Beantwoord

Kpn werkt niet meer op tv

  • 27 January 2020
  • 4 reacties
  • 1090 keer bekeken

Hallo, 

Begin vorige week begon onze televisie raar te doen. Ik keek altijd videoland via de smart apps van de televisie en dit deed het altijd goed. Opeens deed dit het niet meer, omdat er geen verbinding kon worden gemaakt met het netwerk. Er komt een kruis te staan tussen de televisie en de afgebeelde modem en zegt dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Heb vervolgens het internetkastje uitgezet en opnieuw opgestart, maar nog steeds geen verbinding. Het ipadres en andere gegevens die er staan kloppen wel. Ook handmatig nog proberen verbinding te maken, maar ook hierbij geen resultaat. Vervolgens een paar dagen later toen we een opname terug wilde kijken, merkte we dat dit ook niet kon. Televisie en kpn kastje van het stroom gehaald. Daarna nog steeds geen internetverbinding, maar we konden wel weer opnames terug kijken. Maar na een dag kon het alweer niet. Op dit moment heeft onze televisie nog geen internetverbinding met het kpn netwerk. Doen bijna alle functies uit het menu het niet meer. Als ik bijvoorbeeld klik op mijn opnames krijg ik de melding: NIET MOGELIJK. Deze pagina is tijdelijk niet bereikbaar, probeer het later nog eens. Dit is nu al dagen het geval. We hebben al verschillende dingen geprobeerd. Zoals het internetkastje van kpn uit en aangezet, stekkers van de tv en het bijbehorende kpn kastje eruit gehaald en weer erin gedaan, kpn kastje bij de tv aan en uit gezet, systeem geupdate, tv kastje van boven gewisseld met die van beneden enzovoorts en niets helpt. Het rare is dat deze functies alleen beneden niet werken. Nou hebben we boven geen smart TV maar eentje zonder internet. Maar op de televisie boven kunnen we wel gewoon opnames terug kijken en het menu gebruiken en bij de tv beneden dus niet. Ook kunnen we niet op de WiFi als onze TV beneden aan staat. Als alleen de televisie van boven aan staat kan je wel gewoon op de wifi. Maar als de tv beneden aan staat kunnen wij niet meer via WiFi op onze telefoons of laptops dit valt dan uit. Aangezien ik al zoveel geprobeerd heb (ook oplossingen die aan andere mensen gegeven zijn via het forum) en niet snap waar dit precies aan ligt of wat ik kan doen, deel ik het hier.

 

Het gaat om een experia box v9. De tv is normaal draadloos verbonden met het netwerk van kpn. Dit is altijd al zo geweest en hebben hier nog nooit problemen mee gehad.

 

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 31 January 2020, 16:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Riannexx! Super dat je al zoveel dingen geprobeerd hebt, aan jouw inzet ligt het zeker niet. :smile:  Samengevat; de Smart TV beneden maakt geen verbinding met het KPN netwerk en via de TV-ontvanger beneden lukt het terugkijken van opnames niet. Ook niet wanneer je de ontvanger beneden omruilt met de ontvanger boven, dan blijven de problemen beneden. Klopt dit? 

Zou je allereerst je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens? Dan kan ik de verbinding doormeten om te zien wat ik daar in kan vinden. Zou je ook kunnen vertellen hoe de Smart TV verbonden is met het internet? Via de wifi, of loopt er een internetkabel rechtstreeks van de Smart TV naar de Experia Box? Ook ben ik benieuwd hoe de TV-ontvanger beneden aangesloten is op de Experia Box. Met een draadloze verbindingsset, een rechtstreekse internetkabel of zit hier wellicht nog een switch tussen? Ik hoor het graag! 

Hoi Sanne, 

Jouw samenvatting klopt. Ik stuur dit bericht vanuit mijn ouders. De abonnementen staan op hun naam. Ik heb op mijn forumprofiel onze adresgegevens ingevuld. De smart TV is met het internet verbonden via WiFi. De tv ontvanger beneden is op de experia box aangesloten met een draadloze verbindingsset. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel! Zou je de naam van het wifi netwerk eens willen wijzigen? Via deze servicetool kun je dit regelen wanneer je met het thuisnetwerk van je ouders bent verbonden. Ik ben benieuwd of de TV daarna wel verbinding kan maken met de wifi. 

Dan de TV-ontvanger, ik vraag me af of de draadloze verbindingsset roet in het eten gooit, zeker als dit alleen beneden speelt. Zou je de draadloze verbindingsset opnieuw willen koppelen? Op deze pagina vind je onder stap 4 hoe je dit doet. Mocht het afspelen van opnames daarna nog niet lukken, wil je de ontvanger dan met een internetkabel rechtstreeks aansluiten op de Experia Box? Ik hoor je bevindingen graag! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Reageer