Vraag

Kan ik een Arris vip 2952 koppelen met een DVS1200?

  • 16 April 2024
  • 4 reacties
  • 34 keer bekeken

Kan ik de arris vip 2952 v2 koppelen met een dvs1200? Er zit een afstand tussen van 10 meter. De modem hangt binnen in de meterkast en ik wil buiten in de tuin tv kijken. Is dat mogelijk?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U kunt het proberen. Als het werkt, dan werkt het. Anders pecht gehad. Wilt u zeker weten dat het werkt? Leg dan gewoon een kabel. Alle andere manieren zijn lapmiddelen waarvan niemand kan zeggen of het zal werken.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo Maria, welkom bij de KPN Community. Theoretisch zou dat moeten kunnen maar 100 procent garanderen kan ik dat niet.

Het blijft een signaal dat via het stroomnetwerk van de woning verstuurd moet worden en andere zaken kunnen daar een verstorend effect op hebben. Heb je nu al een DVS in huis? Anders zou ik het gewoon eens testen. Zie voor meer informatie ook:

 

Reputatie 7
Badge +20

Kan ik de Arris vip 2952 v2 koppelen met een dvs1200? Er zit een afstand tussen van 10 meter. De modem hangt binnen in de meterkast en ik wil buiten in de tuin tv kijken. Is dat mogelijk?

 

Het kan meestal wel, maar ik adviseer het niet.

Reden: “Er zit heel erg veel verstoring op het 230 volt netwerk en dat wordt steeds meer” En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Beste draadloze optie is via WIFI.

Zie dit schema van KPN voor de nieuwe Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Groene lijn is UTP kabel, altijd het beste en verbruikt ook geen extra energie (volksmond stroom)

Je kan voor draadloos via WIFI kiezen voor optie 3, als je de Box12 hebt kan je ook voor optie 6 kiezen.

 

Ja, dat kan. 

Zelf heb ik één dvs zelfs op een verlengsnoer tot bij de apparatuur. En met korte utp kabel dan weer verbonden met die apparatuur. Gelijk ook 230 volt aanwezig op die manier. En maar één kabel. Stroom en signaal door 1 kabel.

Let wel op dat op het stopcontact waar de DVS mee verbonden is geen andere apparaten zitten.

Garantie 'tot de voordeur’, dat wel.

Nog een mogelijkheid. Als de wifi voldoende sterk is op die plek een Chromecast met Google-TV aanschaffen en gebruiken. Met de app van KPN TV.

Reageer