Beantwoord

HBO en YouTube lopen vast. V10 de oorzaak?

  • 14 October 2023
  • 11 reacties
  • 72 keer bekeken

HBO en ook YouTube lopen regelmatig vast terwijl de internet  snelheid  goed is ook na diverse updates en frisse starts geen verbetering.

Kan het liggen aan de verouderde modem v10?

Wie heeft het antwoord 

icon

Beste antwoord door joop2011 18 October 2023, 15:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

De v10 word nog ondersteund en is een goed modem/router.
Sluit het apparaat waarmee HBO / Youtube gekeken word bij voorkeur bedraad aan met zo min mogelijk apparaten ertussen (denk bijvoorbeeld dan aan een DVS, Switch, wifi punt) om storingen te voorkomen. Gebruik minimaal CAT5e, update het apparaat en de apps op het apparaat dat gebruikt word.
Probeer anders ook HBO / Youtube via een ander apparaat.


 

Reputatie 5
Badge +8

Hallo @AKRA en welkom op het forum! 

Ben je verder gekomen met de tips hierboven? Mocht je nog problemen ervaren, wil je dan vertellen via welk apparaat (of apparaten) je kijkt en hoe dit apparaat is aangesloten op de Experia Box. 

Ik gebruik Cat 5 kabels en alle updates zijn gedaan en kastje in bekabeld met de modem en er zit verder niets tussen tv en kastje.

Maar toch loopt HBO regelmatig vast ik moet dan alle kabels uit het kastje halen en opnieuw starten dan gaat het soms wat beter.

Netflix werkt goed, YouTube loopt soms ook vast.

Streamen gaat wel goed.

Ik kijk op een Sony tv

Vervang de “CAT 5” door minimaal “CAT5e”.
Via welk bedraad kastje word er de app gestart voor het afspelen van HBO/Youtube streams (Arris VIP5202, Sagemcom DIW7022, app op de TV of iets anders)?

Arris VIP5202

Reputatie 5
Badge +8

Ik begrijp dat je via de tv-ontvanger kijkt, je kan eens kijken of helpt om deze te resetten
Mocht dit niet helpen, wil je dan eens kijken of je een CAT 5e kabel of hoger kan testen? 

Reputatie 7
Badge +20

Arris VIP5202

 

Intern geheugen van de Arris 5202 kan het probleem veroorzaken.

Je kan het beste HBO, YouTube, etc. kijken via de app van de Smart tv.

OF

Via de nieuwste KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Om die te krijgen moet je het abonnement omzetten naar KPN tv+

Meestal ben je ook goedkoper uit.

Je kan, als je dit wilt, gratis 0800-0402 bellen. 

 

Ik heb ook de Experiabox V10 en inderdaad dit is een super goede KPN modem / router. 

 

En inderdaad het beste kan je minimaal CAT5E kabels gebruiken.

Voor de KPN tv decoder geen CAT7 of CAT8 kabels gebruiken, ik lees regelmatig op dit forum dat je dan problemen kan krijgen.

Via de zoek optie van dit forum kan je dat vinden. 😉😊

Thanks ik ga informeren of kpn tv + is voor mij is.

Groet Arjen 

Thanks ik ga informeren of kpn tv + is voor mij is.

Groet Arjen 

Als je erdoor komt tenminste en niet wordt afgescheept met sms met link .

Reputatie 7
Badge +20

Thanks ik ga informeren of kpn tv + is voor mij is.

Groet Arjen 

Als je erdoor komt tenminste en niet wordt afgescheept met sms met link .

 

SMS of link is een optie, als het wachten lang duurt.

Gewoon aangeven dat je een medewerker wilt spreken.

Meestal is het 's morgens (net na 8 uur) het snelst. 😉😊

Thx