Vraag

Netflix app ziet de Chromecast niet

  • 21 November 2023
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb een kpn experia 12 en een chromecast met afstandsbediening (2e generatie?).

Er zijn diverse mensen (uitwonende kinderen) in mijn huishouden met diverse streamings abonnementen.

Ik heb een losse chromecast op mijn tv aangesloten. Disney plus en sky showtime zien die. En deze apps kunnen daarop casten naar de Chromecast via de mobiele telefoons van eenieder.

 

De Netflix app ziet de chromecast NIET. Netflix ziet alleen de Experia om naar te casten. Dat wil ik niet. Het is juist fijn als iedereen de Chromecast gebruikt.

 

Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

 

By the way: disney en sky zien de Experia helemaal niet….


7 reacties

Er kan helemaal niet gecast worden naar een Experia (modem) dus ik kan het even niet volgen.

De Chromecast die je hebt is de witte. 4de generatie dus.

Hier zal Netflix naar zijn eigen app in de Chromecast casten. App to app dus. Hiervoor dient de Netflix app in de Chromecast ingelogd te zijn. En je kan dan alleen met datzelfde account casten volgens mij.

Netflix helpcentrum: Een probleem op je chromecast oplossen  

Reputatie 2

Het rare is dat de diverse streamings apps dus andere casting apparaten ziet in dezelfde kamer.

K begrip trouwens dat de Experia box wel een cast in zich heeft.

De experia box is het modem. 

Ik denk dat je de ontvanger bij de televisie bedoelt. Alleen de allernieuwste DIW7022 heeft interne chromecast. 

De andere ontvangers niet. En kunnen er ook niks mee. 

Reputatie 2

Ik bedoel de tv omtvanger.

Bij de instellingen daarvan zie ik het volgende

Zie dat de naam “kpn woonkamer” is.

Als ik dan wil casten via netflix, zie dat deze ontvanger erbij staat.

Als ik daar naartoe wil casten, kom ik op een inlog scherm met de opmerking dat ik netflix aan mijn kpn abonnement kan toevoegen. Maar ik heb zelf een netflixabonnement op mijn mobiel. Dus dat casten gaat niet goed.

Maar zie ook als ik disney plus met dezelfde mobiel wil casten naar diezelfde tv.

Hier staat die kpn woonkamer niet bij. Ook slaapkamer niet (tv staat daar uit, geen idee waarom ik deze zie). Maar wel de naam van de losse Chromecast WoonkamerTV.

Overigens als ik op de chromecast afstem met mijn tv (juiste hdmi kiezen), kan ik er wel in. En dan kan ik ook netflix kiezen in het menu van de chromecast (ik heb zo’n chromecast met afstandsbediening).

Voor mij een groot raadsel. Ik begrijp niet waarom netflix de Chromecast niet ziet maar wel de kpn woonkamer. En Disney plus wel de woonkamertv, maar dan de kpn woonkamer weer niet.

Ik zie aan de foto dat je nog een arris of Arcadian ontvanger hebt. Daar zit geen Chromecast in. Netflix kan wel casten van app naar app dus van Netflix app naar Netflix app. Even als YouTube.

Nu is het in dit geval nodig dat de Netflix app in de KPN ontvanger ingelogt staat op hetzelfde account als waarmee je cast vanaf je telefoon. Als het goed is zou je de Netflix app in het KPN kastje wel moeten kunnen inloggen of koppelen met je eigen losse Netflix abonnement.

Reputatie 2

Dank je wel. Ik laat het er maar even bij. Ik blijf het heel vinden dat netflix niet mijn chromecast vindt maar zo te horen heeft de kpn ontvanger daar geen schuld aan.

Reputatie 5
Badge +3

Heb je nog een ouderwetse chromecast of een Chromecast HD (4K) TV met een afstandsbediening erbij?

Bij de laatste 2 versies kun je de apps van een streamingdienst installeren, inloggen en van daaruit kijken. Je hoeft dan niet te casten van een mobiel apparaat naar de chromecast.

Reageer