Vraag

Casten met Chromecast lukt niet

  • 12 April 2024
  • 23 reacties
  • 111 keer bekeken

Beste, Ik heb glasvezel internet met snelheid van 1 GB, ik haal op m'n telefoon 650 Mbps en op mijn laptop 130 Mbps ( erg laag)en dat schommelt iedere keer.

Ik kan geen normaal beeld krijgen van mijn laptop (130 Mbps) naar mij tv(220 Mbps snelheid) met Chromecast, sterker nog met 650 Mbps via mijn smartphone lukt het ook niet een local video te streamen.

Loopt vast, hapert en beeldkwaliteit is van een SD.

Superirritant en niet te doen.

Dit probleem had ik nooit gehad toen ik bij Ziggo zat,met een maximumsnelheid van 400 MBPS.

Er is  vast ietsmis  met de modem, van KPN kan niet anders, want ik heb nu met een oud Tp-Link router met een max snelheid  (300mbps ) van 60 Mbps kan makkelijk  streamen zonder genoemde probleem.

Dit kan en mag toch niet!!

Kan iemand ajb me vertellen hoe het kan?

help A.U.B.

Alvast bedankt.

PS: ik heb alles gedan, gereset,….


23 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @meikman ,

Je kan eens proberen om je experiabox wat te verplaatsen, zodat de chromecast een beter signaal ontvangt.

Als het casten hapert, heeft de chromecast een te slechte verbinding. Probeer ook eens om de chromecast via 2.4 GHz te verbinden ipv 5 GHz, dat is een potentieel langzamer signaal, maar wel stabieler.

Box heb ik verplaatst naar woonkamer, gek he? 

2.5 GHz heb ik geprobeerd, maar zonder succes.

Is er een bug in modem?

Kan ik misschien firmware downgraden ?

650 Mbps snelheid en toch slecht? Waarom überhaupt mijn verbinding schommelt de hele tijd en met een lage snelheid? Hoe is dat mogelijk?

. Hoe is dat mogelijk dat je  met een oud router wel kan en via de modem niet? Wat zit er tussen dat hij niet goed kan communiceren?

Heb ik nu al spijt van dat ik voor KPN heb gekozen.

Waarom nogmaals een topic openen over hetzelfde onderwerp @meikman , werkt verwarrend, je wordt er niet sneller mee geholpen en is tegen de huisregels.

 

huisregel, wat is dat?

nieuw topic? geen idee, niet bewust hoor.

ik ben nieuw hier en mijn probleem is nog altijd niet opgelost!

Lekker van KPN, klant is binnen met zijn of haar problemen, toch werd er niks aan gedaan,  maar wel  aangesproken,vreemd!

Zie hier je andere topic over hetzelfde onderwerp:

@meikman en

 

Had ik niet geweten, mijn excuses.

Maar toch, waarom hoor ik van niemand iets, hoe het kan, wat; het kan zijn dat ik niets kan streamen. En een laag en in stabiel verbinding en snelheid,

een legitieme vraag toch?

Maar toch, waarom hoor ik van niemand iets,

In je andere topic heb je weldegelijk een reactie van Alexandra-KPN, een moderator, gehad en die heeft je geadviseerd even te bellen @meikman met 0800 0402.

Dat heb je waarschijnlijk nog niet gedaan.

 

 

 

Ik dacht hier krijg ik de nodige hulp van mensen met meer ervaringen.

Heb je mijn excuses aanvaarden?

 

fijn weekend.

Reputatie 5
Badge +3

Wat is nu eigenlijk je probleem?

Wifi laptop is niet 1Gb. Box 12 en 5GHz? Dan nog zul je hardwarematig haast nooit meer dan de helft halen.

Laptop streamed niet naar een chromecast app op jeTV?

Heb je een TV+ -box, daar zit een originele Google Chromecast app op. Al eens geprobeerd met je laptop?

Smartphones WiFi is niet 1 Gb. Hardwarematig zal je haast nooit meer dan de helft halen.

Ik ben tester van veel dingen bij KPN, met een 100mb abbo op glas en heb al jouw "problemen" niet, met hardware die zo te lezen ouder is dan de jouwe.

Excuses niet nodig @meikman , doch aanvaard.

 

Wifi laptop is niet 1Gb. Box 12 en 5GHz? Dan nog zul je hardwarematig haast nooit meer dan de helft halen.

Is dat volgens jou normaal?

Maar alsnog de helft, waarom kan ik niet meer streamen?

Waarom verkoop je een dienst die belooft stabiel te zijn en sneller  (1Gb) dan een een koperlijn, maar in praktijk nonsense. DAT IS MIJN PROBLEEM beste jojootje!

Ik heb een tv met ingebouwde chomecast en die heeft altijd gewerkt.

Wat is het probleem nu? , vraag ik me af.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @meikman en bedankt voor jouw bericht.

Om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen, heb ik ook je andere topic doorgenomen. Eerlijk gezegd durf ik ook niet te zeggen waarom het bij jou niet zo soepel loopt. Heb je hier inmiddels nog contact over opgenomen met onze helpdesk? En zo ja, wat is hier precies uitgekomen? Ik las in je andere topic ook dat je aangaf via een bekabelde verbinding 'slechts' 650 M/bit/s haalt. Nu zou die snelheid nog steeds meer dan voldoende moeten zijn maar het is natuurlijk niet de snelheid waarvoor je een contract hebt afgesloten. Dat is iets waar ook naar gekeken moet worden. Daarom ben ik in eerste instantie dus even benieuwd of je hier contact over hebt gehad met onze helpdesk en wat daar precies is uitgekomen. Hoor het graag van je en indien nodig gaan we vanuit daar verder kijken!

Dank!

Ik heb nog geen contact gehad om teleurstellingen voorkomen. Ik had wel in het begin contact gezocht en ze hebben dezelfde monteur op pad gestuurd die zelf ook niet wist hoe het kan. Advies was opzeggen! gek toch? Niet netjes en ik ben zeer teleur gesteld. Bij Ziggo was ik stukje beter qua stabiliteit. Had ik maar gewoon bij Ziggo gebleven (duur en 500 Mbps, haalde ik 400), goedkoop is duurkoop zegt men, en dat klopt nu. 1 Gb en alleen op mijn telefoon rond 650 Mbps en nooit een keer hetzelfde snelheid, schommelt! ERG, zeker!

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +24

1 gbit is eigenlijk alleen fatsoenlijk haalbaar via een bekabelde verbinding op een pc of laptop. Dat de maximale snelheid van het abonnement niet op een mobiel via WiFi gehaald word is normaal.

KPN heeft ook een 4 gbit abonnement en andere providers hebben misschien zelfs nog hogere snelheden. Dat is sowieso al helemaal nooit haalbaar over WiFi.

Dus dat de maximale snelheid van het abonnement gehaald moet kunnen worden bij een speedtest over een WiFi verbinding is nu bij de hogere snelheden is gewoon een achterhaalde gedachtegang. Vergeet dat gewoon.

Via WiFi 6 is onder gunstige omstandigheden wel zowat de 1 gbit aan te tikken. Maar wat heeft dat überhaupt voor nut, 1 gbit op een telefoon? 

Reputatie 7
Badge +24

Als u probeert te casten via de KPN Box, is dan de TP-Link router uit? En is de Chromecast dan verbonden met de KPN Box? Lukt dat überhaupt, de Chromecast verbinding laten maken met de KPN Box? 

Reputatie 7
Badge +12

Jij bedankt voor de toelichting @meikman :)

 

1 gbit is eigenlijk alleen fatsoenlijk haalbaar via een bekabelde verbinding op een pc of laptop. Dat de maximale snelheid van het abonnement niet op een mobiel via WiFi gehaald word is normaal.

KPN heeft ook een 4 gbit abonnement en andere providers hebben misschien zelfs nog hogere snelheden. Dat is sowieso al helemaal nooit haalbaar over WiFi.

Dus dat de maximale snelheid van het abonnement gehaald moet kunnen worden bij een speedtest over een WiFi verbinding is nu bij de hogere snelheden is gewoon een achterhaalde gedachtegang. Vergeet dat gewoon.

Via WiFi 6 is onder gunstige omstandigheden wel zowat de 1 gbit aan te tikken. Maar wat heeft dat überhaupt voor nut, 1 gbit op een telefoon? 

Wat @Nick83 hier aangeeft, klopt. De snelheid waarvoor je een contract afsluit, heeft betrekking op de snelheid die binnenkomt op het modem. Zodra je via de wifi gaat werken, lever je snelheid in omdat een wifi signaal zich door de lucht verplaatst. Als je op je telefoon via  de wifi een snelheid haalt van 650 Mbit/s, dan is dat echt een uitstekende snelheid voor wifi. Als je via de wifi deze snelheid haalt, dan zou je bekabeld 930 Mbit/s moeten kunnen halen met een 1 Gbit/s abonnement. Kan jouw laptop een snelheid van 1 Gbit/s aan? Wat voor snelheid meet je wanneer je de laptop met een kabel aansluit op het modem (en de wifi van de laptop uitschakelt)?

Dank allemaal,

Gek genoeg via wifi op mijn laptop die niet 1 gb aan kan haal ik 130 mb, erg laag.

Ik heb vandaag nog alles gerest en via kabel aangesloten op de modem en wat denk je? 95mb, ja je hoort het goed.

Hoe dan?

Buiten dat allemaal ,met 130 mb {blachelijk laag) moet je gewoon vlekkenloos kunnen tot 8k ook streamen, laat staan een opgenomen filmpje op je telefoon. 

Het lukt me gewoon niet om een normaal snelheid te behalen via mijn laptop.

btw ,waarom schommelt de snelheid?

Wat doe ik verkeerd.

Waarom inloggen in KPN modem is zo lastig en onveilig?

Moet ik iets veranderen in de instellingen?

Wat moet ik doen?

alvast bedankt!

 

btw ,waarom schommelt de snelheid?

Wat doe ik verkeerd.

Waarom inloggen in KPN modem is zo lastig en onveilig?

Moet ik iets veranderen in de instellingen?

Wat moet ik doen?

alvast bedankt!

 

Soms helpt het om via een incognito venster (crtl + shift + n) in te loggen op het modem. 

Reputatie 7
Badge +12

Dank allemaal,

Gek genoeg via wifi op mijn laptop die niet 1 gb aan kan haal ik 130 mb, erg laag.

Ik heb vandaag nog alles gerest en via kabel aangesloten op de modem en wat denk je? 95mb, ja je hoort het goed.

Hoe dan?

Buiten dat allemaal ,met 130 mb {blachelijk laag) moet je gewoon vlekkenloos kunnen tot 8k ook streamen, laat staan een opgenomen filmpje op je telefoon. 

Het lukt me gewoon niet om een normaal snelheid te behalen via mijn laptop.

Dat het je niet lukt om op die laptop een redelijke snelheid te halen, heeft naar mijn idee niks te maken met je verbinding @meikman. Aangezien je op je telefoon via de wifi een snelheid haalt van 650 Mbit/s is eigenlijk het meest voor de hand liggend dat dit toch in de hoek van je laptop moet worden gezocht. Heb je ook nog een ander apparaat waarmee je kunt testen? Heb je misschien buren, familie of vrienden met een laptop waarvan het zeker is dat deze een snelheid van 1 Gbit/s aan kan? Daarmee zouden we een hele hoop zaken uit kunnen sluiten!

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb vandaag nog alles gerest en via kabel aangesloten op de modem en wat denk je? 95mb,

Dan is waarschijnlijk de kabel niet in orde. Of de poort waar de kabel in zit is een 100 mbit poort.

Wat is het merk en type van de pc of laptop waarop u deze snelheid meet?

Mijn laptop(asus) kan tot 300 mb, ik heb ook meteenmet een andere laptop(HP, 3 jaar oud werk laptop) getest, snelheid tot +_280.

Ik heb mijn router (asus) aangesloten (3band- GB)  en mijn snelheid gelijk 240 op mijn laptop. I

n het begin kon ik even wel streamen, daarna weer hetzelfde verhaal, de verbinding is gehinderd.

KPN itv-app verwijderd samen met tv box, zonder succes.

Dat de snelheid aan mijn laptop ligt, zal het wel maar met de andere laptop kon ik ook niet streamen. Met mijn telefoon met hoger snelheid ook niet, hoe komt dat? Er is zonder twijfel iets aan de hand met de modem van KPN, kan niet anders, want tot op heden had ik nooit met Ziggo enkel probleem met streamen en/of vertraging, hapering of dergelijke gehad. Hoe verklaar je dat?

Reputatie 7
Badge +12

Mijn laptop(asus) kan tot 300 mb, ik heb ook meteenmet een andere laptop(HP, 3 jaar oud werk laptop) getest, snelheid tot +_280.

Ik heb mijn router (asus) aangesloten (3band- GB)  en mijn snelheid gelijk 240 op mijn laptop. I

n het begin kon ik even wel streamen, daarna weer hetzelfde verhaal, de verbinding is gehinderd.

KPN itv-app verwijderd samen met tv box, zonder succes.

Dat de snelheid aan mijn laptop ligt, zal het wel maar met de andere laptop kon ik ook niet streamen. Met mijn telefoon met hoger snelheid ook niet, hoe komt dat? Er is zonder twijfel iets aan de hand met de modem van KPN, kan niet anders, want tot op heden had ik nooit met Ziggo enkel probleem met streamen en/of vertraging, hapering of dergelijke gehad. Hoe verklaar je dat?

Kun je mij vertellen hoe je de boel precies hebt aangesloten? Mijn advies zou zijn om die Asus router er sowieso eens tussenuit te halen. De snelheid is hier sowieso niet het probleem, je hebt voldoende snelheid om te casten en om te streamen, dat is echt niet de oorzaak van het probleem waar je nu tegenaan loopt. 

Reageer