurlijk niet zien wat precies de situatie is maar is de het prepaid SIM kaartje ook opgewaardeerd?

Dank je wel. Het kaartje is al jaren niet meer opgewaardeerd, dus veel hoop heb ik niet.

Ik had eigenlijk gehoopt dat er ergens een lijst is met alle tonen en wat ze betekenen.

Hier een eerder onderwerp over oproeptonen, maar helaas helpt dat niet veel.

 

Bedankt, die weblink leidde via via naar deze mooie lijst op Wikipedia:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Telefoontonen

Helaas staat “mijn toon” er niet bij…

Reputatie 7
Badge +21

Dank je wel. Het kaartje is al jaren niet meer opgewaardeerd, dus veel hoop heb ik niet.
 

Dat laatste is terecht denk ik. Ik acht de kans klein dat het nummer nog actief is.

Prepaid is een eenvoudig product met maar één belangrijke voorwaarde.

Een prepaid simkaart blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruiken voor bellen, sms en/of internet. Na 5 en 6 maanden komt er een herinnering via sms. Na 6 maanden inactiviteit wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd en dan heb je nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat niet, dan wordt het nummer daarna volledig geblokkeerd en ook opgeheven. Dat is definitief en onherstelbaar.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @G. van Gasteren, ik kan het voor je nakijken. Zou je dan het nummer willen vermelden in jouw forumprofiel? Dan kunnen we aan alle speculatie een eind maken. 

Dank je wel, Ruud, dat is degelijke info.

Dat is mooi, Jeroen!

Ik heb het nummer in mijn profiel gezet. Ik ben benieuwd :-)

Jeroen_dB: Mij is al via via meegedeeld dat het nummer nog wel “bij KPN staat”, wat dat ook mag betekenen, maar opgeheven is en niet meer geactiveerd of overgezet kan worden.

Het nummer is eerder geporteerd dus ?
Hier op te zoeken :
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken

Hé KeesYagi, mooie website! Hij zegt: “Dit nummer is niet geporteerd.” 

Geschiedenis:

Ik had een SIM gekocht bij Simyo en gevraagd of nummerbehoud mogelijk was. Hun antwoord:
“Vanuit ons lijkt het erop dat dit nummer inderdaad beëindigd is, dan kunnen wij dit niet overzetten.
Je zou KPN nog even kunnen bellen om te vragen of zij hier nog iets mee kunnen, ik zie dat het nummer daar nog zit.”

Reputatie 7
Badge +21

Interessante discussie, maar ik denk dat er maar één ding opzit. Wachten op een reactie van @Jeroen_dB bij zijn volgende dienst.

Hallo @G. van Gasteren, ik kan het voor je nakijken. .... Dan kunnen we aan alle speculatie een eind maken. 

Maar zoals eerder gezegd:  ik acht de kans klein dat het nummer nog te ‘redden’ is.

Hoi RBxx, ik heb al geprobeerd Jeroen_dB te vertellen dat hij niet meer hoeft te zoeken, omdat het nummer “niet meer geactiveerd of overgezet kan worden”.

Reputatie 7
Badge +21

OK, duidelijk. Een geval “jammer maar helaas” dus.

Meer een luxe-probleem :-)