Vraag

ITV app buffert steeds in buitenland en thuis

  • 25 May 2023
  • 9 reacties
  • 236 keer bekeken

Als ik in Spanje met de iTV app via Chromecast stream naar de tv dan buffert de app regelmatig. Maar ook als ik met de app op mijn mobiel of mijn tablet kijk dan heb ik last van het bufferen. Andere apps zoals Viaplay, Videoland etc. hebben hier geen last van. Hoezo KPN goede kwaliteit?? Het ligt niet aan mijn glasvezelverbinding en ook niet aan de kwaliteit van de Wifi. Ben nu aan het overwegen om een naar andere provider over te stappen want ik betaal veel geld maar ervaar geen goede kwaliteit.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

De itv app vereist een stabiele en snelle verbinding.   De buffer is kleiner dan andere streaming apps (want die zenden geen LIVE tv uit. ) en dat maakt dat als de verbinding niet optimaal is, je dat sneller merkt. 

De verbinding is optimaal (glasvezel) en ook de wifi verbinding is van zeer goede kwaliteit. Volgens mij ligt het aan de app van KPN want andere apps, zoals Viaplay, Videoland, etc. hebben er geen last van.

Ook is het niet mogelijk om de IPTV app van KPN in bv. Spanje op een media box te zetten wat met de andere apps wel lukt. Bijzonder vreemd en ik overweeg dan ook om over te stappen naar een andere aanbieder omdat de verhouding prijs/kwaliteit teleurstellend is. Wellicht kunt u mij een alternatief aanbieden zodat mijn overweging niet juist blijkt te zijn.

De verbinding is optimaal (glasvezel) en ook de wifi verbinding is van zeer goede kwaliteit. Volgens mij ligt het aan de app van KPN want andere apps, zoals Viaplay, Videoland, etc. hebben er geen last van.

Ook is het niet mogelijk om de IPTV app van KPN in bv. Spanje op een media box te zetten wat met de andere apps wel lukt. Bijzonder vreemd en ik overweeg dan ook om over te stappen naar een andere aanbieder omdat de verhouding prijs/kwaliteit teleurstellend is. Wellicht kunt u mij een alternatief aanbieden zodat mijn overweging niet juist blijkt te zijn.

Ik weet oprecht niet wat er misgaat. Als jouw wifi verbinding goed is dan zou ook het tv kijken via de app soepel moeten gaan.  Als dat niet zo was dan zou het forum overspoelt worden met klachten aangezien honderdduizenden mensen deze app gebruiken.  Ik vermoed dat het toch ergens iets met de lokale kwaliteit van de wifi te maken heeft. Zeker als je het op meerdere apparaten ervaart. 

Helaas Erwin, het terugleggen op een onbetrouwbaar internet is te makkelijk. Ik heb hetzelfde in Frankrijk (en als je rondkijkt online zie je veel dezelfde klacht) bij een uitstekende en stabiele glasverbinding. De Kpn site (ik probeer te kijken op 500mb glas via Mozilla browser op MS Surface 7 Pro) heeft simpelweg een probleem met bufferen. Van Live TV (heeft nooit naar behoren gewerkt, waarvoor ik nog begrip kan opbrengen) tot terugkijken of opnames, alles buffert om de twee seconden, waardoor niets gewoon te kijken is. Terugleggen bij de klant en zijn omgeving is een teleurstellende gewoonte geworden bij Kpn.

De itv app vereist een stabiele en snelle verbinding.   De buffer is kleiner dan andere streaming apps (want die zenden geen LIVE tv uit. ) en dat maakt dat als de verbinding niet optimaal is, je dat sneller merkt. 

Die buffersmoes trappen we natuurlijk niet in. Dat heeft niets met live TV te maken, hooguit dat je beeld wat later aankomt. Idealiter zou de app zelf de buffer aanpassen aan de netwerkkwaliteit.

…

Ook is het niet mogelijk om de IPTV app van KPN in bv. Spanje op een media box te zetten wat met de andere apps wel lukt.

…

Dat schijnt met de rechten te maken te hebben. De apps voor mobiel en tablet vallen onder de Europese regels, de Tv app niet.

Er wordt steeds verwezen naar een onbetrouwbaar internet, wat in mijn geval totaal niet van toepassing is. Snap niet dat zo`n groot bedrijf geen goede service kan verlenen voor klanten die in het buitenland gebruik willen maken van de app. Volgens mij betalen we hiervoor genoeg. (gaat per 1 juli weer € 3,95 omhoog) Ga ervan uit dat hier toch wel een keer actie op moet volgen om een betere service te verlenen. 

Ook ik heb hier veel last van. Ik kijk graag films en series via tv.kpn.com, maar wordt helemaal gek van het bufferen. NPO, werkt wel normaal, dus het lijkt mij sterk dat het aan mijn wifi ligt. Er werd mij verteld dat er  verder geen klachten zijn hierover, maar dat blijkt dus niet helemaal waar te zijn. 

 

Hoi @HessieP . je reageert op een post van vorig jaar.  Mijn advies is om een eigen topic aan te maken zodat een moderator en de community met je mee kan denken.