Beantwoord

Bij de simkaart informatie is het telefoonnummer onbekend

  • 6 June 2020
  • 5 reacties
  • 8747 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb 2 KPN simkaarten in mijn telefoon met allebei als nummerinformatie “Onbekend nummer”.
Ik heb ook nog een Vodafone simkaart, maar daarbij krijg ik wel mijn eigen nummer weergegeven.

Nummer weergave staat wel aan, dus als ik anderen bel, zien ze de nummers.  Ik heb beide nummers wel bij contacten als eigen nummers staan. 

icon

Beste antwoord door Susan_ 15 June 2020, 18:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 2

Helaas kan het typ foutje niet uit de vraag halen, maar ik bedoel SIM kaart:smirk: .

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Andy P, bedankt voor jouw bericht!

Het is me nu niet helemaal duidelijk wat ik hier voor jou in kan betekenen.. Je geeft aan dan wanneer je belt, mensen kunnen zien dat jij het bent. Waar heb je het nummer nog meer voor nodig? Ik ga er vanuit dat je deze namelijk op het simkaartje staat. En als je het simkaartje in een ander toestel test, zie je dan wel het 06-nummer?


Mocht ik nog iets kunnen nakijken voor je dan hoor ik het graag!

Reputatie 2

Hoi Susan,

 

Als ik naar de info van mijn Samsung ga dan zie ik dat ik 2 SIM kaarten heb. Daarin staat bij beide “onbekend” ipv van een telefoonnummer. Ik heb dit probleem pas sinds ik KPN simkaarten heb. Ik heb nog een oude SIM kaart van een andere provider en daar zag ik wel bij de info het telefoonnummer staan.

 

Het gaat dus niet om bellen of gebeld worden, maar puur om de informatie die wordt uitgelezen en alhoewel ik er verder geen hinder van ondervind, klopt dit volgens mij niet helemaal.

 

Mvg Andy

Reputatie 7
Badge +21

@Andy P voor zover ik kan vinden kan je dit ook zelf wijzigen.. Het antwoord waarom dit bij jou nu niet standaard er in staat durf ik niet te geven, want dat kan ik niet achterhalen.. Het werkt vaak ook om je eigen nummer toe te voegen bij contacten en het toestel daarna te herstarten. En anders, in mijn Huawei kan ik via instellingen naar sim-beheer (op zoeken) en kan ik hier zelf de gegevens invoeren. Is dat ook een optie bij jou? Dit dien je dan eenmalig in te voeren. 

Aantal keer lees ik het antwoord dat het niet zou mogen uitmaken dat het nummer bij de SIM-kaart niet wordt uitgelezen want bellen en gebeld worden, naast dat het nummer bij ontvanger netjes wordt aangegeven allemaal lukt.

 

Ook ik heb dit probleem en kan vertellen dat een smartphone meer is dan een telefoon en wanneer het nummer niet wordt aangegeven bij de instellingen → SIM kaart je bijvoorbeeld al geen WhatsApp business kunt gebruiken.

Graag hoor ik wel een oplossing die het nummer laat verschijnen bij de SIM-kaart instellingen.

Al vermoed ik dat het vrij willekeurig is aangezien het ene simkaartje het nummer wel laat zien en de ander van dezelfde provider gewoon niet.