Beantwoord

Casten naar tv via KPN app lukt sinds kort niet meer

  • 6 April 2024
  • 12 reacties
  • 168 keer bekeken

Sinds kort lukt het niet meer om te casten naar de tv. Ik zie domweg de televisie niet meer als mogelijkheid. Met Netflix, Primevideo en NPO start lukt het wel. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt niet. Met onze andere iPad lukt het wel. Helaas hebben we niet altijd beide iPads beschikbaar….. Graag een oplossing. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 9 April 2024, 11:08

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

 Graag een oplossing. 

 

Op een forum helpen klanten elkaar.

Of te wel het is een klanten helpen klanten forum.

Een moderator kijkt ook mee en helpt ook.

 

Hebben beide iPads de zelfde updates?

Want het niet zien op de iPad lijkt mij eerder op een probleem in de iPAD. 

Beiden hebben dezelfde update: 17.4.1……

Beiden hebben niet dezelfde KPN update. Degene die wel werkt KPN ITV. Degene die niet meer werkt KPN +.

Reputatie 7

Beiden hebben niet dezelfde KPN update. Degene die wel werkt KPN ITV. Degene die niet meer werkt KPN +.

Het is een bekend probleem dat de cast functionaliteit op iPhone en iPad niet goed lijkt te werken.

Op Android apparaten werkt dit wel goed.

Reputatie 7
Badge +8

Met de (nieuwe) KPN TV+ app kan ik hier (via AirPlay) casten naar de televisie, soundbar, Apple TV… Heb je wel de laatste versie (08.42.01) van de KPN TV+ app @pippie00? In een eerdere versie was vergeten om de AirPlay functie toe te voegen. 

 

Reputatie 7

Met de (nieuwe) KPN TV+ app kan ik hier (via AirPlay) casten naar de televisie, soundbar, Apple TV… 

Via AirPlay ... dat is dus geen casten maar streamen. Casten doe je naar een (ingebouwde) Chromecast.

Streamen via Airplay werkt ook niet. Volgens mij is de televisie hier niet geschikt voor. TV is 4 jaar oud. Is een tv met een ingebouwde chromecast. 

Reputatie 7

Streamen via Airplay werkt ook niet. Volgens mij is de televisie hier niet geschikt voor. TV is 4 jaar oud. Is een tv met een ingebouwde chromecast. 

Op Android TV's zie je nooit de mogelijkheid om via AirPlay te streamen, daar cast je namelijk naar die ingebouwde Chromecast. Casten naar een Chromecast heeft ook grote voordelen t.o.v. streamen met Airplay immers bij streamen via AirPlay blijft het mobiele apparaat een actieve rol spelen in de communicatie terwijl bij casten de communicatie volledig door de Chromecast overgenomen wordt en je het mobiele apparaat zelfs volledig uit zou kunnen zetten zonder dat dit impact heeft.

 

Ik hoop dat KPN het probleem met casten vanaf een iPhone of iPad snel weet te tackelen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop dat KPN het probleem met casten vanaf een iPhone of iPad snel weet te tackelen.

Op het moment kan ik geen verwachte oplosdatum noemen, weet wel dat we dit in de smiezen hebben en er mee bezig zijn!

Ik wil je aanraden om onze Product Updates in de gaten te houden @pippie00, als er een update van de TV+ app wordt uitgerold zie je daar welke wijzigingen en verbeteringen er doorgevoerd worden met die update. Je kunt je abonneren en ontvangt dan bericht van ons zodra er een nieuwe product update gedeeld wordt!

Kan ik dan de oude App terugkrijgen? Dus niet de KPN+ app…. Met de oude app lukte het wel.

Helaas niet, @pippie00 .

Reputatie 7

@pippie00, Heb je de nieuwe KPN TV+ app wel de rechten gegeven om het lokale netwerk te mogen benaderen?

Ja heb ik gedaan….

 

Reageer