Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.23.4

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.23.4

KPN TV+ Update augustus 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.23.4

 

Wat zit er in?

 

Ondertiteling

We hebben in eerdere updates al verbeteringen in de ondertiteling aangebracht. Maar, op sommige kanalen zien we dat de ondertitels na verloop van tijd toch nog gaan achterlopen ten opzichte van het beeld. Dat wordt met deze update verholpen.

Ook hebben we het formaat van de ondertiteling bij live tv verkleind. Dit zorgt ervoor dat er geen delen van de tekst meer wegvallen.

  • Aanvulling 01-09: Het wegvallen van delen van de tekst blijkt ook na de update nog voor te komen. Hiervoor is een technisch ticket geopend bij de leverancier van de TV+ Box. Zij moeten hierin dingen doen. Komen we op terug als er meer nieuws is. 

 

Verder

Het updateproces is verbeterd. Vanaf deze update wordt na het updaten de ontvanger een keer herstart. Dit voorkomt potentiële kleine hang-ups die soms na een update kunnen gebeuren. Ook is verholpen dat een ontvanger na de update niet terug gaat naar stand-by.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 29 augustus
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 31 augustus

Heb je hem na 31 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

We zullen zien of deze update mijn probleem oplost met het bevriezen van npo1 (en nu ook npo2) na een uur opnames kijken. Probleem ontstond na die laatste firmware update. 


We zullen zien of deze update mijn probleem oplost met het bevriezen van npo1 (en nu ook npo2) na een uur opnames kijken. Probleem ontstond na die laatste firmware update. 

 

Reset de Sagacom DIW7022

Zet alles aan.

Houdt de kpn toets rechsboven ingedrukt.

Wacht tot dat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten.

Laat hem volledig opnieuw opstarten.

Daarna is het probleem, als het goed is, verholpen. 

 

Als het goed is, is dit probleem na deze update ook opgelost (hij start dan altijd opnieuw op na een update). 


Ik heb totaal geen idee waar dit alles over gaat.Ik heb KPN TV + Box gekregen met de verlenging van mijn contract. KPN monteur is het komen aanleggen,omdat  mijn glasvesel kastje het begaf en deze nieuwe apparatuur niet aan kon denk ik ?En ik vind het een verschrikking  .En ij dit dan lees denk waar hebben ze het over ?wat hangt er boven mijn hoofd ?welke en wat voor update ?


We zullen zien of deze update mijn probleem oplost met het bevriezen van npo1 (en nu ook npo2) na een uur opnames kijken. Probleem ontstond na die laatste firmware update. 

 

Reset de Sagacom DIW7022

Zet alles aan.

Houdt de kpn toets rechsboven ingedrukt.

Wacht tot dat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten.

Laat hem volledig opnieuw opstarten.

Daarna is het probleem, als het goed is, verholpen. 

 

Als het goed is, is dit probleem na deze update ook opgelost (hij start dan altijd opnieuw op na een update). 

Al zo vaak gedaan. Dat helpt al niet. De techneut van kpn zei vorige keer “wacht de volgende update af. Als het dan niet werkt dan komt er een nieuw kastje.”


Ik heb totaal geen idee waar dit alles over gaat. Ik heb KPN TV + Box gekregen met de verlenging van mijn contract. KPN monteur is het komen aanleggen, omdat  mijn glasvezel kastje het begaf en deze nieuwe apparatuur niet aan kon denk ik? En ik vind het een verschrikking  .En ij dit dan lees denk waar hebben ze het over ?wat hangt er boven mijn hoofd ?welke en wat voor update ?

 

@rolanda510 

Start een eigen topic hierover.

Vertel daar:

welke problemen je hebt.

Hoe alles is aangesloten.

zie er een switch, dvs, etc. tussen

Welke Experiabox heb je.

etc.

Bij velen werkt hij goed, dus moeten we er zeker uit kunnen komen.

Ik (wij) zien de topic graag tegemoet.

(op een forum helpen vooral klanten elkaar)😉😊

 

Deze topic gaat over de nieuwe updates.

Je kan je op de updates abonneren en dan weet je wanneer en welke update er aan komt. 

 

P.S.

Alle KPN tv decoders (dus ook de “oudere”) kunnen perfect werken op glasvezel.

Ik heb al 12 jaar glasvezel en o.a. de Arcadyan HMB2260 en de Arris 2952 perfect werkend op glasvezel gehad.

En met deze nieuwe Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) zijn we ook dik tevreden.

Nog een paar (enkele) updates en hij is perfect.


joop2011 schreef:

Nog een paar (enkele) updates en hij is perfect.

Wellicht vindt jij hem dan perfect maar hij is nog verre van perfect, daarvoor moet er mijns inziens nog wel iets meer gebeuren.

 


We zullen zien of deze update mijn probleem oplost met het bevriezen van npo1 (en nu ook npo2) na een uur opnames kijken. Probleem ontstond na die laatste firmware update. 

Ik ervaar hetzelfde @Ruud987. Ik mijn optiek heb je ook gelijk dat het ontstaan is na de laatste firmware update.


Ik heb de update binnen op 1 ontvanger. Een wat kleinere update maar ik vind het een goede beslissing om tv+ te herstarten na de update. Dat deed ik al handmatig na een update en dat scheelt een handeling. Ik denk dat het een aantal problemen kan voorkomen als ik mijn ervaring tot nu toe bekijk.

Goed bezig 😎


Zijn er ook problemen bekend bij jullie dat sbs 6 geen geluid uitkomt en dat er alleen muziek op de achtergrond is? Ook bij het afspelen van een opname. Paar keer opnieuw gestart en blijft het gewoon doen zonder geluid. Als ik hem.via chromecast afspeeld de opname via kpn itv dan heb ik wel geluid.

 

Graag jullie reactie 

 

Groet

Patrick 


@Patrick19911 Welkom op het forum. 

Over jouw specifieke probleem is niet direct iets bekend. 

Zou je hiervoor je eigen forumtopic willen aanmaken? 

Dan kunnen mede forumgebruikers en eventueel een moderator je daar verder helpen.


@joop2011 ik moest hem zelf ook even een paar keer lezen maar WJB schrijft: “Wellicht vindt jij hem dan perfect maar hij is nog verre van perfect”

Omdat dit alles afleid van de intentie van dit topic hebben we besloten deze reacties te verwijderen.

 

Admin edit: offtopic reacties hierna ook verwijderd


https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-tv-app-1-115-6-597582/index2.html?postid=3672#post3672

Mijn vraag is nog niet beantwoord en het topic over de vorige update is gesloten.


 @Sebas14, daar hebben we nog geen antwoord op maar we zijn je niet vergeten!


sinds kort het probleem dat als ik rrl4 nieuws terugkijkt het geluid niet synchroon loopt met de uitspraken van de presentator voor de rest met normaal kijken dit probleem niet 


Hi @Thewhale. Ik wil je vragen hiervoor eerst te kijken naar ons kennisbankartikel over geluidsinstellingen. Als de informatie daar niet helpt, maak dan een eigen topic aan. 


zevende regel van de gids slecht te lezen staat te laag


zevende regel van de gids slecht te lezen staat te laag

Dus de gids ziet er bij jou anders uit dan zoals onderstaand?

 


ja dus bv rtl 7 haast niet te lezen


ja dus bv rtl 7 haast niet te lezen

Is die regel dan maar half zichtbaar?


ja dus bv rtl 7 haast niet te lezen

@soeffie Zou je alsjeblieft een eigen topic aan willen maken? Het liefst met een screenshot erbij? 


@soeffie 

Bekend probleem (ik heb het zelf ook), je hoeft geen eigen topic aan te maken. Dit zien we af en toe voorbij komen en is onder de aandacht. 

 

Persoonlijk heb ik er niet echt last van, maar je kunt het volgende proberen:

Via Instellingen -> Apparaat -> Apparaatvoorkeuren -> Weergave en geluid -> Schermvergroting kan met Scherm inzoomen/uitzoomen de schaling worden aangepast. Let op: hiermee schaalt ook het video signaal. Daarom is het advies om niet te ver te schalen (maximaal 93%).


Hij kwam niet automatisch binnen heb hem nu maar handmatig gedaan

 


 Bij mij ook niet.


Hij kwam niet automatisch binnen heb hem nu maar handmatig gedaan

De uitrol vind vandaag plaats en het kan prima zijn dat jouw TV+ Box pas voor later vandaag gescheduled was. In tegenstelling tot de "oude" TV ontvangers lijken updates op de TV+ Box ook gedurende de dag (en avond 😖) doorgevoerd te worden. Ik heb al meerdere keren gelezen dat de TV+ Box midden in een uitzending ging herstarten om de nieuwe firmware te installeren.


Hij kwam niet automatisch binnen heb hem nu maar handmatig gedaan

De uitrol vind vandaag plaats en het kan prima zijn dat jouw TV+ Box pas voor later vandaag gescheduled was. In tegenstelling tot de "oude" TV ontvangers lijken updates op de TV+ Box ook gedurende de dag (en avond 😖) doorgevoerd te worden. Ik heb al meerdere keren gelezen dat de TV+ Box midden in een uitzending ging herstarten om de nieuwe firmware te installeren.

Meestal bij alle andere updates kwam deze meteen rond 11 uur binnen deze dus niet vandaar de handmatige trigger ook maar.