Vraag

KPN TV+ Netflix series laden niet (en tijdens het laden alleen maar ruis over de speakers)

  • 17 February 2023
  • 24 reacties
  • 312 keer bekeken

Zoals in de titel aangegeven, Netflix series laden niet altijd, een aantal blijven op 25% hangen. Tijdens het laden komt er ruis uit de speakers.

 

Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:

  • Box opnieuw starten
  • Netflix gegevens wissen
  • Netflix app updates verwijderen

Het helpt allemaal niet. Er is geen firmware update voor de box. Iemand nog tips die ik kan proberen?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Ik heb ook KPN TV+. Netflix werkt bij mij na aanzetten van de box (vanuit ecostand) standaard niet. Dwz bij het starten van een serie speelt deze vertraagd en zonder geluid af. Als ik dan in de Netflix app kies voor "Netflix afsluiten", werkt het daarna wel goed. 

Ik heb 2 decoders, bij beiden zelfde probleem. 

 

Thanks,  dat had ik uiteraard ook al geprobeerd. Heb het niet genoemd omdat die andere stappen indirect hetzelfde resultaat hebben. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Daanvs en @avdhulst, welkom! Dit is inderdaad een bekend probleem. Wat jullie kunnen proberen, als er met een Google account is ingelogd, is controleren of er een update voor de betreffende app beschikbaar is. Navigeer naar: Apps - open Google Play Store - kies rechtboven rond icoon met letter er in - selecteer Updates - als er Updates in behandeling zijn controleer of betreffende app er tussen staat - klik op Alles updaten.

Beste @Daanvs en @avdhulst, welkom! Dit is inderdaad een bekend probleem. Wat jullie kunnen proberen, als er met een Google account is ingelogd, is controleren of er een update voor de betreffende app beschikbaar is. Navigeer naar: Apps - open Google Play Store - kies rechtboven rond icoon met letter er in - selecteer Updates - als er Updates in behandeling zijn controleer of betreffende app er tussen staat - klik op Alles updaten.

Bedankt voor je reactie. Maar helaas, geen Netflix updates hier... 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb begrepen dat de ruis wordt opgelost in een volgende update. Daar is nu het wachten nog even op. Voor wat betreft het niet laden van series: dit herkennen we niet direct. Ervaren jullie dit alleen bij Netflix? Of gebruiken jullie geen andere streamingsdiensten? Is het bij live tv ook zo dat het soms niet laadt?

Ik heb begrepen dat de ruis wordt opgelost in een volgende update. Daar is nu het wachten nog even op. Voor wat betreft het niet laden van series: dit herkennen we niet direct. Ervaren jullie dit alleen bij Netflix? Of gebruiken jullie geen andere streamingsdiensten? Is het bij live tv ook zo dat het soms niet laadt?

Mijn probleem is wellicht wat anders dan die van avdhulst. Mijn probleem is dat veel series wel starten, maar dan zonder geluid en vertraagd afspelen. Als ik Netflix dan afsluit en opnieuw start doet ie het wel goed. Probleem speelt op mijn beide TV+ decoders. Op eerdere decoders van KPN (1 week geleden overgestapt naar TV+) geen probleem gehad. Ik gebruik geen andere streamingdiensten en op TV speelt dit euvel niet gelukkig. 

Decoders al terug gezet naar fabrieksinstellingen etc, lost niets op. 

Ik heb wel meer problemen ja:

  • YouTube kids blijft zwart bij openen, moet je eerst op volgende drukken
  • Krijg regelmatig in beeld dat ethernet niet verbonden is bij tv kijken

Andere apps werken prima. 

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

Ik zie dat er vandaag een grote update komt.

Onder Product updates, zie boven in groen balk, kan je updates volgen.

 

Hopelijk wordt dit probleem ook opgelost. 😉

Nieuwe versie geïnstalleerd maar het veranderd precies niks. 

Reputatie 7
Badge +30

Issues rondom geluid zijn inderdaad met deze update nog niet opgelost helaas. 

 

@avdhulst hoe heb jij jouw TV+ box aangesloten? Is dit rechtstreeks bekabeld aan het modem? En welk modem heb je dan?

 

Ik heb begrepen dat de ruis wordt opgelost in een volgende update. Daar is nu het wachten nog even op. Voor wat betreft het niet laden van series: dit herkennen we niet direct. Ervaren jullie dit alleen bij Netflix? Of gebruiken jullie geen andere streamingsdiensten? Is het bij live tv ook zo dat het soms niet laadt?

Mijn probleem is wellicht wat anders dan die van avdhulst. Mijn probleem is dat veel series wel starten, maar dan zonder geluid en vertraagd afspelen. Als ik Netflix dan afsluit en opnieuw start doet ie het wel goed. Probleem speelt op mijn beide TV+ decoders. Op eerdere decoders van KPN (1 week geleden overgestapt naar TV+) geen probleem gehad. Ik gebruik geen andere streamingdiensten en op TV speelt dit euvel niet gelukkig. 

Decoders al terug gezet naar fabrieksinstellingen etc, lost niets op. 

@Daanvs dit is momenteel inderdaad nog een bekend probleem waar we nog aan werken. 

Issues rondom geluid zijn inderdaad met deze update nog niet opgelost helaas. 

 

@avdhulst hoe heb jij jouw TV+ box aangesloten? Is dit rechtstreeks bekabeld aan het modem? En welk modem heb je dan?

 

Ik heb begrepen dat de ruis wordt opgelost in een volgende update. Daar is nu het wachten nog even op. Voor wat betreft het niet laden van series: dit herkennen we niet direct. Ervaren jullie dit alleen bij Netflix? Of gebruiken jullie geen andere streamingsdiensten? Is het bij live tv ook zo dat het soms niet laadt?

Mijn probleem is wellicht wat anders dan die van avdhulst. Mijn probleem is dat veel series wel starten, maar dan zonder geluid en vertraagd afspelen. Als ik Netflix dan afsluit en opnieuw start doet ie het wel goed. Probleem speelt op mijn beide TV+ decoders. Op eerdere decoders van KPN (1 week geleden overgestapt naar TV+) geen probleem gehad. Ik gebruik geen andere streamingdiensten en op TV speelt dit euvel niet gelukkig. 

Decoders al terug gezet naar fabrieksinstellingen etc, lost niets op. 

@Daanvs dit is momenteel inderdaad nog een bekend probleem waar we nog aan werken. 

Zit nog switch tussen, maar die is het probleem niet, andere apparaten zitten daar ook op en daar heb ik nooit problemen mee. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zou je toch willen vragen om het een paar dagen te testen zonder de switch ertussen. Dat andere apparaten er geen problemen mee hebben, wil niet zeggen dat het in dit geval niet voor problemen zorgt. 

Ik heb nadat je over de switch begon deze er tussenuit gehaald (sinds vanmorgen). Echter is het probleem nog steeds aanwezig.

Ik blijf wel van mening dat die switch er niet toe doet, aangezien prime video bijvoorbeeld prima werkt, zelfde als tv kijken, ook geen problemen mee. Plex ook niet. 

Reputatie 7
Badge +20

@avdhulst 

 

Ondersteund de switch IPGM snooping?

 

Wat zit er nog meer tussen?

Dus tussen de KPN tv ontvanger en de Experiabox of box12 (KPN router modem)?

 

Ook een DVS kan voor problemen zorgen.

De DVS verbruikt ook heel veel energie (volksmond stroom).

En bij de DIW7022 is hij niet nodig, die kan perfect via WIFI werken.

Reputatie 7

Ondersteund de switch IPGM snooping?

Dat is voor de werking van Netflix niet interessant. Alleen bij (live) televisie kijken wordt er gebruik gemaakt van IGMP multicasts.

 

En bij de DIW7022 is hij niet nodig, die kan perfect via WIFI werken.

Met dien verstande dat de wifi dan wel "multicast to unicast" moet ondersteunen als je een betere beeld- en geluidskwaliteit wilt hebben bij live televisie kijken.

De V12 en de "super"WiFi 2 doen dat maar andere wifi apparatuur van KPN niet. Bij wifi apparatuur van andere makelij zal dat ook lang niet altijd het geval zijn.

@avdhulst

 

Ondersteund de switch IPGM snooping?

 

Wat zit er nog meer tussen?

Dus tussen de KPN tv ontvanger en de Experiabox of box12 (KPN router modem)?

 

Ook een DVS kan voor problemen zorgen.

De DVS verbruikt ook heel veel energie (volksmond stroom).

En bij de DIW7022 is hij niet nodig, die kan perfect via WIFI werken.

Ja hij ondersteund imgp, die switch is niet nieuw, stond er ook al met het 4k kastje.

Nee er zit niet meer tussen. 

Reputatie 7
Badge +30

@avdhulst, er is een nieuwe update beschikbaar die ook kraak/ruis bij Netflix verhelpt.

Zou je willen kijken of je deze inmiddels binnen hebt, en of je verbetering merkt?

@avdhulst, er is een nieuwe update beschikbaar die ook kraak/ruis bij Netflix verhelpt.

Zou je willen kijken of je deze inmiddels binnen hebt, en of je verbetering merkt?

Ben nu niet thuis maar zal het vanmiddag proberen

Weet niet waar de firmware versie staat maar het werkt in ieder geval weer!

@avdhulst, er is een nieuwe update beschikbaar die ook kraak/ruis bij Netflix verhelpt.

Zou je willen kijken of je deze inmiddels binnen hebt, en of je verbetering merkt?

Mijn probleem is hier helaas nog niet mee opgelost.

Reputatie 7
Badge +30

​​​​​​Balen, @Daanvs!

  • Je loopt er nog steeds tegenaan dat veel series wel starten, maar dan zonder geluid en vertraagd afspelen?
  • En als je Netflix dan afsluit en opnieuw opstart, is het opgelost?
  • Je hebt nu wel de nieuwste firmware?
  • En je ervaart het nog steeds op beide boxen?
  • Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? 

​​​​​​Balen, @Daanvs!

  • Je loopt er nog steeds tegenaan dat veel series wel starten, maar dan zonder geluid en vertraagd afspelen?
  • En als je Netflix dan afsluit en opnieuw opstart, is het opgelost?
  • Je hebt nu wel de nieuwste firmware?
  • En je ervaart het nog steeds op beide boxen?
  • Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? 

Bovenstaande klopt allemaal inderdaad! Profiel inmiddels aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik heb doorgegeven dat jij hier tegenaan loopt. Ik heb wel begrepen dat het vertraagd afspelen ook een bekend probleem is helaas. Betekent dat er ik er momenteel niets aan kan veranderen. Wel wil ik nog even controleren of jij de TV+ Boxen conform het aansluitbeleid aan hebt gesloten?

 

Bedankt! Ik heb doorgegeven dat jij hier tegenaan loopt. Ik heb wel begrepen dat het vertraagd afspelen ook een bekend probleem is helaas. Betekent dat er ik er momenteel niets aan kan veranderen. Wel wil ik nog even controleren of jij de TV+ Boxen conform het aansluitbeleid aan hebt gesloten?

 

Ok ik wacht een update af voorlopig. De tv boxen zijn direct bekabeld op de Experiabox aangesloten.