Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.143.2

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.143.2

KPN TV+ Box: Update maart 2024 #2

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.143
 

Wat zit er in?


We zetten ons in om met elke update bugs op te lossen en de TV+ Box continu te verbeteren, zodat we jullie een nog betere kijkervaring kunnen bieden.

Op basis van jullie feedback hebben we deze keer verschillende verbeteringen kunnen doorvoeren. De eerste daarvan is een verbeterde focus in het menu. Klanten gaven aan het groene streepje, dat we gebruiken om aan te geven waar je bent in het menu, niet goed zichtbaar is. In deze update vervangen we dat groene streepje door een wit ovaal.

 


Deze verbetering is doorgevoerd om de focus in ons menu helderder en gebruiksvriendelijker te maken. 


Verder hebben we een aanpassing gedaan bij het zoeken in Films en Series. Sommige films of series zijn zowel los te huur en beschikbaar in een zenderpakket. Nu zie je ook daadwerkelijk beide resultaten. En als je doorklikt zie je in welk zenderpakket de film zit, of dat het een huurfilm is.

We hebben ook wat bugs verholpen die door jullie gemeld zijn. De eerste daarvan is dat automatisch beste kwaliteit weer werkt bij het gebruik van favoriete kanalen!

Ook is het niet zichtbaar worden van de Disney+ tegelrij op het hoofdscherm opgelost.

Verder nog diverse kleine verbeteringen en bug fixes. Waaronder ook het zoveel mogelijk voorkomen van dubbele Apps in de Apps-sectie en het verhelpen van flikkeren in het instellingenmenu.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 19 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol26 - 28 maart

Heb je hem na 28 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Kreeg gister de Email dat ik de update krijg,maar tot op heden niets ontvangen,klantenservice gebeld daar ben ik niets wijzer geworden je wordt van het kastje naar de muur gestuurd,totaal geen idee waar ik het over had

 

Iedereen die de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft krijgt de update.

Volgende week 26 - 28 maart wordt hij uitgerold. (zie info eerste bericht van deze topic). 


@update 2024 welkom! Omdat het niets met de TV+ update te maken heeft, heb ik jouw berichten en de reacties daarop voor het overzicht verwijderd. Maak gerust een eigen topic aan voor jouw vraag. 


Werkt prima, persoonlijk had ik geen enkele moeite met het groene streepje op de plaats waar je was. Nu gewoon een ‘invert’ in het menu, works good for me.


Ik hoop dat de problemen met de net geïnstalleerde vorige update ook opgelost zijn. Sinds gisteren start tv box wel, maar staat beeld meteen stil. Wissel je van zender, dan weer seconden beeld, dan weer bevroren. Pas na voeding eraf en erop, dan werkt het normaal.

Tevens bij wisselen van zenders, hapert de wisseling, 2x donker en dan pas nieuwe zender. 

Beide zijn verslechtering van gebruik van de app.

Ik had dit ook bij de laatste update. Dit probleem treed ook op als de IGPM snooping niet goed werkt in het netwerk. De multicast werk dan niet en alleen op unicast loopt de Stream dan door. Ik gebruik zelf een eigen router en moest deze even een herstart geven. Ik heb geen idee wat de exacte oorzaak is, maar het is niet de update zelf, maar de manier waarop deze geïnstalleerd wordt en de impact op het thuisnetwerk, lijkt het. 


We raden ook aan, als je na een update van de TV+ Box ineens gekke dingen merkt, om de TV+ Box te herstarten. Vaak lost dit het al op. 


We raden ook aan, als je na een update van de TV+ Box ineens gekke dingen merkt, om de TV+ Box te herstarten. Vaak lost dit het al op. 

Erik, had ik al gedaan, werkte niet op beide boxen. in deze situatie tv box op unicast gezet. Daarna werkt het op beide weer goed, maar ik lees reactie van jkrbg dat er misschien toch ie 's anders gebeurt bij installatie. 


Mocht het met eigen apparatuur niet werken kan je altijd nog testen op kpn modem.

aangezien kpn geen ondersteuning bied tv+ op eigen apparatuur dit is klant eigen verantwoordelijkheid.

Werkt het dan nog niet kunnen ze verder kijken.

 


Update zojuist succesvol geïnstalleerd.


Ik heb de update nog niet binnen, maar favorieten wel lekker op 14Mbps. Dat is (zoals ook te verwachten was) een change op de stream servers en staat dus los van de app update.

Kan nou eindelijk die zenderlijst op favorieten! 


Ik heb de update nog niet binnen, maar favorieten wel lekker op 14Mbps. Dat is (zoals ook te verwachten was) een change op de stream servers en staat dus los van de app update.

Kan nou eindelijk die zenderlijst op favorieten! 

Als je favorieten lijst op 14 mbps is lijkt het me dat de update vanzelf al is geïnstalleerd afgelopen dagen.


Nope.. Versienummer is nog hetzelfde 1.141.1


Nope.. Versienummer is nog hetzelfde 1.141.1

 

Update wordt nu uitgerold.

Gisteren, vandaag en morgen.

 

Ik heb hem net ontvangen en geïnstalleerd.😉


De ethernetpoort verbind alleen met 100Mbit niet met 1000Mbit.

WIFI heeft hogere snelheid

Hebben andere mensen dat ook?


De ethernetpoort verbind alleen met 100Mbit niet met 1000Mbit.

WIFI heeft hogere snelheid

Hebben andere mensen dat ook?

KPN heeft om niet duidelijke reden de lan poort softwarematig op 100 Mbit gecapped.

dit is al heel lang zo helaas


De ethernetpoort verbind alleen met 100Mbit niet met 1000Mbit.

WIFI heeft hogere snelheid

Hebben andere mensen dat ook?

 

Dat maakt voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ poort) helemaal niets uit.

De hoogste stream is 4K en die is 22 Mb/s 

Andere apparatuur hebben hier geen last van, want is een steraansluiting.😉 of te wel, elk apparaat zit op een eindpunt. 


Goedemorgen allen, bedankt voor de feedback! Zullen we de discussie over de netwerkpoort afsluiten voor nu, aangezien dit topic specifiek is ingericht voor feedback en vragen over de meest recente update.

Dit is immers meerdere keren naar voren gebracht en bekend. Start anders gerust nog even een apart topic om zaken als Plex en de snelheid op de netwerkpoort te bespreken.


Betreft de ondertiteling in de stand Klein.

Aangezien ik een 65 inch scherm heb is de normale ondertiteling te groot, deze neemt teveel beeld in beslag, dus zet ik hem een standje kleiner.
Nu valt me op dat ik bij de opnames een prima ondertiteling heb, zie de 1e foto, maar bij de directe uitzending een rafelige text en het staat verdeeld over het scherm, zie de 2e foto.

 

Wat jij zegt over de ondertiteling is inderdaad bekend, @huistijger, en niet iets wat met deze update te maken heeft. Dus ik ga even opschonen. Je mag er gerust een los topic over openen.


Wat jij zegt over de ondertiteling is inderdaad bekend, @huistijger, en niet iets wat met deze update te maken heeft. Dus ik ga even opschonen.

Willen jullie dan TV+ Bekende bevindingen weer eens bijwerken/opschonen? Daar staat bijvoorbeeld helemaal niks over de/andere allang bekende problemen met de ondertiteling. (Liever natuurlijk gewoon de ondertiteling fixen, dan hoeft die pagina ook niet bijgewerkt te worden.)