Vraag

Wanneer kan heel Nederland verglaasd zijn?

  • 4 August 2020
  • 3 reacties
  • 108 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik weet dat diverse glasvezelboeren bezig zijn met de verglazing van Nederland. Mijn vraag is echter of er iets bekend is over wanneer heel Nederland verglaasd kan / moet zijn.

Deze vraag stel ik om het volgende:

Telefónica belooft voor 2025 glasvezel internet in heel Spanje

Loopt Nederland dan gelijk met Spanje, of duurt het in Nederland wel langer voordat er overal glasvezel internet ligt?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @rene_1974 ,

 

 Mijn vraag is echter of er iets bekend is over wanneer heel Nederland verglaasd kan / moet zijn.

 

Dit gaat nooit gebeuren. Er zijn voldoende afgelegen gebieden in Nederland die onrendabel zijn voor de aanleg van glasvezel.  

Interessante vraag, zo lang de markt in nederland wordt aangemoedigd om laaghangend fruit te plukken dan kan dat nog wel even duren. Wat voor model heeft spanje wbt telecom infrastructuur ?

Het is in nederland wel verplicht om te zijn aangesloten op het riool, dat is toch een stuk lastiger om aan te leggen dan een kabeltje. Tot voor een aantal jaren terug was er in NL nog aansluitplicht voor telefoon.

Spanje zal lastiger zijn dan nederland lijkt me zo.

Ik schreef er al vaker over, bv dit :
https://forum.kpn.com/internet-9/acm-vaste-netwerken-reguleren-446681

Reputatie 3
Badge +3

@Noordzee 

Volgens mij is er juist afgesproken dat die kabelboeren zoveel mogelijk iedereen de mogelijkheid moeten bieden om aangesloten te worden op glasvezel internet.

Daarom is er nu ook glasvezel buitenaf.

 

@KeesYagi 

Interessant artikel inderdaad wat jij geschreven had.

Het lijkt mij juist ook veel overzichtelijker en duidelijker worden als het op die manier gedaan word.

Tevens is het voor de Nederlandse bevolking ook beter dat er een soort van streefdatum gesteld word.

Dan weet iedereen waar die aan toe is en hoef je je niet af te vragen wanneer je nou ooit eens de mogelijkheid krijgt op een glasvezel internet aansluiting.

 

 

Als ze het in mijn wijk zouden willen aanleggen, dan hoef ik zelfs niet eens na te denken of ik daar wel gebruik van wil maken.

Mijn antwoord is dan volmondig “ja”.

Ik merk nu dat er overal in het wilde weg glasvezel kabels gelegd worden en dat sommige gebieden overgeslagen worden, omdat er te weinig interesse zou zijn.

Terwijl er ook niet eens overal gepeild word of er wel daadwerkelijk interesse is.

Als ze met een goede brief komen, waarin duidelijk word verteld wat de voordelen zijn t.o.v. de huidige koper kabels, dan zal er vast heel veel interesse voor zijn.

Vooral wanneer het abonnement niet duurder word, of misschien zelfs goedkoper word.