Vraag

trage en wegvallende wifi

  • 16 January 2021
  • 8 reacties
  • 71 keer bekeken

Al maanden hebben wij last van traag en wegvallend internet. Bij checks komt de Wifi manager steeds op een snelheid van 16-19, zowel op begane grond als in souterrain. Uiteindelijk werd mij een afspraak met een monteur aangeboden maar het systeem om een afspraak te maken blijft vervolgens hangen dus dat lukt niet. 
We hebben een Experia box v10. Het lampje wireless knippert snel (volgens mij altijd al) en het lampje internet knippert, hoewel iets minder snel. De andere lampjes zijn constant. 
Hoe kan dit verbeterd worden? Neem aan dat dit onder de standaard is van wat KPN zou moeten bieden. 
Ik hoor graag! Dank en groet


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Wat de lampjes betreft gaat het helemaal goed. Wat is er aangesloten op de experiabox qua randapparatuur? Gebruikt u dit soort dingen? 

 

Op de experiabox is aangesloten: de tv, een tv-ontvanger in een stopcontact voor tv in slaapkamer, een vaste telefoon. 

Badge +19

U gebruikt dit soort dingen 

 

Klopt

Badge +19

Draadloze verbindingsets kunnen slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers.  Dan geven ze dit soort problemen.  Kunt u een paar dagen testen zonder de draadloze verbindingsets om te kijken of het probleem daar zit? Er zijn hier veel soortgelijke problemen te vinden waar het verwijderen de oplossing bleek.

Dank, ik ga dat zeker proberen. 
 

Voor mijn begrip; bedoel je dat ze er slecht tegen kunnen als er in andere stopcontacten dimmers en opladers zitten?

Badge +19

Ja die geven "ruis" op het electriciteitsnetwerk en dat verstoort het transport van de data met dit soort problemen als gevolg.

Okay, dank,ik ga het proberen