Beantwoord

Geen netwerk bereik met dual sim

  • 29 January 2020
  • 12 reacties
  • 544 keer bekeken

Op dit moment zit ik in Australie en heb ik een Galaxy A7 dual sim. Ik heb een Australische prepaid simkaart en een KPN prepaid simkaart. 

 

Maar ik heb totaal geen netwerkbereik meer sinds ik allebei de kaartjes in mijn telefoon heb. Eerst deed mijn KPN kaartje het wel in het buitenland.

 

Nou heb ik bereik op allebei mijn kaarten nodig om bijvoorbeeld in te loggen via een sms controle in mijn digid. 

 

Ik heb alle stappen op het forum gevolgd voor zover ik het kon vinden maar niks heeft tot nu toe nog geholpen.

 

Zijn er nog bepaalde instellingen die ik nog niet geprobeerd heb?

icon

Beste antwoord door Lisa 2 February 2020, 21:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Nathan123, welkom! Dat is vreemd! Kan je in ieder geval je forumprofiel eens aanvullen met je postcode + huisnummer en 06-nummer? Het heeft ook in Australië wel gewerkt? De KPN simkaart? Kan je anders handmatig een ander netwerk zoeken? En werkt het wel als je de Australische prepaid eruit haalt?

Beste Marcia,

Ik kon gebeld en gesmst worden toen ik in Australië was en alleen een KPN kaartje in mijn telefoon had. Nadat ik een Australische kaartje erbij heb gedaan kan werkt mijn KPN kaartje niet meer. Als ik mijn Australisch kaartje eruit haal doet het KPN kaart het alsnog niet. 

Handmatig een netwerk zoeken kan niet want er is een netwerk en als ik die kies zegt ie dat ie niet geldig is.

Als je het KPN kaartje erin doet en vervolgens je toestel uit en weer aanzet, zou het moeten werken, hoe lang geleden heb je met het KPN  prepaid kaartje gebeld cq opgewaardeerd 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Nathan123 . Ik kijk graag met je mee, maar wil je dan nog wel je 06-nummer in je Forum Profiel vermelden? 

Reputatie 7
Badge +17

@Nathan123 Ik heb het prepaid kaartje kunnen vinden met het postcode en huisnummer dat je hebt ingevuld op je profiel. Ik zie inderdaad dat er helemaal geen verbruik is geweest afgelopen maand. Het kaartje is wel gewoon actief. Als je het simkaartje in het toestel stopt en de telefoon opnieuw opstart (zoals Jimny zegt), vraagt de telefoon dan wel om een pincode? 
Zie je rechtsboven in het scherm ‘geen service’ staan? Als je handmatig zoekt naar netwerken, dan zie je wel netwerken, maar je kan met geen enkel netwerk verbinden, klopt dit?

Wat ik vermoed, is dat het nummer is blijven hangen op een mast waar het voorheen mee verbonden was. Je bent waarschijnlijk van hot naar her afgereisd waardoor je simkaart in de war is. De simkaart wil alleen maar verbinden met de mast waar hij voor het laatst is aangemeld, al is deze mast te ver weg om mee te verbinden. Dit is een bug in het netwerk, maar komt zo nu en dan voor, helaas.:confused: Onze technische dienst moet het mobiele nummer even afmelden van deze betreffende mast. Ik kan dit ook voor je oplossen. Zou je het willen laten weten als het probleem nog bestaat en als ik je even van de mast moet afmelden? 

Ik hoor graag van je! :smiley:

Ik heb het kaartje van KPN eruit gehaald en opnieuw ingedaan. Hij vraagt wel om mijn simkaart pincode. Als ik dan nu handmatig netwerk zoeken doe geeft hij helemaal geen beschikbaar netwerk gedaan. Terwijl hij eerst een netwerkcode aangaf van ergens in de 5100. Ik heb een vriend van mij die ook een KPN kaartje heeft die in Australie zit maar bij hem werkt alles wel goed. 

Als jullie mij zouden kunnen afmelden zou dat prettig zijn maar ik weet niet of hij dan wel een geldige KPN netwerk pakt.

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voor een reactie maar heb het druk gehad de afgelopen tijd. 

Reputatie 7
Badge +17

@Nathan123 Helemaal geen probleem, fijn dat je überhaupt nog even terugkomt met een reactie. Ik heb het nummer afgemeld en aangemeld op het netwerk. Hiervoor diende ik het even te blokkeren en deblokkeren. Je gaat hier sms'jes van ontvangen. Als het goed is, na het opnieuw opstarten van je telefoon, zou je weet met een netwerk moeten kunnen verbinden. Laat je het weten als het nu wel/niet lukt? 

Ik hoor graag van je! 

Ik heb MN telefoon opnieuw opgestart maar hij zegt nog steeds geen netwerkverbinding. Hij vroeg wel weer om de simcode. Ook heb ik geen smsjes ontvangen. Als ik handmatig zoeken doe is het enige netwerk wat ik kan zien 50516 maar daar kan ik niet mee verbinden.

Reputatie 7
Badge +17

@Nathan123 Vergeten te benoemen, maar de aanvraag staat uit bij de technische dienst. Zij gaan onderzoeken waar het gebrek zit. In een ander toestel deed de simkaart het ook niet, toch? 

Reputatie 7
Badge +17

@Nathan123 Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat het probleem is opgelost. Anders weet je ons te vinden.

Beste Lisa,

Het probleem is nog steeds niet opgelost, want ik krijg nog steeds geen smsjes uit Nederland. Ik heb gemaild met jullie technische dienst en die hebben mij een paar opties gegeven die ik geprobeerd heb en allemaal geen resultaat hebben gehad. Dus ik heb geaccepteerd dat mijn kaartje het hier niet doet en heb alles zo geregeld dat ik hem nu ook niet meer nodig heb.

Bedankt voor alle hulp

Reputatie 7
Badge +17

@Nathan123 Dat is wel even flink balen, maar fijn dat je het op een (creatieve) andere manier hebt weten op te lossen. Top, dat je hier hier nog even komt melden. Helaas hebben we niet voor alle problemen een oplossing. 
Geniet nog van je tijd in Australië :sunny:

Reageer