Beantwoord

ISRA punt

  • 17 April 2020
  • 12 reacties
  • 3518 keer bekeken

Een hele goede dag,

Ik ga binnenkort intrekken in mijn (oude) nieuwe appartement waar ik deze ISRA aansluiting tegen kwam. Ik heb tijdens het verfen en vervangen van alle schakelmateriaal etc, het bijbehorende KPN afdekplaatje weggegooid niet wetende dat dit een specifiek plaatje van de KPN is. Kan ik deze ergens mee vervangen? Ik heb bij de Hornbach zo een plaatje gekocht maar daarvoor is deze te groot aangezien de nieuwe wat compacter zijn. 

Is deze ISRA uberhaupt nog relevant voor bv 100MB, aangezien deze best gedateerd is.

 

Ik hoor graag wat jullie aanraden, qua vervanging van een afdekplaatje of de ISRA zelf.

 

Mvg,

 

Koray

 

icon

Beste antwoord door jordy.vanderbolt 20 April 2020, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Het afdekplaatje wat ik mis 

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @KorzonderC 

Dat is niet zo slim om het afdekplaatje weg te gooien. Dit is van de KPN, Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze eventueel een nieuwe afdekplaatje toesturen. Ik heb deze aansluiting (Pairbonding) ook, en ik haal met deze aansluiting 200 Mbit/s.

Hoi @KorzonderC . Welkom op het forum.

Die is/ra lijkt me prima geschikt. Jammer dat je het afdekplaatje kwijt bent geraakt. Ik hoop dat ik vervanging kan opsturen maar dat weet ik nog niet zeker.

Kun jij je profiel aanvullen en vervolgens hier een seintje geven? 

Heren bedankt.

 

@Erwin_  ik hoop dat het mogelijk is. Ik heb in ieder geval mijn account geupdate met mijn gegevens.

Hoi @KorzonderC . Ik heb de aanname gedaan dat je al klant bij ons bent. Zo te zien is dat niet het geval.

In dat geval kan ik niet zoveel betekenen. Wat ik wel met je kan afspreken is, zodra je KPN klant bent ik kan proberen zo'n plaatje op te sturen. Desnoods kan ik 'm ook vergoeden. Dan zul je er zelf eentje moeten halen bij de praxis, o.i.d.

Dit lukt alleen als jij actieve klant bij ons bent. 

Hoi @Erwin_ ,

Ja dat dacht ik, geen probleem.

Als ik deze zelf zou willen halen welke zou ik dan moeten halen, want de nieuwe modellen zijn wat smaller qua plaatje. Ik heb deze bij de Hornbach namelijk al aangeschaft en de twee ingangen staan te ver uit elkaar.

 

 

Dit is de officiële KPN kabel waar een officieel ISRA op geplaatst moet worden en hier dient de provider, KPN voor aan te sturen. Een monteur zal hier dan een nieuwe afdekplaat op plaatsen, deze zijn namelijk niet toe te sturen omdat deze alleen in bezit zijn bij monteurs van KPN en VolkerWessels Telecom. Deze mogen alleen door deze 2 partijen  gemonteerd en gedemonteerd worden. Echter, als de verbinding werkt, dan is het slim om pas na de Corona tijd hier voor te bellen.

@KorzonderC : Ik wist dat er van die plaatjes in de winkel te krijgen zijn. Maar die zijn inderdaad vrij generiek en @jordy.vanderbolt verbetert mij terecht.  Dit is een klus voor de monteur, mocht jij diensten bij ons gaan afnemen.

 

Goedemiddag ik had ook eem vraag over mij isra punt, zie de foto's hierboven. Onze gehele muur is opnieuw gestuct en hiervoor is het punt eraf gehaald. Het punt is echter sterk verouderd en creme wit (vergeelt) graag zou ik een nieuw opzetkapje ontvangen maar dan in normaal wit zodat dit er netjes uitziet. Alles functioneert nog wel gewoon. Dus wellicht kan ik een opzetplaatje ontvangen via de post? Mocht dit niet lukken wellicht via een monteur dan? En misschien vermelden hoeveel dit eventueel kost?

 

Ik had het via de klantenservice gevraagd. Maar zij gaven aan dat ik het hier moest vragen.

 

Groetjes Daniël 

Reputatie 7
Badge +11

Goedemiddag ik had ook eem vraag over mij isra punt, zie de foto's hierboven. Onze gehele muur is opnieuw gestuct en hiervoor is het punt eraf gehaald. Het punt is echter sterk verouderd en creme wit (vergeelt) graag zou ik een nieuw opzetkapje ontvangen maar dan in normaal wit zodat dit er netjes uitziet. Alles functioneert nog wel gewoon. Dus wellicht kan ik een opzetplaatje ontvangen via de post? Mocht dit niet lukken wellicht via een monteur dan? En misschien vermelden hoeveel dit eventueel kost?

 

Ik had het via de klantenservice gevraagd. Maar zij gaven aan dat ik het hier moest vragen.

 

Groetjes Daniël 

ISRA-punten worden per post niet verstuurd. Deze mogen ook niet zomaar opengemaakt worden omdat het onderdeel is van de infrastructuur van KPN. Een nieuwe ontvangen kan via een monteur, kost je enkel de voorrijkosten omdat deze zelf is opengemaakt: https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur.htm.

Verouderd is het sowieso niet aangezien er precies zo'nzelfde punt teruggezet zal worden.

Nu ie er toch vanaf is kun je ook overwegen om 'm schoon te maken.  Dat scheelt je in de kosten. Volgens mij is er wel spul te krijgen om die vergeelde kleur er af te krijgen. (chloor schijnt te werken).