Beantwoord

traag beeld

  • 27 January 2020
  • 23 reacties
  • 919 keer bekeken

Hebben sinds kort een nieuwe tv 4k

maar het beeld is te traag

heb lg gemaild en heb wat instellingen

moeten verzetten en een snellere HDMI kabel maar niets veranderd.

dus mijn vraag is .kan het zijn dat het beeld te traag wordt doorgegeven vanuit het kpn digitaal kastje

bij snelle beelden stoterd het beeld.

icon

Beste antwoord door NCDO 14 February 2020, 22:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Alles is bekabeld.

de router staat 2 meter van de tv dus de kabel is ook niet te lang.

Welke KPN iTV-ontvanger heb je; en welke HDMI-instellingen zijn ingesteld op die ontvanger? Probeer het eerst eens met 1080i (de tv zal de zelf opschalen naar 4k). 

ARRIS

vip 2952 v2

staat op auto

maar 1080i maakt niet uit

en RTL4 is het ergste zelfs de neus en de wangen hebben een hele rare fletse kleur bij RTL4

Hoi @NCDO . Welkom op het forum.

Wat een ergernis. Dus sinds de komst van de nieuwe tv is het beeld aanzienlijk verslechterd? Wat voor type LG is het? Ik heb het vermoeden dat er toch nog ergens een beeldverbeteraar van de tv aanstaat maar dat is vooralsnog speculatie.  Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

LG OLED 55c9 PLA heb al contact

gehad met lg maar die instellingen

staan nu goed.

maar het beeld is niet vloeiend.

niet iedere zender heeft het.

 Maar goed hier schiet ik dus ook niks op.

helaas dan.

En bellen met kpn heeft ook geen zin

als je alles doorloopt wordt de verbinding verbroken met woorden je moet kijken op kpn.nl 

en daar kan ik niets vinden

Ik wil hier graag verder voor je induiken maar je hebt je profiel nog niet ingevuld. Kun je dat doen, dan kijken we verder. 

Gedaan

Dankjewel. Ik ben aan een stappenplan begonnen. Zo te zien heb jij twee identieke tuners in huis. Om te kijken of er iets met het ene kastje is, wil ik je vragen om deze (tijdelijk) om te ruilen met die andere. Als het beeld dan wel goed is, kan ik je een nieuwe sturen. Mocht je dit al geprobeerd hebben en het resultaat is hetzelfde wil ik dat ook graag weten.

Nog even voor de zekerheid. De tuner is rechtstreeks op de tv aangesloten toch? 

Ja rechtstreeks met een nieuwe HDMI kabel en bekabeld met internet.

ik ga het kastje even wisselen dus wordt vervolgd.

wat is de beste instelling auto of iets anders zoals iemand zij 1080i

 

Dat verschilt een beetje per tv, @NCDO . Als je wilt mag je met beide testen.  Ik ben zeer benieuwd. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Toevallig vrijdag is LG vanuit hun in mijn tv geweest wist niet dat het kon

maar op afstand hebben ze alles ingesteld en hebben niets gevonden dat er iets mis is met de tv hebben ook gekeken in het KPN kastje alleen moest ik het bedienen zodat hij het op tv zag

hebben alleen ingesteld 1080i 50 mhz  maar hij vertelde dat het bij kpn ligt

je moet eigenlijk het 4K kastje hebben

vertelde hij voor optimaal beeld.

maar goed 4K kastje zie je niet welke zender er op staat. Dus ja welke provider willen we. Moeilijk.

gr Maarten

 

Oh, dus het omruilen van de tuners bracht geen verbetering?

hebben alleen ingesteld 1080i 50 mhz  maar hij vertelde dat het bij kpn ligt

Dan hebben ze blijkbaar weinig vertrouwen in de upscaler van hun eigen LG tv's. Nogmaals: vanuit de zenders wordt meestal 1080i geleverd. Doorgaans is een upscaler van de tv beter dan die van de KPN-ontvangers, dus dan kun de de omzetting (upscaling) van 1080i naar de "native” (4k in dit geval) resolutie van je tv beter door de tv zelf laten doen. Als je de KPN-ontvanger op 1080p50 zet vindt er dus eerst een upscaling in de ontvanger plaats (van 1080i naar 1080p50) en daarna nog een keer in de tv (van 1080p50 naar 4k).

Mijn ervaring met 2 LG tv's (waarvan eentje OLED) zijn 't best met 1080i.

Nee Erwin dat maakte niets uit

1080i werkt ook niet.

nou heeft mijn collega het zelfde probleem en als hij Netflix kijk via kpn heeft hij ook dat probleem kijkt hij Netflix via internet heeft hij wel goed beeld dus het zal toch aan de kpn lijn liggen denk ik.

Op basis van wat we tot nu toe besproken hebben, heb ik een ticket aangemaakt, @NCDO .  Je word binnen 48 uren teruggebeld door de technische dienst voor nader onderzoek. Ik vermoed dat ze dit met een afgeschermd nummer gaan doen. Laat je weten wat hier uitrolt? 

Ze hebben vandaag gebeld 

wisten het zo ook niet .ik moet maar wat uit gaan proberen en dan kijken of het beter wordt. Dus ja we kijken wel .

Oh, dat klinkt niet heel rooskleurig om eerlijk te zijn. Ik heb het ticket er bij gezocht en ik zie dat er geadviseerd is om verschillende instellingen te proberen. Ik lees iets over een instelling die blur heet? Of begrijp ik dat verkeerd?

Ja klopt blur is voor de beelden vloeiender te laten lopen maar dat stond al goed heb nog wat veranderd 

maar het is nog niet goed.

ik denk dat ik me erbij neer moet leggen

 ik denk dat kpn de kwaliteit niet kan leveren die mijn tv nodig heeft.

ik weet het ook niet meer.

gr Maarten

Heel jammer. Ik vrees dat ik weinig meer kan doen. Ik had stille hoop dat de achterliggende afdeling nog iets kon betekenen. Maar het lijkt van niet.

Toch vind ik 't vreemd. Ik heb de C8-uitvoering (die dus een jaartje ouder is) en heb juist een uitstekend beeld (1080i). Ik heb wel alle beeldverbeteraars (die vooral bedoeld zijn voor verbetering van de weergave van zenders via de ingebouwde (digitale) tuner en eigenlijk niet voor HDMI) zoveel mogelijk uitgeschakeld.