Beantwoord

Een 4k ontvanger bestellen

  • 14 January 2021
  • 12 reacties
  • 431 keer bekeken

Hallo,

 

Wij willen graag een 4k ontvanger om verschillende redenen, enkele redenen zijn doordat de HD ontvanger tergend traag is, hoewel hier komende weken een update vooruit komt ben ik overtuigt dat de 4k ontvanger nog altijd beter is. 

Nog een reden voor de 4k ontvanger is dat wij graag 4k netflix vanuit 1 apparaat en dus alles centraal willen/kunnen gebruiken en niet steeds naar de TV app te moeten schakelen met alle bijkomende gedoe.

 

Ondertussen al contact gehad met de klantenservice, helaas kunnen zij geen 4k ontvanger naar ons toezenden, doordat wij verbonden zijn met een 50mbit abbonement en hierdoor de breedband niet toereikend zou zijn. Hoewel dit technisch geen probleem zou zijn want ik kan namelijk 6 HD ontvangers installeren wat neer komt op 48 mbit aan bandbreedte, waar een 4K ontvanger 25mbit nodig zou hebben.

Daarbij is het ons niet te doen om de 4k Tv maar vooral om het kastje zodat Netflix kijken op 4k kan en we niet gelimiteerd zitten aan de HD ontvanger die maar tot 1080p gaat.

 

Een hussel abbonement is ook neit mogleijk om hier af te sluiten dus ik zou graag van jullie horen of het mogelijk is om uit coulance alsnog ons van 2 4K ontvangers te voorzien.

 

Mvg

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 16 January 2021, 17:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Wiehoe zo als u boven al zegt. kan het helaas maar via hussel abonnement om die 4k Arris decoders te krijgen. Ik weet het maar is niet anders. Ligt er geen glasvezel kabel. 🤔

Daarbij is het ons niet te doen om de 4k Tv maar vooral om het kastje zodat Netflix kijken op 4k kan en we niet gelimiteerd zitten aan de HD ontvanger die maar tot 1080p gaat.

Dat kun je dan beter doen via de NetFlix app op jouw tv. Ik neem tenminste aan dat je 4k tv ook een smart tv is en dan zit er vast NetFlix op. Overigens kun je 4k tv van kpn alleen krijgen als jouw lijnsnelheid tenminste 100 Mb/s is (dus los van welk abo je hebt). Wat die lijnsnelheid is kun je nagaan in het statusoverzicht van je ExperiaBox (192.168.2.254).

Daarbij is het ons niet te doen om de 4k Tv maar vooral om het kastje zodat Netflix kijken op 4k kan en we niet gelimiteerd zitten aan de HD ontvanger die maar tot 1080p gaat.

Dat kun je dan beter doen via de NetFlix app op jouw tv. Ik neem tenminste aan dat je 4k tv ook een smart tv is en dan zit er vast NetFlix op. Overigens kun je 4k tv van kpn alleen krijgen als jouw lijnsnelheid tenminste 100 Mb/s is (dus los van welk abo je hebt). Wat die lijnsnelheid is kun je nagaan in het statusoverzicht van je ExperiaBox (192.168.2.254).

 

Dat begrijp ik en die optie is er ook maar wegens omslachtigheid en toch weer op een extra knopje te moeten drukken wil ik dit niet… 

En dus die 4k ontvanger is hiermee de oplossing.

Het HD kastje is nog altijd tergend traag na de nieuwrste update en de bandbreedte is namelijk niet de technisch belemmerende factor om zo'n 4k ontvanger aan het netwerk te koppelen. De enige factor die het belemmerd is het aanbod van KPN.

Ik ben van mening dat kpn hier steken laat vallen in de service en hier graag een oplossing voor terug zie., zoals het alsnog aanbieden van een 4k ontvanger.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... als je een 4K ontvanger hebt, maar geen 4K abonnement, dan is ook Netflix niet in 4K. Dus wat u wilt is nutteloos.

Euhm... als je een 4K ontvanger hebt, maar geen 4K abonnement, dan is ook Netflix niet in 4K. Dus wat u wilt is nutteloos.

dat lijkt me sterk aangezien netflix de 4k streaming zelf regelt… Het kastje geeft enkel een singaal door en is in staat om 4k af te spelen wat los staat van je internet verbinding… 

Ondanks de magere 56mbit kan ik hier prima 4k kijken op netflix via mijn tv, xbox, pc en ga maar door… 

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... als je een 4K ontvanger hebt, maar geen 4K abonnement, dan is ook Netflix niet in 4K. Dus wat u wilt is nutteloos.

dat lijkt me sterk aangezien netflix de 4k streaming zelf regelt… Het kastje geeft enkel een singaal door en is in staat om 4k af te spelen wat los staat van je internet verbinding… 

Zonder 4K abonnement doet de ontvanger net alsof die een HD ontvanger is. De Netflix app op de ontvanger vraagt dus ook helemaal geen 4K stream op van de servers van Netflix, maar een HD stream. Net als dat uw huidige ontvanger ook doet.

 

Euhm... als je een 4K ontvanger hebt, maar geen 4K abonnement, dan is ook Netflix niet in 4K. Dus wat u wilt is nutteloos.

dat lijkt me sterk aangezien netflix de 4k streaming zelf regelt… Het kastje geeft enkel een singaal door en is in staat om 4k af te spelen wat los staat van je internet verbinding… 

Zonder 4K abonnement doet de ontvanger net alsof die een HD ontvanger is. De Netflix app op de ontvanger vraagt dus ook helemaal geen 4K stream op van de servers van Netflix, maar een HD stream. Net als dat uw huidige ontvanger ook doet.

 

Kortom je betaald alsnog te veel voor het geen wat je krijgt… en wil je meer gaat dit niet omwege de gebrekige houding van de kpn om nederland van Glasvezel te voorzien…

 

ERg jammer

Reputatie 7
Badge +24

...en wil je meer gaat dit niet omwege de gebrekige houding van de kpn om nederland van Glasvezel te voorzien…

Dat is onzin, KPN is hard bezig om overal glasvezel aan te leggen. Maar KPN kan natuurlijk niet overal tegelijk zijn. Dat lijkt me logisch? 

Daarbij is het ons niet te doen om de 4k Tv maar vooral om het kastje zodat Netflix kijken op 4k kan en we niet gelimiteerd zitten aan de HD ontvanger die maar tot 1080p gaat.

Dat kun je dan beter doen via de NetFlix app op jouw tv. Ik neem tenminste aan dat je 4k tv ook een smart tv is en dan zit er vast NetFlix op. Overigens kun je 4k tv van kpn alleen krijgen als jouw lijnsnelheid tenminste 100 Mb/s is (dus los van welk abo je hebt). Wat die lijnsnelheid is kun je nagaan in het statusoverzicht van je ExperiaBox (192.168.2.254).

 

Dat begrijp ik en die optie is er ook maar wegens omslachtigheid en toch weer op een extra knopje te moeten drukken wil ik dit niet… 

En dus die 4k ontvanger is hiermee de oplossing.

Het HD kastje is nog altijd tergend traag na de nieuwrste update en de bandbreedte is namelijk niet de technisch belemmerende factor om zo'n 4k ontvanger aan het netwerk te koppelen. De enige factor die het belemmerd is het aanbod van KPN.

Ik ben van mening dat kpn hier steken laat vallen in de service en hier graag een oplossing voor terug zie., zoals het alsnog aanbieden van een 4k ontvanger.

Dus als jij een 4k-ontvanger wilt moet je omschakelen naar Hussel en dan - als die optie gezien jouw lijnsnelheid aanwezig is - de 4k-optie aanvinken (kost € 2,50/mnd). Een andere mogelijkheid is er bij kpn niet, linksom noch rechtsom niet, of je dat nu leuk vindt of niet.

En anders zul je je toch moeten behelpen met de NetFlix app op je tv.

Ik zie het bezwaar niet. 

Heb hier een 4k UHD TV staan met een HD-ontvanger (Arris 2952). Doe Netflix (4k) gewoon lekker via de app in de TV. Nog stabieler dan die in de kpn box ook.

Heb ten allen tijde maar één afst.bed. nodig. 

Die van KPN als ik de box gebruik. Die van de TV als ik Netflix kijk. Verder precies evenveel handelingen qua knopjes indrukken via TV als via KPN box.

→ Bovendien, met een lijn van 56 Mb/s kan je geen 4k afnemen en dus ook de 4k-ontvanger niet krijgen momenteel. Misschien … in de toekomst … als kpn de hd-ontvangers uitfaseerd.

Voor alleen Netflix 4k ruilt kpn de boxen niet om; er wordt, terecht, van uit gegaan dat je dan ook al een 4k UHD televisie hebt. Met dus een prima Netflix app daarin.

 

Voor alleen Netflix 4k ruilt kpn de boxen niet om; er wordt, terecht, van uit gegaan dat je dan ook al een 4k UHD televisie hebt. Met dus een prima Netflix app daarin.

 Ben ik wel benieuwd naar welke redenen er nodig zijn om alsnog die 4k ontvanger te mogen ontvangen.

Reputatie 7
Badge +24

 

Voor alleen Netflix 4k ruilt kpn de boxen niet om; er wordt, terecht, van uit gegaan dat je dan ook al een 4k UHD televisie hebt. Met dus een prima Netflix app daarin.

 Ben ik wel benieuwd naar welke redenen er nodig zijn om alsnog die 4k ontvanger te mogen ontvangen.

Dat heeft Henk toch al verteld? 

Dus als jij een 4k-ontvanger wilt moet je omschakelen naar Hussel en dan - als die optie gezien jouw lijnsnelheid aanwezig is - de 4k-optie aanvinken (kost € 2,50/mnd). Een andere mogelijkheid is er bij kpn niet, linksom noch rechtsom niet, of je dat nu leuk vindt of niet.