Beantwoord

Glasvezel niet in het systeem??

  • 27 January 2021
  • 5 reacties
  • 90 keer bekeken

Een vraag waar ik al vanaf 22 december tegen aanloopt zonder antwoord te krijgen. Heb in november een glasvezel abonnement aangevraagd/afgesloten bij jullie. Hierbij was de opleverdatum 22 december. Omdat er geen overstapservice beschikbaar was (ondanks dat ik van een dochterbedrijf overstap) heb ik het abonnement van mijn vorige glasvezel aanbieder zelf moeten opzeggen. Opzich geen probleem, maar dan verwacht je wel zekerheid dat het nieuwe abonnement op tijd ingaat. Dit dan ook enkele keren gevraagd of de datum van 22 december wel echt was. “jazeker” gaven jullie medewerkers aan.

 

Toen was het 22 december. Geen aansluitpakket binnen maar wel een smsje, het ging nog “even” duren want de datum kon niet gehaald worden. Op mij vraag waar de vertraging in zat kreeg ik te horen dat het vanwege de PostNL drukte was. Echter liep mijn oude abonnement af en zat ik dus de laatste dagen van het jaar zonder TV en Internet. Een vriendelijke medewerkster van jullie heeft gezorgd dat mijn vriendin en ik extra MB's kregen zodat we in ieder geval via onze telefoons konden internetten/streamen. Niet ideaal, maar we zouden in de eerste week van januari internet hebben want het pakket werd opgestuurd. In de tussentijd al een paar keer contact gehad met jullie medewerkers en kregen door een vriendelijke en oplettende monteur (na 2 weken zonder TV/internet te zitten) een direct online pakket opgestuurd. Wist niet dat dit bestond, en had mijns inziens dan ook eerder gestuurd kunnen worden.

 

Vanaf medio januari dan ook wel een beetje TV (digitenne) en internet (mobile Wifi). Het was een noodoplossing want 22 januari zouden we echt aangesloten zijn. Nu zitten we echter alweer op 27 januari en kregen we te horen dat het pas medio februari op zijn vroegst zou worden dat er signaal zal komen. Zitten we dus 2 maanden nadat het abonnement in zou gaan.

 

Mijn vraag in deze is waarom het zo lang moet duren. We hebben al 4 jaar glasvezel gehad, het netwerk is vorig jaar overgenomen door KPN en er werd al vanaf september aangegeven dat wij een abonnement konden afsluiten want het netwerk was beschikbaar bij KPN.  Als er van te voren was gezegd dat het langer kon duren dan hadden we daar rekening mee kunnen houden. Nu zitten we dus dadelijk al 2 maanden zonder glasvezel terwijl dit in mijn ogen niet had gehoeven. Worden elke keer van het kastje naar de muur gestuurd met excuses en verschillende verhalen waardoor het komt. Ben deze service niet gewend van KPN. Waar ik eerst toch altijd positief was over KPN (ook een reden om voor jullie te kiezen voor glasvezel) is die mening toch wel gedeeltelijk gedaald. Vraag me dan ook erg af hoe lang het nog moet duren voordat we eindelijk het echte verhaal horen.


Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door GertGP 23 February 2021, 13:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @GertGP, welkom hier op het forum!

Wat ontzettend balen om te lezen dat je al zo'n lange tijd zonder diensten zit. Mijn excuses voor het ongemak! :disappointed_relieved:
Mag ik eens met de situatie meekijken? Zo ja, zou je dan de volgende gegevens in jouw forumprofiel willen invullen: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en (bij persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van je IBAN? Geef je hier een seintje zodra je jouw profiel hebt ingevuld?

Goedendag Jose,

 

heb ze ingevuld. Was in de veronderstelling dat de gegevens van mijn KPNID overgenomen werden.

Vandaag kreeg mijn vriendin te horen dat het 12 feb dan toch echt geregeld zou moeten zijn. Ga er daar dan ook maar van uit. Echter vind ik het dan wel vreemd dat er eerder wel aangegeven wordt dat het 22 december alles rond zou zijn. Zeker aangezien alles al jaren in de grond ligt en er niks gelegd hoeft te worden.

Ook gaven jou collega's elke keer aan dat de aansluiting 1 of 2 dagen later actief zou zijn (volgens hun systeem). Dan krijg je wel een gevoel dat je aan het figuurlijke lijntje gehouden wordt.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even gekeken. De glasvezel lijkt nog niet opgeleverd. Dit staat nu voor de 12e van februari gepland inderdaad. In ieder geval houdt onze Back Office alles nauwkeurig in de gaten. Dus mocht er nieuws zijn hoor je dat. 

Het heeft even geduurd. Want ook 14 februari werd niet gehaald. Blijkbaar was KPN NetwerkNL niet zo snel als KPN zelf. De netwerkbeheerder had het glasvezel pas vanaf 22 februari aan gezet. Ik dus gisteren alles aangesloten en getest, bleek ik nog geen signaal te hebben.

 

Via de telefoon hebben de dames van de klantenservice goed hun best gedaan. Ze zagen namelijk wel dat het signaal actief moest zijn, alleen er kwam geen signaal door. Gelukkig kon er een monteur voor de volgende dag geregeld worden.

 

En nog voor de monteur aan huis was kreeg ik signaal binnen. Bleek dat in de wijkcentrale nog niet de juiste aansluiting was doorgezet. Al met al nu dus eindelijk na veel wachten en bellen eindelijk genieten van de glasvezel verbinding.

 

Gelijk ook een test gedaan qua verbinding en daarbij zag ik dat mijn wifi verbinding nu 2x sneller is als de beraadde verbinding die ik bij de vorige aanbieder had. Het kost wat moeite maar het is zo te zien zeker wel de moeite waard.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de terugkoppeling. Al heeft het even geduurd en was er wat uitstel ben ik nu blij te lezen dat het nu werkt. Heel veel plezier ervan. 

Mocht je weer vragen krijgen, laat het dan weten.