Beantwoord

Hoe kan ik opnames langer bewaren?

  • 23 April 2024
  • 21 reacties
  • 209 keer bekeken

Zijn er inmiddels slimmeriken met ideeën om programma’s te bewaren?. Ik weet heus dat KPN beperkt is in de opslag capaciteit dus dat er na een jaar gewist wordt snap ik. Vroeger ging dat met analoge opnames juist prima.zette ik op PC, digitaliseren en hup. Daarom hebben we nog oude opnames van Lingo, Floortje Dessing,etc. Kijken we nog vaak terug. Moet nu toch ook mogelijk zijn een programma naar je eigen PC te halen en daar op te slaan. Mij is dat nog niet gelukt met bijv. Magix of Video downloader. Wie weet raad?

icon

Beste antwoord door joop2011 24 April 2024, 09:15

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dat gaat niet lukken.

Opnames worden na 1 jaar verwijderd. 

Heeft met auteursrechten te maken. 

Reputatie 7
Badge +21

Het korte antwoord is NIET @Rob Overbeek 
Zoals @joop2011  ook al zegt, dat heeft met auteursrechten te maken.
 

Oei, dan ben ik dus in overtreding, als ik nu bijvoorbeeld Floortje naar het einde van de wereld uit 2016 terug kijk, of oude “bed en breakfast” , groeten uit de rimboe. Omdat de omroepen zelf zoveel programma’s stoppen (en dus weggooien). Lijkt het mij een private taak van liefhebbers, zo waren het in het verleden de liefhebbers met toen nog VHS of zelfs Betamax die nog wat “Ja zuster, Nee zuster” gered hebben. (Je ziet hoe oud ik ben, ik hoorde hierbij). Jammer dat dit nu zo loopt, zou niet moeten. Maar bedankt voor jullie reactie en ik blijf hopen op een oplossing. Wat te denken van een klein bedrag voor een download vanaf de KPN server bijvoorbeeld?

Reputatie 7
Badge +24

Wat te denken van een klein bedrag voor een download vanaf de KPN server bijvoorbeeld?

Dat gaat niet gebeuren want men wil dat gewoon niet.

Reputatie 7
Badge +21

Het signaal is bewerkt waardoor het niet op te nemen is wat je ook probeert.
Vroeger kon het wel, dat heb ik ook gedaan en daardoor is het gekomen dat het later onmogelijk is gemaakt om het op te nemen.
Maar er zijn nu zoveel herhalingen op TV dat het eigenlijk ook niet nodig is om het zo lang te bewaren.
Ook zijn er soms DVD's te koop waarop de serie staat, die kun je altijd bewaren.

Reputatie 4
Badge +2

als je dat echt wilt er zijn wel apparaten die dat kunnen maar dat werkt niet met de interactieve TV van KPN,  google maar eens op vu+ 

Voor thuis opnemen, terugkijken cq luisteren was er altijd een regeling die dat toestond, is dat veranderd dan ?

 

Tsja, met zo’n VU+ moet je natuurlijk wel weer een schotel hebben o.i.d. Gaat niet op de gewone aansluiting, denk ik. Ik ga er eens naar kijken.

Reputatie 4
Badge +2

er zijn ook vu's die met DVB-T of DVB-C werken, dus via digitenne en Ziggo is het ook mogelijk 

 Gaat niet op de gewone aansluiting

Wat is “gewoon”  in deze ?

Met een DVB-C aanbieder heb je al deze betutteling niet.
DVB-C kom via een kabel cq CAI aanbieder, maar kan ook via glasvezel het huis binnenkomen.

zo’n VU+

Perfecte apparaten,
voordeel : alles kan
nadeel : alles kan

Ik heb al 2x een advertentie gezien van iemand die ‘m aanbood omdat z’n vrouw er niet mee om kon gaan. Daar heb ik hier geen last van gelukkig.

Met een DVB-T antenne (“digitenne”) kun je “overal” zonder abonnement 4xNPO & 2x regionaal uit de lucht plukken.
Met een insteekkaart nog veel meer.

. . . met toen nog VHS of zelfs Betamax die nog wat “Ja zuster, Nee zuster” gered hebben.

Dan ben ik toch bang dat je tijdschaal lichtelijk verhaspeld is ( ik kon geen betere zin bedenken )
In de tijd van “Ja zuster, Nee zuster” waren er nog langgg geen opname apparaten voor thuis.
Bij de omroepen waren ze er nog maar net en de banden waren heel duur, vandaar dat het niet bewaard is, de band werd hergebruikt.
Wat er nog van over is dat zijn de buiten opnamen die op chemische film zijn gedraaid.

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat te denken van een klein bedrag voor een download vanaf de KPN server bijvoorbeeld?

Dat gaat niet gebeuren want men wil dat gewoon niet.

 

En ik ben niet van plan om extra hiervoor te betalen.

Voor mij en de meeste is 1 jaar voldoende.

Reputatie 7
Badge +20

er zijn ook vu's die met DVB-T of DVB-C werken, dus via digitenne en Ziggo is het ook mogelijk 

 

Volgens mij is dat ook beveiligt i.v.m. de auteurskosten. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niet eens tijd (en ook geen zin) om oude dingen te bekijken.

Ik heb enkele streamingdiensten en opnames en dat is ruim voldoende voor ons.😉😊

Via een CI+ kaart van Ziggo en CI+kaart van Digitenne kun je opnemen met een HDD of USB gestoken in je tv-toestel.

Vaak is dat echter wel beperkt door het opnameformaat dat je het alleen op je eigen tv weer terug kan zien, dus zelfs als je een andere tv van hetzelfde merk hebt kun je het daar ook niet op terug zien. Heeft met rechten te maken.

Dus opnemen is weldegelijk mogelijk @Rob Overbeek , zij het in zeer beperkte mate.

 

Voor thuis opnemen, terugkijken cq luisteren was er altijd een regeling die dat toestond, is dat veranderd dan ?

 

Voor eigen gebruik is hierin zover ik weet niets veranderd. 

Er zijn of waren los van wat al is genoemd wel andere mogelijkheden alleen door de HDCP beveiliging werkt dat ook niet altijd. Mogelijk bedoeld Huistijger die methode.

Nou ja laat ik er maar mee stoppen, gaat niet lukken. Qua tijd klopt het wel wat Kees schreef, wij kregen onze eerste Betamax op de universiteit pas ron 1980. En de oude banden van Ja zusteren zuster waren “ overschreven”. Weet niet meer hoe het toen aangepakt is maar een deel is gerestaureerd. Daar zijn toen ook particulieren bij betrokken geweest. 

Nou ja laat ik er maar mee stoppen, gaat niet lukken.

Nou,  er werden bruikbare mogelijkheden aangedragen, wat had je dan verwacht, geef je het zo snel op ? :-)

Of, gaat het over “opnamen” die je nu op het kpn systeem hebt staan ? En die binnenkort verlopen ?

 

“Ja zuster, Nee zuster”

 

 een deel is gerestaureerd. Daar zijn toen ook particulieren bij betrokken geweest. 

O ! daar hoor ik van op, dat verhaal ken ik niet, maar, interessant, zou iemand het tv scherm gefilmd hebben ?
Is daar iets over te vinden op het www ?

Reputatie 7
Badge +28

er zijn ook vu's die met DVB-T of DVB-C werken, dus via digitenne en Ziggo is het ook mogelijk 

 

Volgens mij is dat ook beveiligt i.v.m. de auteurskosten. 

Nee @joop2011 ,

Via een VU+-ontvanger kun je wel degelijk opnames maken. En die dan jarenlang bewaren. Van alle Digitennezenders en satellietzenders.

Niet voor niets zijn dat soort ontvangers populair bij hobbyisten.  

Lees dit verhaaltje maar eens, is wel achterhaald omdat Digitenne inmiddels wel een CI+-module kent : https://www.asat.nl/vuplus

@Noordzee het Digitenne pakket kent natuurlijk wel een vorm van codering vandaar de module en smartcard en de ontvangers.

Zonder codering zou iedereen al die zenders uit de ether kunnen plukken. Alleen de Dvb-T2 NPO en regionale kanalen zijn vrij te ontvangen maar dat hoef ik jouw natuurlijk niet te vertellen.

 

Dat staat verder los van het kunnen maken van opnames.

 

Ps @Rob Overbeek u kunt eventueel zoeken op de term game capture card of video capture echter kan daar HDCP roet in het eten gooien. 

Iedereen die mij heeft willen helpen hartelijk dank. Voor de toekomst is misschien zo’n VU+ iets. Voor de nu opgeslagen opnames ga ik maar voor afspelen en opnemen met de camcorder zoals vroeger video 8 filmpjes van TV, gemaakt werden. Had op handiger oplossing gehoopt, gaat natuurlijk alleen om die opnames die binnenkort verlopen en waarvan ik denk dat het ook een tijdsbeeld geeft.

Reageer