Beantwoord

Phishingbericht per sms?

  • 10 januari 2020
  • 5 reacties
  • 137 keer bekeken

Een extra abonnement afgesloten voor extra nummer dit wordt vermeld bij mijn normale account en nu krijg ik via dat andere nummer een sms met betalingsachterstand en de volgende dag een herinnering? Alles wordt automatisch betaald, is dit pishing? Dit was via een sms bericht.

icon

Beste antwoord door RBxx 10 januari 2020, 23:54

Hallo @mria, Heel goed! Een gezonde dosis wantrouwen kan geen kwaad.

Kijk in MijnKPN of de MijnKPN app. Daar staan al je facturen dus dit kun je eenvoudig controleren.

Kijk voor meer info op de KPN website:  Wat is Phishing ?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @mria, Heel goed! Een gezonde dosis wantrouwen kan geen kwaad.

Kijk in MijnKPN of de MijnKPN app. Daar staan al je facturen dus dit kun je eenvoudig controleren.

Kijk voor meer info op de KPN website:  Wat is Phishing ?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @mria, welkom! Begrijp ik goed dat je een sms hebt gekregen met de mededeling dat er een betalingsachterstand is? Wat Ruud zegt, klopt: heb je in MijnKPN gekeken naar de openstaande facturen? Als je wilt dat ik er voor je naar kijk, vul dan gerust je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Als je onder ‘persoonlijke opmerkingen’ ook het betreffende 06-nummer en het bedrag dat in de sms staat, wilt noteren, dan zoek ik het voor je uit! 

Profiel gewijzigd, gaarne even checken, thxs

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik zie geen openstaande bedragen, dus heel goed dat je niet gereageerd hebt op het sms’je! We versturen altijd een e-mail dat er een factuur klaar staat in MijnKPN en daar kan je de facturen in zien. Mocht je in de toekomst nog eens twijfelen, dan kan je daar altijd terecht :-).

Reputatie 7
Badge +11

Ze blijven het proberen, via mail maar ook via sms:  Smishing (phishing via sms)

Reageer