Beantwoord

Facturering netflix loskoppelen van KPN lukt niet.

  • 10 February 2022
  • 10 reacties
  • 535 keer bekeken

Een aantal maanden geleden kreeg ik een mail van KPN met daarin het aanbod van korting als ik mijn lopende NETFLIX abonnement qua facturering via KPN liet lopen. Dit heb ik geactiveerd, en was vrij eenvoudig geregeld. Echter bleek na een paar dagen dat ik met terugwerkende kracht toch geen korting kreeg. Op zich al een raar en klantonvriendelijk verhaal, maargoed dat is dan blijkbaar niet anders. Nu wil ik graag dat de via KPN gekoppelde facturering weer opgedaan gemaakt wordt.  Ik heb hiervoor 3x de klantenservice gebeld, waar de eerste keer gezegd werd dat dit pas na 1 maand kon. toen ik een maand later nogmaals belde was het verhaal, dat deze facturering van NETFLIX niet ongedaan gemaakt kan worden en dat ik dat met netflix moet regelen (???). Op de site van NETFLIX staat echter letterlijk: 

Gefactureerd via je KPN-pakketmodule
Neem contact op met KPN als je je betalingsgegevens wilt bijwerken of je facturering via KPN beëindigen.
 “

Voor de zekerheid nogmaals gebeld met de klantenservice van KPN, en wederom hetzelfde verhaal.  Dit kan toch niet waar zijn? KPN kan wel regelen dat de facturering van een lopend abonnement via hen gaat lopen, maar het wederom loskoppelen zeggen ze niet te kunnen. KPN kunnen jullie dit oplossen? 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 13 February 2022, 20:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @m.laurense! Ik ben blij om te lezen dat je hier aan de bel trekt. Het gaat nu niet, zoals het zou moeten gaan! 

Als je een Hussel Internet (en TV) abonnement combineert met een KPN Mobiel abonnement, dan kun je een entertainmentkorting van €5,- per maand krijgen.
Ik vermoed dat je de korting niet krijgt, omdat je geen Hussel Internet (en TV) hebt.

Netflix is een extra optie die je kunt activeren of deactiveren via MijnKPN of onze klantenservice. Voor alle extra diensten geldt: opzeggen kan na de eerste maand, op ieder gewenst moment. Je extra opties kun je aanpassen via MijnKPN of de klantenservice.

Hoe werkt Netflix bij KPN?
Netflix bij KPN heeft 2 varianten:

  1. Netflix betalen via de KPN factuur (afgesloten voor augustus 2021)
  2. Netflix als entertainmentdienst (afgesloten na augustus 2021).

Bij Netflix betalen via de KPN factuur moet je voor alle overige zaken bij Netflix zijn.
Met Neflix als Entertainmentdienst kun je Netflix via KPN betalen, maar ook je Netflix abonnement aanpassen of zelfs opzeggen. Het is dus helemaal geregeld bij KPN.

Hoe weet je welke variant je hebt?

1) Open de factuur in MijnKPN.

2) Kijk waar Netflix terugkomt op de factuur. Hier zijn 2 mogelijkheden:

a. ‘Netflix – Basic’ / ‘Netflix – Standaard’ / ‘Netflix – Premium’ staat onder ‘abonnementen’ op de factuur. Je hebt Netflix als Entertainmentdienst.

b. Netflix staat onder ‘Aankopen derde partijen’ op de factuur. Je hebt ‘Netflix – betalen via de KPN factuur’.

Ik denk dat de collega's die jij gesproken hebt, niet goed voor de bril hadden welke variant jij nu hebt en je hierdoor niet goed geïnformeerd hebben :thinking:.

Mijn vraag aan jou: wil je proberen om de extra dienst via MijnKPN op te zeggen?
Lukt het niet, vul dan jouw Forum profiel verder aan met de volgende gegevens:

  • Jouw volledige naam
  • Geboortedatum van de contractant
  • Postcode en huisnummer
  • De laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is 

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel  extra informatie kwijt. De informatie die je invult is alleen zichtbaar voor de KPN moderators. Op basis van de ingevulde gegevens kan ik je klantgegevens erbij pakken.

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Alvast bedankt!

Ik heb mijn gegevens aangevuld in mijn forum profiel… 

 

Netflix staat op mijn factuur als variant “a)…..entertainmentdienst”

Ik weet niet waar jullie mee bezig zijn, maar jullie hebben mijn netflix abonnement opgezegd in plaats van de facturering van netflix via KPN te stoppen! Dit is niet de afspraak en bedoeling! 

Los daarvan is dit zonder overleg gegaan. Ik krijg alleen een bevestiging dat het abonnement per direct is opgezegd. Waar slaat dit op! 

Gelieve deze fout te herstellen!

 

Met vriendelijke groet, 

 

Een zeer ontevreden klant...

Reputatie 7
Badge +16

Eerst vraag je om een oplossing:

Voor de zekerheid nogmaals gebeld met de klantenservice van KPN, en wederom hetzelfde verhaal.  Dit kan toch niet waar zijn? KPN kan wel regelen dat de facturering van een lopend abonnement via hen gaat lopen, maar het wederom loskoppelen zeggen ze niet te kunnen. KPN kunnen jullie dit oplossen? 

En vervolgens: 

Los daarvan is dit zonder overleg gegaan. Ik krijg alleen een bevestiging dat het abonnement per direct is opgezegd. Waar slaat dit op! 

Gelieve deze fout te herstellen!

Er is geen sprake van een fout: als je Netflix niet meer via de KPN factuur wenst te betalen, dan moet de extra optie stopgezet worden. Dat is nu geregeld. Dit is iets wat zelf geregeld kon worden via MijnKPN, vandaar mijn vraag om dat zelf te regelen en als het niet lukte jouw profielgegevens in te vullen. Dat laatste heb je gedaan: daaruit trek ik de conclusie dat het je zelf niet gelukt is en dat er hulp vanuit ons nodig is. Wat moest er nog precies overlegd worden?

Netflix is in ieder geval ontkoppeld van KPN. Je kunt Netflix opnieuw aanmelden rechtstreeks bij Netflix zelf en kiezen uit één van de betalingswijze die zij aanbieden.

Dit is het bericht wat ik kreeg van jullie. Hier staat toch duidelijk dat netflix stopt??? En dat is nu net hetgeen wat ik nooit heb gevraagd! Ik heb namelijk gevraagd alleen de facturering via jullie te stoppen! Ben ik nu mijn account kwijt bij netflix of niet? Mij is het compleet onduidelijk. 

Reputatie 7
Badge +16

De facturering via ons zet je stop, door Netflix als extra optie bij ons stop te zetten: dat is nu gerealiseerd.

Je bent je account niet kwijt: 

Je kunt Netflix opnieuw aanmelden rechtstreeks bij Netflix zelf en kiezen uit één van de betalingswijze die zij aanbieden.

 

Reputatie 7
Badge +16

Is het opnieuw aanmelden bij Netflix gelukt, @m.laurense

Kansloos dit. Bij mij precies hetzelfde. Daarbij ook nog gedowngrade van ultra naar basis, terwijl dit niet moest. Stel idioten achter de knoppen daar. Nooit meer aanvullende diensten via kpn voor ons!

Netfix betaling via KNP loskoppen en rechtstreeks aan Netfix betalen is eenvoudig en doe je zo:

  • Ga naar “MijnKPN” -> Producten -> Entertainment aanpassen -> Netflix -> selecteer “Geen” (in plaats van Basic, Standaard of Premium)
  • Binnen 15 minuten wordt dan je Netflix lidmaatschap geblokkeerd, je krijgt hier een melding van via email van Netflix. Hierin staat "Je gebruikt je factuur van KPN niet meer om voor Netflix te betalen. Voeg een nieuw betaalmiddel toe om al je favoriete series en films te blijven kijken."
    • Via de knop in deze email of via je Netflix account kan je een je bankrekeningnummer via een iDEAL betaling toevoegen (credit card of PayPal zijn ook een optie).
    • Je hebt 1 maand tijd je lidmaatschap te heractiveren
  • Een paar minuten later kan je weer Netflix kijken en loopt je factuur niet meer via KNP, maar betaal je rechtstreeks aan Netfix via je bankrekening, credit card of Paypal.

Deze stappen heb ik net zelf doorlopen en het werkte prima voor mij. Success!
 

Netflix email 2- Voeg betalingsgegevens toe
Netflix email 1 - Lidmaatschap tijdelijk geblokkeerd

 

Dat zou makkelijk moeten zijn. Het blijkt nu dat ik nog in het “verwerkingsproces” zit. Tijdens dit proces is geen enkele aanpassing mogelijk volgens KPN. Computer says NO. Het is echt een aanfluiting. Het zou over ongeveer 2 weken weer mogelijk moeten zijn.

 

Bedankt in ieder geval voor de oplossing. Zodra ik kan wijzigen weet ik nu wat ik moet doen.