Beantwoord

Afschrijving internetbundel

  • 4 June 2020
  • 23 reacties
  • 478 keer bekeken

Vanaf mei wordt er met regelmaat mobiel internet afgeschreven terwijl ik geen internetbundel heb. meestal tussen de 0,01 en 0,19 cent. Totaal is er dus bijna 20 euro afgeschreven. Waar dit gebleven is is mij totaal onduidelijk. Helaas heb ik hierdoor mijn prepaidĀ 25 mei moeten opwaarderen.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 15 June 2020, 12:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @PereuseĀ ,

Heb je de instelling Mobiel Netwerk soms aanstaan? Zet die dan uit!Ā 

Of staat de optie Automatisch downloads aan?Ā 

Als je niet wil dat ā€˜mobiele dataā€™ gebruikt word kan je voor de zekerheid dit het beste uitzetten in je telefoon.

Op mijn Android: Instellingen ā†’ Wi-Fi & Internet ā†’ Sim en netwerk ā†’ Mobiele data (schuifje aan/uit) op uit zetten

Aangezien Android een open systeem is kan het enigzins verschillen op jou toestel maar het idee is hetzelfde.

Dank voor de reactie maar de instellingen voor mob internet staat uit . Sinds kpn het overgenomen heeft van telfort ben ik duidelijk duurder uit normaal gemiddeld 20 euro per half jaar sinds december 2019 tot nu 60 euro de instellingen zijn niet veranderd rara wat gebeurt hierĀ 

Ik kan in mijn app alleen het verbruik terugkijken tot 1mei daarvoor helaas niet. Was wel mogelijk bij telfort. Ik heb hevig teleurgesteld Ik hoop dat deze teleurstelling weggenomen kan worden.

Reputatie 7
Badge +28

In het overzicht Mobiel Netwerk kun je ook het verbruik van Mobiele Data aflezen. Dan zou je moeten kunnen zien waaraan het is opgegaan.Ā 

Helaas niet verder terug te zien tot zelfs maar 8 mei.Ā ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de bekende muur gestuurd word en mijn geld kwijt benĀ 

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben je even kwijt : JeĀ schrijft dat er vanaf mei regelmatig mobiel internet wordt afgeschreven. En je kan tot 8 mei terugkijken en dan zie je niets staan?Ā 
Ā 

Kan het niet zijn dat je ook (?) extra belkostenĀ hebt gemaakt? Bv door buitenlandse nummers of betaalnummers? Heb je al bij jouw gesprekken gekeken?Ā 

Voor alle zekerheid heb ik voordat ik je vraag kon beantwoorden nog even nagekeken tot welke datum ik het verbruik kon terugzien dit was tot 8 mei. De bedragen die ik voor het opwaarderen terug kon vinden was via mijn bankafschrift en niet via kpn

Reputatie 7
Badge +28

Ik ga het nu anders uitleggen. Het gaat niet om terugkijken van je verbruik in de KPN App. Maar wel op jouw telefoon.Ā 

Op mijn telefoon heb ik een menu "Mobiel Netwerk".Ā 

Als ik daarin naar beneden scroll zie ikĀ staan "Mobiele Data"

Bij mij staat daar "huidige periode 0 bytes"

Bj jou moet er dan een getal staan en dat moet dan ook gespecificeerd zijn per app. Bv Whatss App of You Tube.

Ā 

Dus zou je nog eens in je mobiele telefoon willen kijken in het menu "Mobiel Netwerk"?Ā 

Ā 

Ik ben er klaar mee. Nog steeds geen bevredigend antwoord. Is het ook mogelijk om hert resterende bedrag dat nog op mijn prepaid staat terug te vorderen zodat ik naar een andere profider over kan stappen? Ik voel me flink in de maling genomenĀ 

Reputatie 7
Badge +28

Ik kan jou niet verder helpen. ErĀ komt hier vanzelf een moderator. De gemiddelde wachttijd is momenteel een week.Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@PereuseĀ Welkom op het forum. Ik begrijp dat je kosten hebt voor mobiele data terwijl je aangeeft geen mobiel data te gebruiken. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen met het prepaid nummer waar het om gaat? Dan kan ik namelijk je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat hier precies gebeurt.Ā 

het gaat om nr 06********

Ā 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +15

@PereuseĀ Ik heb de gegevens er even voor je bij gepakt en ik zie inderdaad wel data verbruik terugkomen, er is dus wel data verbruikt door het toestel.Ā Ik kan dit op het netwerk uitzetten, dat betekent wel dat er dan helemaal geen gebruik meer gemaakt van internet op het toestel. In je telefoonĀ heb je ook de mogelijkheid mobiel data uit te schakelen. Mag ik vragen wat voor toestel je gebruikt?Ā 

Dat er data was afgeschreven was ik ook achter gekomen vandaar deze gestelde vragen. Ik vind het toch heel vreemd omdat ik tijdens mijn vakantie in Spanje de interbundel gekocht heb voor 2x 10 euro geldig 2x 1maand. Ik ben sinds 27 februari in Frankrijk en daar gebruik ik wifi. Ik heb dus geen internetbundel gekocht. (Dit kan je volgens mij ook nakijken) volgens mijĀ zou dit nodig zijn als ik geen wifi had. Ik heb de roaming uitstaan. Dus toch heel vreemd het afschrijven van het internetverbruik in mei.Ā 

Ā Ik heb een Samsung A3Ā Ā 

Reputatie 6
Badge +6

Dat er data was afgeschreven was ik ook achter gekomen vandaar deze gestelde vragen. Ik vind het toch heel vreemd omdat ik tijdens mijn vakantie in Spanje de interbundel gekocht heb voor 2x 10 euro geldig 2x 1maand. Ik ben sinds 27 februari in Frankrijk en daar gebruik ik wifi. Ik heb dus geen internetbundel gekocht. (Dit kan je volgens mij ook nakijken) volgens mijĀ zou dit nodig zijn als ik geen wifi had. Ik heb de roaming uitstaan. Dus toch heel vreemd het afschrijven van het internetverbruik in mei.Ā 

Ā Ik heb een Samsung A3Ā Ā 


Tipje. Als je toch geen data wilt gebruiken, schakel dan inderdaad mobiele gegevens uit en forceer het toestel dat het alleen kan aanmelden op het 2G netwerk, 4G is soms wat hardnekkig met data.

Ik weet alleen niet hoe goed het bereik nog is in frankrijk op het 2G netwerk.

Dit is nog steeds niet het antwoord op mijn vraag. Plus het bereik hier is heel goed.Ā 

Reputatie 6
Badge +6

Dit is nog steeds niet het antwoord op mijn vraag. Plus het bereik hier is heel goed.Ā 


Het is een prima antwoord op je vraag. 4G in combinatie met bepaalde smartphones is gewoon heel lastig om het data verbruik op 0 te houden.

Het probleem ligt hem vooral wanneer je net je smartphone aan doet en het zich gaat aanmelden op het 4G netwerk, dan glipt er vaak wat data door, zelfs als je mobiele gegevens op je smartphone uit hebt staan.

Dat kan je voorkomen door mijn tip op te volgen of zoals een moderator al aangeeft, het via KPN volledig laten uitschakelen van mobiel internet, dan kan je daar sowieso geen kosten meer mee maken.

Een andere uitleg of antwoord zal je van niemand krijgen, want die is er simpel weg niet.

Reputatie 7
Badge +15

@PereuseĀ Wat @Misja20Ā klopt inderdaad, bij Telfort stond het standaard uit op het netwerk. Omdat KPN prepaid klanten wel de vrijheid wil geven om te kunnen internetten is dit bij KPN niet standaard het geval. Het wil wel eens gebeuren dat een smartphone, ondanks dat roaming uit staat toch data verbruikt. Ik zou het dus voor je uit kunnen zetten mocht je dit prettig vinden, anders zou je de manier van @Misja20Ā kunnen gebruiken.Ā 

Hier had men de klant wel over kunnen waarschuwen. Ik heb zelfroaming uitgezet . Ik blijf het een raar verhaal vinden.

Reputatie 7
Badge +15

@PereuseĀ Er is toen het mobiele gedeelte van Telfort over ging naar KPN wel communicatie verstuurd, maar ik begrijp dat in dit geval dit niet voldoende is geweest. Mocht je toch nog op zoek zijn naar meer informatie over de overgang dan zou je een kijkje kunnen nemen in het topic van Paul. Mocht ik nog vragen kunnen beantwoorden hoor ik dit natuurlijk graag!

Jacob, Op mijn telefoon wordt ook automatisch geld uit mijn prepaid tegoed afgeschreven terwijl ik mobiel netwerk enz. heb uitstaan ik vraag me dus af hoe kan dit?

Reputatie 6
Badge +6

Jacob, Op mijn telefoon wordt ook automatisch geld uit mijn prepaid tegoed afgeschreven terwijl ik mobiel netwerk enz. heb uitstaan ik vraag me dus af hoe kan dit?


Dus mobiele gegevens staat uitgeschakeld? En wifi assistentie ook? Bij zwak wifi signaal gaat het toestel dan namelijk verbinden met 4g.

Gebruik je trouwens helemaal geen internet via 4G dan kan je het ook door KPN laten uitschakelen, dan kan je sowieso gene kosten meer maken voor mobiel internet, ook niet ongewild!