Beantwoord

Bedraad Superwifi

  • 16 October 2020
  • 20 reacties
  • 704 keer bekeken

Ik wil mij Superwifi bedraad aansluiten en niet via de experia v10. 1 punt is aangesloten en werkt met een groen lampje. De andere is aangesloten, geeft een oranje lampje, zend wel een vol signaal uit maar is niet verbonden met het internet. Wat doe ik verkeerd?

icon

Beste antwoord door Jeroen V 20 October 2020, 13:49

Bekijk origineel

20 reacties

De enige optie is om altijd via het modem 1 super wifi bekabeld aan te sluiten.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil mij Superwifi bedraad aansluiten en niet via de experia v10. 1 punt is aangesloten en werkt met een groen lampje. De andere is aangesloten, geeft een oranje lampje, zend wel een vol signaal uit maar is niet verbonden met het internet. Wat doe ik verkeerd?

Waarop is die andere SuperWiFi aangesloten dan? Op een switch? Die op zijn beurt dan wel op de Experiabox aangesloten zit?

Beide superwifi kastjes zijn bedraad aangesloten op een aansluitingpunt in de muur. 

Reputatie 7
Badge +24

Beide superwifi kastjes zijn bedraad aangesloten op een aansluitingpunt in de muur. 

Een wandcontactdoos met 2 poorten? En vanuit die wandcontactdoos lopen 2 kabels naar de Experiabox? 

@Jimmy: maar dan sluit hij de wireless functie van de experia modem af. Schiet ik er nog niets mee op 

Ze staan in 2 verschillende ruimtes in huis. 1 in de kelder en 1 op bovenverdieping

Reputatie 7
Badge +24

@Jimmy: maar dan sluit hij de wireless functie van de experia modem af. Schiet ik er nog niets mee op 

Wat bedoel je daarmee?

Beide superwifi kastjes zijn bedraad aangesloten op een aansluitingpunt in de muur. 

Een wandcontactdoos met 2 poorten? En vanuit die wandcontactdoos lopen 2 kabels naar de Experiabox? 

Ze staan in 2 verschillende ruimtes in huis.  1 in de kelder en 1 op de bovenverdieping 

De enige optie is om altijd via het modem 1 super wifi bekabeld aan te sluiten.

 

 

maar dan sluit hij de wireless functie van de experia modem af. Schiet ik er nog niets mee op 

Reputatie 7
Badge +24

Ze staan in 2 verschillende ruimtes in huis. 1 in de kelder en 1 op bovenverdieping

Als je een laptop aansluit op die wandcontactdoos waarop die SuperWiFi het niet doet, heb je dan wel bekabeld internet?

Ze staan in 2 verschillende ruimtes in huis. 1 in de kelder en 1 op bovenverdieping

Als je een laptop aansluit op die wandcontactdoos waarop die SuperWiFi het niet doet, heb je dan wel bekabeld internet?

Ja

Reputatie 7
Badge +24

Dan de SuperWiFi even een keer resetten met de paperclip.

Reputatie 1

Zodra je oranje lampje krijgt staan de 2 ontvangers te ver van elkaar.

Als je ze naast elkaar zet zal je zien dat beide led’s groen zijn.

 

Inmiddels service monteur laten komen en het is opgelost. Dank voor jullie hulp

Reputatie 7
Badge +24

Inmiddels service monteur laten komen en het is opgelost. Dank voor jullie hulp

Hoe heeft die het opgelost? 

Inmiddels service monteur laten komen en het is opgelost. Dank voor jullie hulp

Hoe heeft die het opgelost? 

Hij heeft de situatie anders opgelost. Nu 2  modems ipv alleen de Expedia box, 1 super Wi-Fi punt bedraad via de muur. De andere is is nu wireless als extra versterker

Reputatie 7
Badge +24

2 modems? Dat kan helemaal niet. Wat voor kastje is er precies bijgekomen dan?

Een TP Link dual band router is nu boven geplaatst

Reputatie 7
Badge +24

Een TP Link dual band router is nu boven geplaatst

Die word niet geleverd door KPN. Had u die zelf? Als die toch geleverd is door KPN, dan zou dit wel heel groot nieuws zijn...

Nee die heb ik zelf aangeschaft. Was ook geen monteur van KPN die is geweest.

Reageer