Beantwoord

Kortstondig wegvallen glasvezelverbinding

  • 12 January 2021
  • 6 reacties
  • 42 keer bekeken

We hebben al een hele tijd last van het kortstondig wegvallen  van de glasvezelverbinding. Als gevolg daarvan houdt de tv-uitzending ermee op (blauw scherm met foutmelding). Alleen het resetten van het Esperia-modem lost het probleem op. 
Sinds kort hebben we Unifi AP’s (Access points). Deze geven regelmatig melding van het even wegvallen van de verbinding (sinds 6 dec. 14 X). De andere apparaten hebben hier geen last van, maar de tv wel.
Kan dit aan de Eperiabox liggen. We hebben nog een heel oude (V8). Of ligt de oorzaak elders?

Groet, Herm

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 20 January 2021, 15:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @macMaan en welkom hier op het KPN Forum!

 

Allereerst excuses voor deze late reactie; berichten die we via deze weg ontvangen, beantwoorden we op volgorde van binnenkomst en het is momenteel nogal druk. Desalniettemin goed dat je dit probleem kenbaar maakt want ik kan me voorstellen dat het op deze manier heel erg lastig is om goed gebruik te maken van je diensten. Kun je eens kijken hoe de lampjes van de Experia Box branden op het moment dat de verbinding wegvalt? De Experia Box is niet meteen het eerste waar ik aan denk maar het helemaal uitsluiten kan ik het ook niet. Kun je ook meteen je forumprofiel voor me invullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik meteen je klantdossier erbij pakken en je verbinding doormeten om vanuit daar verder te kijken!

Hoi Jan,

Mijn profiel is aangepast!

Groet, Herm

Reputatie 7
Badge +12

Yes, dankjewel Herm!

 

Ik ben meteen je verbinding eens door gaan meten maar zie vanaf hier geen zaken die me opvallen; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Zou je, om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, het glasvezelkastje (NT) eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? Waar ik verder benieuwd naar ben; op het moment dat de verbinding weg lijkt te vallen, hoe branden op dat moment de lampjes van de Experia Box v8?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @macMaan , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was nog even benieuwd naar de stand van zaken en of ik je nog ergens mee van dienst mag zijn :)

Hallo Jan,

Sorry voor de late reactie.

Ik zal het NT kastje eens resetten. En tevens op de Experiabox kijken. Je hoort nog van mij.

Groet, Herm

Reputatie 7
Badge +12

Geen punt wat betreft de late reactie! Ik zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet :)