Beantwoord

De Android iTV app hapert op reis, zowel op telefoon als tablet

  • 6 July 2022
  • 5 reacties
  • 166 keer bekeken

De android itv app is op reis niet te gebruiken.  Hapert continu op zowel telefoon als tablet.  Heb ook de ziggo en vrt apps van mede vakantiegangers geprobeerd en die doen het prima.

Het ligt dus duidelijk aan de kpn app want anderen lukt het prima via hetzelfde internet en op dezelfde toestellen.

Trouwens geprobeerd op alle kwaliteitsniveaus... van hoog naar laag... altijd problemen.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 15 July 2022, 14:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Geertvk1 en welkom op het forum! Goed dat je andere apps getest hebt, en ook andere kwaliteitsniveaus hebt geprobeerd. Gek dat de app blijft haperen op meerdere apparaten. 😕 Gezien het op meer dan één apparaat speelt heeft dit een kleine kans van slagen, maar ik wil het toch uitsluiten. Zou je de app eens opnieuw willen installeren? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Mocht het dan ook nog haperen, kun je dan al wel zien hoe ver het programma dat je kijkt gebufferd is? Loopt het groene balkje onderaan ver vooruit? Of loopt deze soms achter, en moet de app dan laden? 

Een herinstallatie had ik al geprobeerd. De bufferingbalk hield ik niet echt in de gaten, maar elke keer dat draaiend cirkeltje duidt wel aan dat de app buffer weer leeg was... dus de app heeft of meer data nodig dan ziggo/vrt, of de link met de server van kpn was veel trager dan ziggo en co (omdat chromecast ook haperde)…

Ondertussen zijn we terug in het land dus kan ik niet echt meer testen...

Reputatie 7
Badge +28

Ik kreeg in Ierland de KPNTV-App op mijn IPhone SE 2020 ook niet lekker draaiend. Veel te traag, viel steeds uit. De NPO-start-app draaide duidelijk beter. Maar dan kreeg ik daar weer een melding dat bepaalde sportprogramma’s niet doorgegeven mochten worden. 
 

Heb dus vrijwel geen TV gekeken. Prima hoor, ik kan in mijn vakantie prima zonder TV leven. 

Zonder tv is op zich wel aardig, maar de tour is voor mij wel een must have ;)

Toch vreemd dat kpn geen modus heeft die kan omgaan met wat lagere internet snelheden die je zoveel op vakantie tegenkomt... en dat dan als enige blijkbaar want de rest doet het dus wel…

Reputatie 7
Badge +17

@Geertvk1 Snap ik, ik heb ook familie die niet bij de TV/tablet weg te slaan zijn zodra die op TV komt. 😄 Erg jammer dat het zo haperde. Het lijkt er dan inderdaad op dat er niet voldoende internetsnelheid was voor de app om goed te kunnen draaien, zelfs met de lage beeldkwaliteit. Hopelijk komt er in de toekomst een update die nog zuiniger met de snelheid omgaat, en anders kun je het ook een keer proberen via tv.kpn.com op je tablet of smartphone. Wellicht dat die het beter pakt. 🙂 Fijn dat je weer thuis bent in elk geval, dan kun je ongestoord kijken. Hopelijk heb je een goede vakantie gehad, en bedankt voor het terugkoppelen!