Beantwoord

Abonnement afgelopen - telefoon afbetaald maar nog steeds zelfde betalen?

  • 13 December 2020
  • 8 reacties
  • 1063 keer bekeken

Badge

Beste KPN,

 

Mijn KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS3 abonnement is op 24-02-2018 afgelopen.

Waarom betaal ik nog steeds de zelfde abonnement kosten terwijl ik mijn telefoon al betaald heb?(Onder tussen wel 2 x nu ongeveer….)

Ik heb hier eigenlijk nooit op gelet totdat mijn bejaarde IPhone 6 plus  uit mijn handen viel en ik aanspraak moest maken op mijn verzekering voor reparatie.

Nu ben waarschijnlijk wat goedgelovig , ik was destijds erg onder de indruk wat de verkoper in de KPN winkel vertelde over deze verzekering.

Als je schade hebt krijg je weer een nieuwe en geen eigen risico!

Geweldig natuurlijk, in al die jaren nooit gebruik / misbruik van gemaakt  en ook nooit de kleine lettertjes gelezen natuurlijk maar dat even terzijde.

Wat schetst mijn verbazing?

  • Ik krijg geen nieuwe telefoon maar hij wordt door KPN gerepareerd.
  • Mijn eigen risico is 100 euro.
  • Ik moet mijn de zoek mijn IPhone functie uitzetten voordat de aanvraag in behandeling wordt genomen? 
  • Mijn telefoon kan tijdens de reparatie gereset worden naar de fabrieksinstellingen door KPN .

Waarom kan ik mijn telefoon niet bij een erkend bedrijf laten maken bij mij in de buurt?

Zo gaat het bij T Mobile wel.

Mijn collega kon zijn telefoon direct laten repareren , binnen 2 uur was alles klaar zonder al het gedonder van het veilig stellen van je apps , foto's films etc.

Bepaalde apps zoals de authenticator app die ik erop heb zitten kun je overigens niet zomaar even overzetten…

  • En ik ben hem 2 dagen kwijt…

U zult hopelijk begrijpen dat ik hier een beetje verdrietig van wordt.

Mijn telefoon valt ondertussen bijna uit elkaar van ellende.

Jullie hadden mij als trouwe klant (tientallen jaren) die goedgelovig en met vertrouwen in de KPN winkel een abonnement afsluit bij waarschijnlijk een verkoper die er nu niet meer werkt ook even kunnen bellen over zijn aflopende abonnement  in plaats van mij elke maand veel teveel door te laten betalen..

Ik zie dat op het forum dit onderwerp vaker voorbij komen en vraag me af waarom jullie hier nooit actie op ondernomen hebben en de trouwe klanten met een KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS3 actief hebben benaderd / het teveel betaalde geld hebben terug betaald?

Ik ben van plan om mijn telefoon zelf te laten maken, dat is duurder dan mijn eigen risico van mijn TOP KPN toestelverzekering afgesloten in de KPN winkel door een top verkoper…. maar ik heb heb mijn telefoon wel binnen 2 uur terug zonder gedonder op deze manier.

Of ik mijn nieuwe telefoon abonnement bij KPN ga nemen?

Dat hangt af hoe dit hele verhaal wordt opgelost.

Vriendelijke groet,

Johan Gaastra

CBD Sup

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 17 December 2020, 10:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Johan Gaastra - CBD Sup, hoewel de aanleiding niet zo leuk is :slight_frown: Ik begrijp heel goed dat je niet echt te spreken bent over deze gang van zaken. 

Ik heb hier eigenlijk nooit op gelet totdat mijn bejaarde IPhone 6 plus  uit mijn handen viel en ik aanspraak moest maken op mijn verzekering voor reparatie.

Nu ben waarschijnlijk wat goedgelovig , ik was destijds erg onder de indruk wat de verkoper in de KPN winkel vertelde over deze verzekering.

Als je schade hebt krijg je weer een nieuwe en geen eigen risico!

Geweldig natuurlijk, in al die jaren nooit gebruik / misbruik van gemaakt  en ook nooit de kleine lettertjes gelezen natuurlijk maar dat even terzijde.

Jammer dat je al die tijd de impressie hebt gehad dat je geen eigen risico zou hebben en dat je een nieuw toestel zou krijgen. Dat is namelijk nooit zo geweest, er is altijd sprake geweest van een eigen risico. Daarnaast worden toestellen gerepareerd indien mogelijk, er is een periode sprake geweest van een vervangend toestel, maar daar waren onze klanten niet altijd over te spreken omdat ook bij kleine reparaties, per se een ander toestel aangenomen moest worden. Daarom zijn we nu weer over gegaan tot repareren waar mogelijk.

Alle regels en opties horende bij de verzekering, zijn wel terug te lezen geweest in de voorwaarden. Ik kan dan ook niets voor je betekenen wat dit betreft. Ik snap heel goed je overweging om dit via een extern bedrijf je laten doen, zou het zelf ook niet fijn vinden om mijn toestel zo lang kwijt te zijn!

Mijn KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS3 abonnement is op 24-02-2018 afgelopen.

Waarom betaal ik nog steeds de zelfde abonnement kosten terwijl ik mijn telefoon al betaald heb?(Onder tussen wel 2 x nu ongeveer….)

Vanaf 1 mei 2017 is je toestel geen onderdeel meet van je abonnement/contract maar sluit je daarvoor een aparte lening af met een looptijd van 1 of 2 jaar. Vóór die datum, betaalde je een vaste abonnementsprijs waar de aflossing van je telefoon bij in was begrepen. Omdat dit echter 1 vast maandelijks bedrag betreft, valt daar niet zomaar iets af, ook al is je contractperiode afgelopen. Uiteraard kan je dit bedrag wel van ons terugkrijgen aangezien het niet eerlijk is dat we jou je toestel 2 keer laten betalen. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren. Ik kan dan een melding aanmaken voor een achterliggende afdeling die hierover contact met je gaat zoeken! 

Badge

Hallo Maja,

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb mijn gegevens ingevuld.

 

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met ;

 

  • Omdat dit echter 1 vast maandelijks bedrag betreft, valt daar niet zomaar iets af, ook al is je contractperiode afgelopen.

 

Ik begrijp niet waarom het voor KPN zo moeilijk is om een rekening temaken zonder de telefoon aflossing als dat contract is afgelopen?

Jullie passen elk jaar de prijzen en bundels aan maar jullie trouwe klanten uit 2015 betalen elke maand  de hoofdprijs uit 2015?

Excuses Maja,ik weet dat jij hier ook niets aan kunt doen.

Het gaat bij mij om een aanzienlijk bedrag en ik ben erg benieuwd naar jullie berekening van het aan mij openstaande geld bedrag.

Op dit moment loopt mijn abonnement en toestel verzekering nog steeds.

Van de toestel verzekering wil ik pas af als ik mijn oude toestel door jullie heb laten repareren.

Ik neem een nieuw abonnement / IPhone 12 pro , dan kan ik daarop eerst alles overzetten.

Daarna mogen jullie mijn oude toestel repareren.

Vrg.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Johan Gaastra - CBD Sup,

Ik begrijp niet waarom het voor KPN zo moeilijk is om een rekening temaken zonder de telefoon aflossing als dat contract is afgelopen?

Bij de nieuwe samenstelling vanaf 1 mei 2017, heb je een contract voor je bundel en daarnaast een losse lening voor je toestel, en die lening vervalt zodra hij is afgelost. Bij jouw abonnement zit dat anders, we kunnen een contract niet openbreken om er een deel van de kosten van af te halen. Het contract heeft een einddatum, maar loopt daarna wel door onder dezelfde voorwaarden, tot het moment waarop je verlengt of opzegt. Zolang je niets wijzigt, blijft de abonnementsprijs dus hetzelfde, ook al heb je het toestel na 2 jaar al volledig afbetaald.

Ik heb je situatie nu voorgelegd aan een achterliggende afdeling, die binnen 5 werkdagen contact met je op gaat nemen om te bespreken hoe dit het best opgelost kan worden!

 

Badge

Hierbij de reactie van KPN op mijn klacht,

Ik krijg een aanzienlijk bedrag terug.

Ik wil hiervan een gespecificeerde rekening zodat ik kan nagaan hoe het bedrag tot stand is gekomen.

Dit is schijnbaar een probleem?

Elke x krijg ik weer het standaard verhaalte van een medewerker…

Wat begrijpen jullie bij KPN niet als ik vraag hoe jullie op het bedrag uitkomen wat ik tegoed heb?

 


Geachte meneer Gaastra,

 

Op 17-12-2020 hebben wij uw reactie binnengekregen met betrekking tot het voortzetten van de toestelkosten na 24 maanden.

Deze klacht hebben wij in behandeling en hieronder ziet u de voorlopige berekening van de teveel betaalde toestelkosten.
Wanneer er een einddatum is voor de teveel betaalde toestelkosten kunnen wij overgaan tot restitutie, een einddatum kan bepaalt worden door bijvoorbeeld een verlenging van het abonnement.

 

Op basis van de door u aangeleverde gegevens krijgt u een bedrag van €902,99 van ons terug.

U betaalde maandelijks €26,64 voor het toestel. Dit heeft u van 24-02-2018 tot 21-12-2020 (heden) gedaan.

 

Dit bedrag is een voorlopige berekening.

Wanneer u bijvoorbeeld verlengd of opgezegd heeft (hierdoor komt er een einddatum aan de teveel betaalde kosten) kunt u reageren op deze mail en zullen wij overgaan tot restitutie.

 

Heeft u nog vragen?

Dan kunt u op deze mail reageren.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Mijn reactie:

 

Goedemorgen Carola,

 

Bedankt voor je reactie.

 

  • Op basis van de door u aangeleverde gegevens krijgt u een bedrag van €902,99 van ons terug.
  • U betaalde maandelijks €26,64 voor het toestel. Dit heeft u van 24-02-2018 tot 21-12-2020 (heden) gedaan.

 

Bedoeld u met de door mijn aangeleverde gegevens mijn klacht?

Ik neem aan dat mijn gegevens bij KPN bekend zijn.

Verder ontvang graag de berekening van jullie zodat ik kan nagaan hoe het bedrag van €902,99 tot stand is gekomen.

Nu ontdek ik ook nog dat ik altijd het maximale bedrag heb betaald via de automatische incasso terwijl in mijn KPN wordt aangegeven dat de abonnement kosten van mijn abonnement juist zijn verlaagd.

Ik betaal tot september 2019  €72,66 , tot september 2020  €74,05 en €75,36 tot heden.

In mijn KPN staat dit aangegeven (zie bijlage) KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS3€ 68,73€ 63,36.

Onbeperkt min/sms en 10 GB in NL en EUkorting zolang je abonnement loopt.?

Ik wil dus een DUIDELIJKE berekening van jullie ontvangen die ik kan controleren / laten controleren.

Met de €26,64 bedoel je waarschijnlijk de abonnement kosten voor het bellen/data?

Voor 15 GB en onbeperkt min/sms betaal je nu bij jullie €27,50.

Het zou niet best zijn als ik nu voor 10 GB en onbeperkt min/sms €48,72 (€75,36 – €26,64) betaal in de maand bij KPN.

Als er staat korting zolang het abonnement loopt dan ga ik ervanuit dat daarmee bedoeld wordt dat de prijzen elk jaar worden aangepast aan de dan geldende prijzen.

 

Ik voel mij op dit moment echt opgelicht door KPN.

Anders dan dit kan ik het helaas niet omschrijven….

 

Ik heb mijn abonnement inmiddels verlengd.

 

Vriendelijke groet,

Johan Gaastra

 

KPN reactie nummer 2……

 

Geachte meneer Gaastra,

Op 17-12-2020 hebben wij uw klacht binnengekregen met betrekking tot het voortzetten van de toestelkosten na 24 maanden.

Deze klacht hebben wij behandeld en daarbij komen wij tot een terugbetaling van de toestelkosten na deze periode.

 

Op basis van de door u aangeleverde gegevens krijgt u een bedrag van € 917,88 van ons terug.

U betaalde maandelijks € 26,64 voor het toestel. Dit heeft u van 24-02-2018 tot 07-01-2021 gedaan.

Dit bedrag zal worden verrekend met de factuur van februari of maart.  

Heeft u nog vragen?
Dan kunt u op deze mail reageren.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 


 

IK WIL DE BEREKENING ONTVANGEN VAN HET BEDRAG WAT IK TEERUG KRIJG!!!!!!!

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dit is inderdaad  niet echt een reactie waar je iets aan hebt @Johan Gaastra - CBD Sup, snap heel goed dat je hier niet echt over te spreken bent. Ik ga de situatie even voorleggen aan een andere collega van de klachtenafdeling, met de vraag of dit opnieuw bekeken kan worden zodat je een inhoudelijke reactie kunt ontvangen!

Zelf kan ik hier inhoudelijk niet op ingaan, aangezien dit soort vragen alleen bij deze afdeling behandeld worden en ik hier de kennis niet voor in huis heb.

Ik weet niet of ik zelf een reactie krijg, of dat je contact met jou op gaan nemen zonder dit eerst bij mij te melden, zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden?

Reputatie 7
Badge +20

@Johan Gaastra - CBD Sup, ik heb een berekening ontvangen van mijn collega!

Het toestelgedeelte is het verschil tussen de abonnementsprijs met toestel en de Sim Only variant van hetzelfde abonnement. Bedragen kunnen altijd een beetje afwijken in verband met inflatiecorrectie maar bij dit abonnement zie je dat dit rond de €26,50 per maand is.
Dit bedrag wordt dan vermenigvuldigt met het aantal maanden + dagen dat er na afloop van de contractduur van 24 maanden is betaald.

Type

Datum aangaan abonnement

Abonnement

Korting

Bruto bedrag

Korting%

Netto per maand

Met toestel

1 februari 2016 t/m 30 juni 2016

KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS3

KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS3 e5,- korting Lifetime

€          64,32

5%

€                 59,32

Zonder toestel

2 februari 2016 t/m 30 juni 2016

KPN 2015 SO Zorgeloos Standaard

KPN 2015 SO Zorgeloos Standaard Lifetime e10,- krt (Q42015 nieuw)

€          42,71

24%

€                 32,66

Toestelgedeelte per maand:

 

 

 

 

€                 26,66

 

Naast de kosten van het abonnement en de kosten van het toestel, had je als extra optie nog de verzekering, voor €11,99 per maand. 

Badge

Hallo Maja,

Alles is ondertussen goed opgelost.

Ik wil dat graag dat je mijn /deze topic nu verwijderd.

Vrg.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, heel fijn dat het uiteindelijk tóch goed opgelost is @Johan Gaastra - CBD Sup!

Het verwijderen van topics is niet mogelijk, wél zou ik je account kunnen verwijderen waardoor het topic geanonimiseerd wordt. Is dat iets dat je ziet zitten? Hoor het graag!