Beantwoord

Toch geen voordeel behoud na overstappen van Telfort naar Kpn

  • 7 March 2020
  • 15 reacties
  • 467 keer bekeken

Reputatie 1

Toch niet zo goed geregeld.

 

Had toch wel wat voordelen bij Telfort zoals bijvoorbeeld een gratis pluspakket omdat ik dat niet via de kpn site geregeld kon krijgen met overstappen heb ik gebeld naar Kpn en super geholpen want inderdaad dat bleef gratis en zelf alle voordelen bleven behouden. Mooi geen omkijken meer na want dat is goed geregeld voordelen mee en nog sneller internet, super wifi en de mogelijkheid om Spotify familie te nemen ipv het premium wat ik had. En de Nederlander die ik ben zelfs met nog meer korting. Wat jammer toen ik mijn vorige week op mijn kpn ging kijken. Vind de € 5 korting per mobiele abonnement  nergens terug het gaat toch om 3 telefoons maar ook mijn gratis pluspakket kost nu ergens rond de € 7,- pm. Met kpn gebeld en helaas nergens terug te vinden evenals mogelijkheid om te veranderen maar de eenmalige kosten van €25,- hoefde ik dan niet te betalen. Goed bedoeld en heel aardig alleen was dat ook 1 van de leuke dingen en had ik al niet hoeven te betalen namelijk. Hopelijk lukt het me snel om mijn spotify premium naar familie om te zetten anders zijn die 13 of 14 € pm ook nutteloos helaas. Jammer het zo gaat. Moet zeggen dat mijn wifi, tv, telefoon en internet goed werken en ook de mensen die ik aan de telefoon kreeg 1 voor 1 vriendelijk.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 10 March 2020, 08:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 1

Nu ik op het forum aan het rond kijken ben. Word het wel een stukje duidelijker. Om het heeeeel netjes te verwoorden. Wat een minder leuke manier van handelen. Ik kon alle voordeel behouden van Telfort en jazeker als u  kpn thuis  neemt kunt u spotify familie nemen. Er is alleen niet gezegt dat ik dan op hussel word gezet en mijn telfort voirdeel vervalt komt er ook nog een een 2e meisjesplasserstreek bij over 1 maand is het voordeel voor spotify ook verleden tijd. Niet echt netjes als je zegt dat je nu al naar kpn gaat  omdat je ook het familie wilt nemen.

Ontzettend bedankt 

Reputatie 1

Nu ik op het forum aan het rond kijken ben. Word het wel een stukje duidelijker. Om het heeeeel netjes te verwoorden. Wat een minder leuke manier van handelen. Ik kon alle voordeel behouden van Telfort en jazeker als u  kpn thuis  neemt kunt u spotify familie nemen. Er is alleen niet gezegt dat ik dan op hussel word gezet en mijn telfort voirdeel vervalt komt er ook nog een een 2e meisjesplasserstreek bij over 1 maand is het voordeel voor spotify ook verleden tijd. Niet echt netjes als je zegt dat je nu al naar kpn gaat  omdat je ook het familie wilt nemen.

Ontzettend bedankt 

 

 

Nou ik heb toch nog een voordeel bij KPN en jawel ik kan gewoon nog opzeggen want ik mag het vanaf mijn aansluit datum 14 dagen proberen. Pffff wat een opluchting het is niet dat ik slecht internet, tv, vaste telefoon heb want dat werkt perfect. De super wifi is niet zo super maar dat ligt aan mijn geduld en een deel aan dat ik maar 3 plaatsen heb op mijn experia box die gele dus. Het deel geduld heeft mij doen besluiten dat ik dat “morgen” wel doe. En met die 3 poortje denk ik er 1 extra nodig heb. Ik ben een man en uiteraard ff half/half de instructies lees meen ik 1 poort voor de internet 1 poort voor dat zwarte kastje dacht voor de tv enzo nodig te hebben plus 1 poort om het 1e super wifi ding aan te sluiten en in te leren voor gebruik. De 2e moet je als de 1e een groen lampje heeft net als kastje 1 ook met de kabel en stroom  naast kastje 1 aansluiten zodat die met elkaar kunnen werken. En daar doe ik iets fout denk want nu heb ik een poortje te weinig of te weinig info gelezen en toen dacht ik dat komt nog wel want zoals eerder gezegd alles werkt prima. Dat ik eigenlijk nu weer weg wil bij Kpn is puur en alleen omdat ik me behoorlijk genaaid voel omdat ik niet juist ben geïnformeerd ook wel misleiding genoemd. Ik was er echt van overtuigd dat al mijn Telfort voordeel instant bleef en omdat ik nog meer erbij nam zoals het voor mij belangrijke en hoofdzakelijke reden voor de overstap was en daarom het via de klantenservice heb gedaan en ook had uitgelegd toen. Dat was echt geen probleem alles bleef zoals bij Telfort (ook altijd tevreden mee geweest op het 4G en mobiel in het buitenland na) plus nog eens € 5 extra korting van de hussel en 1 hele euro op de spotify familie hoppa dat hoor ik graag. We hebben namelijk ook 3 maal mobiel hier dat was al 3x 5 euro dubbele data en nog meer voordeel hadden we al incl gratis pluspakket. Ik betaalde ondanks alle voordeel en buiten de 3 mobieltjes om €60,- pm ongeveer voor mijn hele pakket thuis. Omdat ik nu een 3e tv ontvanger en Spotify familie erbij nam het normaal is dat je meer moet betalen zelfs met de nog meer voordeel. Neem +5,- voor de tv en +15,- voor familie en de extra -5,- korting voor al dat gehussel een totaal van 75,- pm zou betalen. Het blijft toch knap geld €75,- pm maar daarbij ook een hoop abonnement voor terug. (voor 3x mobiel komt er iets van 80,- pm bij) Nogmaals met internet tv mobiel enz nooit echt problemen gehad. Mijn 1e Rekening heb ik gisteren ontvangen na 3 dagen gehusseld klant te zijn met de hoogte van €113,-  incl 25,- extra eenmalige kosten ( die me als schrale troost ivm het verliezen van al het telfort voordeel waren weggestreept ) Is het ook nog eens dat ik nog helemaal geen gebruik van spotify familie kan maken. Want ik had premium via mijn mobiel abo bij Telfort/kpn en kan ik niet zelf ondanks de verkregen code dit omzetten (had ik ook al ruim voor het overstappen uit laten zetten om dit voor te zijn dus) O ja en kpn stopt va april met spotify aan te bieden “WAT SERIEUS” Zelfs dat ook niet ff vertellen WTF met het afsluiten. Ik heb nu met een 2e Email account rechtstreeks via Spotify een familie afgesloten en 5 minuten later had ik dit werkend. Heb nu 1e maand gratis das mooi want die van kpn over 1 maand opzegbaar. Het is dus om dit lange verhaal nog langer te maken niet om het niet goed werken internet tv ofzo maar gewoon het misleidende en verkeerd geïnformeerde gevoel en dan neem ik het de dame niet eens kwalijk die ik aan de telefoon had toen. Die was vriendelijk en netjes naar mij en mocht het toch van haar uit zijn gegaan (en niet door een zichzelf belangrijk vindende baas die weer van zijn baas opdracht gekregen uitleg gaf hoe en wat te doen en niet precies de helemaal juiste info moet geven om weer iemand binnen te harken instructies) dan heeft ze ook daar echt wel goed werk geleverd. Kortom na een paar keer gehoord te hebben dat dit is zoals het is en niet terug te draaien is hoe vervelend dit ook is voor mij. En een verbaasde indruk hebben of dit de 1e keer is dat er zoiets voorkomt terwijl het Kpn Forum er al een lange terug gaande tijd vol mee staat evenals het niet gelijk kunnen gebruiken van Spotify familie ivm een al bestaand premium account via kpn/Telfort. Ach om het niet als een boze klant geklaag verhaal te eindigen Ik heb bewust of onbewust met vriendelijke behulpzame vakmensen gesproken. Hopelijk spreek ik die niet meer als ik bel om op te zeggen en weer overtuigt word. Laten we het maar op een misverstand houden en ook het enthousiasme van beide dat het niet goed verstaan en/of begrepen hebben. Ik zeg op en kpn gaat door en gaan elkaar niet missen denk. Ik denk dat kpn het niet eens merkt dat ik weg ben.

Reputatie 7
Badge +24

Al uw Telfort voordelen zouden in stand gebleven zijn als u niet zelf had over gestapt, maar als u gewoon gewacht had tot later dit jaar en KPN u zou migreren van Telfort naar KPN. Nu heeft u dat zelf gedaan. En dus bent u bij KPN gewoon een nieuwe klant. Net als iedere andere nieuwe klant.

Maar u heeft nu wel de SuperWifi's. Telfort klanten die afwachten gaan die hoogstwaarschijnlijk niet krijgen.

U kunt annuleren, maar terug naar Telfort kan niet meer vermoed ik...

Reputatie 1

Al uw Telfort voordelen zouden in stand gebleven zijn als u niet zelf had over gestapt, maar als u gewoon gewacht had tot later dit jaar en KPN u zou migreren van Telfort naar KPN. Nu heeft u dat zelf gedaan. En dus bent u bij KPN gewoon een nieuwe klant. Net als iedere andere nieuwe klant.

Maar u heeft nu wel de SuperWifi's. Telfort klanten die afwachten gaan die hoogstwaarschijnlijk niet krijgen.

U kunt annuleren, maar terug naar Telfort kan niet meer vermoed ik...

 

Klopt helemaal en weet ik ondertussen ook. Precies u reactie krijg ik als antwoord op 1 ding na. Over annuleren word niks gezegd. En zelfs dat weet ik ondertussen ook al. Het is allemaal goed bedoeld natuurlijk en het kan vaak veel info opleveren (achteraf) Maar wat heeft u nu met deze reactie te mij proberen te mee te geven. Bedoel er niks mee naar u maar ligt aan mij omdat ik niet z’n slimmerik ben en het niet snap sorry hiervoor. Het had mooi geweest als de klantenservies zoiets verteld als een klant om advies vraagt. Ik weet namelijk heel goed wat de functie van een forum is. Dit is namelijk mijn beroep om bij de grotere bedrijven het belang van een forum te laten zien en ook het opzetten daarvan. Maar vooral ook het hoe, wat en wanneer beantwoord word maar vooral door wie. Ik ga hier niet de kracht van een forum uitleggen. Dat is niet zo handig gezien ik hier een eigen (klein) bedrijfje in run. Ook zal de logica hierin betwist worden. Maar ik kan u vertellen dat het juist heel belangrijk is dat mensen zoals u  (niet als medewerker van het bedrijf dus) hier mee helpen om naar ‘’kunnen’’ een zo goed mogelijk advies/antwoord of opmerking te geven. U bent en dat meen ik oprecht een zeer belangrijke kracht in het bestaan van een krachtige forum. Als ik voor mijn bedrijf iets heb moet ik als zakelijke klant inloggen om verder te gaan op de site. Jammer dat daar helaas niet van deze krachtige forums zijn. En u heeft idd gelijk over terug gaan naar Telfort deze gaan namelijk geen nieuwe contracten meer aan (of binnenkort niet meer) weet daar niet exact een uitspraak over te doen.  Want zelfs als het nu wel of niet kan ook dan ben ik een nieuwe TELFORT klant. Net als iedere andere nieuwe klant. HMMM Telfort in hoofdletters is niet zo mooi als overal en in ieder mogelijk bericht (Een 4838 reacties vermoed ik) alleen KPN in hoofdletter te doen. En ik zal nu ook wel iets bij mensen oproepen of het nu wel of niet in hoofdletters hoort. Want dat is namelijk toch wel heel belangrijk om als een gewone burger anderen te laten weten en geëerd worden over de alwetendheid die beheerst word door die persoon maar ook nog eens al die tijd die belangeloos aan word besteed.

Nogmaals hartelijk bedankt hiervoor.   

 

Reputatie 1

@Nick83  Sorry dat ik hier over begin maar het viel mij op dat u al u kennis graag deelt met de medemens hier (nogmaals dank hiervoor is voor KPN zeer belangrijk) maar kijkt u wel uit voor u eigen welzijn. De tijd tussen reacties op verschillende items is zeer kort. Kijk u wel uit dat het geen dwangmatig gedrag gaat worden. Meen dit niet als verwijt naar u, maar gezien mijn kennis  en ervaring uit het vak is dit echt een oprechte bezorgdheid naar u toe.

Badge +12

@Nick83  Sorry dat ik hier over begin maar het viel mij op dat u al u kennis graag deelt met de medemens hier (nogmaals dank hiervoor is voor KPN zeer belangrijk) maar kijkt u wel uit voor u eigen welzijn. De tijd tussen reacties op verschillende items is zeer kort. Kijk u wel uit dat het geen dwangmatig gedrag gaat worden. Meen dit niet als verwijt naar u, maar gezien mijn kennis  en ervaring uit het vak is dit echt een oprechte bezorgdheid naar u toe.

 

Die zijn er wel meer hier op het forum ;-)

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @yrret, welkom op ons forum. Ik begrijp dat je door het prettige telefonisch contact al eerder voor een KPN thuis abonnement gekozen hebt. Hierdoor kwam je er later achter dat de mogelijkheden maar ook de voordelen veranderen. Ondanks het fijne contact dat je hebt gehad, is dat jammer om te horen. Goed dat je dit signaal aan ons doorgeeft, zodat wij dit weer door kunnen geven en ervan geleerd kan worden.

Ik ben wel blij om te horen dat het contact prettig geweest is, en je ook hier op het forum al goed geholpen bent. We hebben inderdaad erg kundige en behulpzame forumgebruikers die heel actief zijn op het forum en andere forumbezoekers graag helpen, zoals @Nick83 hier in jouw topic :relaxed:

Mocht je toch nog vragen hebben of als ik iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten.

Reputatie 1

@Natasja  is het niet zo dat een forum pas werkt als mensen die om het een mooi woord te geven lid van de community zijn hier elkaar kunnen ontmoeten of antwoorden kunnen vinden op hun vragen. En als ik dit nu niet meer doe kom ik natuurlijk noooooooit aan de mooie beloningen zoals bv een 5000 antwoorden  badge 😱. Plus  weet ik ook wel dat het antwoord bij mij gaat zijn. Het is onwijs balen als er dingen worden beloofd die niet waargemaakt kunnen worden. Nu wil het probleem zich voordoen en je zegt het zelf al in je antwoord . " dingen beloofd zijn "  is dat niet mondelinge overeenkomst ? Als dat het niet is dan is het nog erger want van valse voorwendselen is helemaal fout. En wat ook zo grappig is moeten mensen daar maar genoegen mee nemen? Om op het zelfde nivo  te blijven  Jammerdepammer . Ik noem het gewoon liegen want waarom weten ze op een forum wel altijd alles en bij het willen  aangaan van een contract van een vaste periode niet. En daarbij als er zoveel verschil in al die contracten zit waarom is het probleem dan wel altijd het zelfde? Los het maar op. Sorry's en excuses heb ik er genoeg los liggen thuis. Maar je hebt gelijk of "klik opgelost voor u" die heb mis ik er nog wel een paar. Maar oke ik ga nu in mijn eigen topic zitten wachten tot er iemand langs komt  DOEIIII

Admin: bericht afgesplitst en samengevoegd met je eigen topic.

Al uw Telfort voordelen zouden in stand gebleven zijn als u niet zelf had over gestapt, maar als u gewoon gewacht had tot later dit jaar en KPN u zou migreren van Telfort naar KPN. Nu heeft u dat zelf gedaan. En dus bent u bij KPN gewoon een nieuwe klant. Net als iedere andere nieuwe klant.

Maar u heeft nu wel de SuperWifi's. Telfort klanten die afwachten gaan die hoogstwaarschijnlijk niet krijgen.

U kunt annuleren, maar terug naar Telfort kan niet meer vermoed ik...

Dat wachten op migreren zou waarschijnlijk niet veel uitgemaakt hebben.

Mijn mobiel abonnement is inmiddels gemigreerd van Telfort naar KPN, maar een KPN Compleet voordeel (icm Internet en TV van KPN) kan helaas toch niet geactiveerd worden; want mobiel wordt nu door KPN gezien als een ‘voormalig Telfort abonnement’. Ik heb nu zowel een mobiel als internet en tv factuur van KPN, maar KPN Compleet zit er voor mij niet in. Overigens was mij het voordeel van 5 euro per mobiel abonnement óók al telefonisch beloofd voor de migratie toen ik internet en tv wilde afsluiten bij KPN. Blijkbaar is korte termijn gewin toch belangrijker voor KPN dan blijvende klanten. 

Reputatie 1

Al uw Telfort voordelen zouden in stand gebleven zijn als u niet zelf had over gestapt, maar als u gewoon gewacht had tot later dit jaar en KPN u zou migreren van Telfort naar KPN. Nu heeft u dat zelf gedaan. En dus bent u bij KPN gewoon een nieuwe klant. Net als iedere andere nieuwe klant.

Maar u heeft nu wel de SuperWifi's. Telfort klanten die afwachten gaan die hoogstwaarschijnlijk niet krijgen.

U kunt annuleren, maar terug naar Telfort kan niet meer vermoed ik...

Dat wachten op migreren zou waarschijnlijk niet veel uitgemaakt hebben.

Mijn mobiel abonnement is inmiddels gemigreerd van Telfort naar KPN, maar een KPN Compleet voordeel (icm Internet en TV van KPN) kan helaas toch niet geactiveerd worden; want mobiel wordt nu door KPN gezien als een ‘voormalig Telfort abonnement’. Ik heb nu zowel een mobiel als internet en tv factuur van KPN, maar KPN Compleet zit er voor mij niet in. Overigens was mij het voordeel van 5 euro per mobiel abonnement óók al telefonisch beloofd voor de migratie toen ik internet en tv wilde afsluiten bij KPN. Blijkbaar is korte termijn gewin toch belangrijker voor KPN dan blijvende klanten. 

 

 

Maar zoals je bij een eerder antwoord op een reactie van mij ben jij nu de volgende waar ze van kunnen leren. Net als velen voor ons maar vooral nog heel veel na ons. Heb ik er wat van geleerd jazeker “MAAR” ook dan word ik weer belazerd want als ik om informatie bel en gelijk door die informatie (van 1e hand ook aka KPN) mag ik er toch wel van uitgaan dat ik niet afgezet/opgelicht en/of voorgelogen word. Want zo word dat in de echte wereld genoemd namelijk. Dat ik er te laat achter kwam @Alexa_  komt omdat ik verwacht eerlijk antwoord te krijgen als ik juist om die informatie vroeg. Er word ook niet gevraagd of jullie er iets van willen leren. Klanten vragen om oplossingen voor deze misleiding.

Reputatie 7
Badge +24

Tja.... als KPN uw Telfort abonnement migreert, dan gaat u er niet opeens voordelen bij krijgen die u vroeger niet had. En als u verlengt naar Hussel of een nieuw Hussel abonnement afsluit: vergeet Compleet. Want dat is niet meer van toepassing bij Hussel.

Reputatie 1

Tja.... als KPN uw Telfort abonnement migreert, dan gaat u er niet opeens voordelen bij krijgen die u vroeger niet had. En als u verlengt naar Hussel of een nieuw Hussel abonnement afsluit: vergeet Compleet. Want dat is niet meer van toepassing bij Hussel.

 

Nu kan ik niet anders dan toegeven omdat;

Niet alle voordelen weg waren, maar nog niet zichtbaar.

En Kpn is toch niet zoals ik mijn uitlatingen deed.

Er is contact met mij opgenomen. Zonder op details in te gaan van ons  praatje. Laat ik het zo zeggen ik blijf, er is met een royaal gevoel een einde aan het gesprek gekomen. En mijn uitspraken waren deels terecht, en dan blijft er automatisch ook een voorbarig en onterecht deel over. @Nick83 zoals ik al eerder noemde is ondanks dat er totaal geen waarde aan u reacties en sorry dat ik het zeg omdat in u reactie hierboven zijn ook u uitspraken niet altijd waar. En omdat u niet bij Kpn werkt hebben ze geen meerwaarde bij Kpn zelf om er op daar op terug te komen helaas. Maar blijf er van overtuigd dat de aanwezigheid van u en soort gelijke een aanwinst voor  een forum is " alle lof voor u, petje af" . Maar nogmaals mijn bezorgdheid over u en de vele reacties overal op. Maar vooral de vele uren pd dag op het forum. Blijf niet eenzaam achter je computertje op je kamertje zitten. Maar geniet. Ga erop uit, zoek vrienden ipv like's en batches en stop met de lange nutteloze verhalen als deze te lezen op een forum.

Kpn nog bedankt.

 

Tja.... als KPN uw Telfort abonnement migreert, dan gaat u er niet opeens voordelen bij krijgen die u vroeger niet had. En als u verlengt naar Hussel of een nieuw Hussel abonnement afsluit: vergeet Compleet. Want dat is niet meer van toepassing bij Hussel.

Waar het mij vooral om gaat is dat er voor overstap naar Internet en TV van KPN, dóór KPN wordt verzekerd dat de KPN Compleet voordelen van toepassing zijn i.c.m. 2 Telfort mobiel abonnementen. Omdat Telfort en KPN samengevoegd worden tot 1 KPN. Direct vanaf het moment van ingaan abonnement blijkt dit echter allemaal niet mogelijk omdat het Telfort abonnementen zijn. Precies hetgeen ik vooraf heb gecheckt, deze voordelen waren immers de reden van overstap. Dit is gewoon bewust het misleiden bij het werven van klanten, iets wat ik van een grote partij als KPN niet had verwacht. 

 

Wat betreft mijn opmerking hierboven; nu na een tijd Telfort daadwerkelijk KPN is geworden had ik weer nieuwe hoop; immers nu heb ik boven alle producten KPN staan. Maar nog steeds geen compleet… 

Reputatie 7
Badge +19

@Voorwendselen Ik begrijp dat er toch verwarring ontstaan is rondom het overgaan van Telfort naar KPN. Waardoor dacht je dat je na de overgang gebruik kan maken van Compleet?

In de informatie die per e-mail verstuurd is, en in het topic over de overgang naar KPN dat we hier speciaal voor gemaakt hebben op het forum, staat duidelijk uitgelegd dat je je Telfort voordelen en voorwaarden behoudt. Zo gauw je verlengt naar een nieuw KPN abonnement, dan veranderen de voorwaarden en kan je gebruik maken van de KPN voordelen. 

Dag Alexa,

In mijn eerste zin geef ik al aan waarom ik verwacht dat ik de voordelen krijg; omdat dat (telefonisch) is bevestigd voorafgaand aan de overstap naar KPN.

Ik vroeg vóór mijn overstap of die 5 euro korting bij Telfort abonnementen ook van toepassing was; dat was immers een belangrijk onderdeel van mijn overstap. Telefonisch werd dit bevestigd, want KPN en Telfort gingen samen en alles zou onder KPN komen te vallen. Dus mobiel en internet en tv van KPN. Ná overstap lag dit ineens anders en wordt mobiel toch nog steeds gezien als Telfort abonnementen. Volgens mij nemen jullie die gesprekken op voor trainingsdoeleinden, luister die van mij nog maar eens terug zou ik zeggen. 

Er is bij mij verder geen verwarring over compleet van KPN of Telfort, ik had alleen nieuwe hoop toen er daadwerkelijk KPN bij de mobiele abonnementen kwam te staan. Omdat ik nu óók op papier KPN thuis én KPN mobiel heb. Maar houden jullie je vooral van de domme, ik weet dat er bewust toezeggingen zijn gedaan aan mij en in vergelijkbare gevallen die ik hier op het forum lees, toezeggingen die na overstap gewoon niet waar gemaakt worden. Ik voorzie vooral korte termijn succes met deze manier van ‘klantenbinding'.