Netflix geeft aan dat ik een proxy gebruik, ik krijg foutmelding U7111-5059

  • 20 January 2022
  • 8 reacties
  • 140 keer bekeken

Sinds een tijdje krijg ik de error U7111-5059 wanneer ik bepaalde Netflix content probeer te kijken. Deze error geeft een dat ik gebruik maak van een unblocker of proxy. Dit is echter niet het geval, ik gebruik geen VPN of Proxy. Het rare is dan ook dat ik deze melding alleen op bepaalde devices krijg. Op mijn Android telefoon en smart TV kan ik gewoon alles kijken zonder problemen maar als ik via de chromecast of desktop wil kijken geeft hij de error.

 

Wat heb ik al geprobeerd?

  • Netwerk reset
  • Verschillende browsers
  • Verschillende DNS providers

Verder heb ik ook contact gehad met Netflix support, zij geven aan dat er niks mis is aan hun kant en dat ik KPN om hulp moet vragen. Ik heb ze al een berichtje gestuurd op Facebook waarin ze zeggen niet te kunnen helpen. Wel werd er in het gesprek met Netflix benoemt dat het eventueel aan een IPv6 verbinding kan liggen die niet word ondersteund? Op de netflix pagina heb ik hier het volgende over gevonden alleen weet ik niet echt wat het betekend:

  • Netflix werkt niet met verbindingen die IPv6-verkeer via een IPv4-netwerk verzenden.

 

Tot slot heb ik ook een aantal vergelijkbare topics gevonden maar tot nog toe geen oplossing. De vergelijkbare topics:

Verder heb ik als externe bron nog het volgende artikel kunnen vinden:

https://arstechnica.com/gadgets/2021/08/netflix-is-adding-residential-ip-addresses-to-its-vpn-blocklists/

Hierin zeggen ze dat je je internet provider om hulp moet vragen. Ook benoemen ze dat de enige oplossing tot nu toe is een nieuw IP-adres instellen, alleen kan dit niet bij KPN? Bovendien waarom kan ik dan wel op Android en op mijn KPN televisie kijken en niet op de chromecast of desktops?

 

Misschien is de volgende informatie nuttig:

Mijn IP begint met 86.89

Wanneer ik https://fast.com/ gebruik geeft hij een nabijgelegen dorp aan niet mijn exacte locatie

 

Mocht er nog informatie zijn die ik zou kunnen opvragen of achterhalen doe ik dit graag. Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele hulp.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Milo Beliën , ben je zelf eigenaar van het Netflix-account of lift je mee onder een eigen gebruikersnaam op het account van een ander, familielid of zo? Dan kun je ook dat soort meldingen krijgen.

Hallo @Milo Beliën , ben je zelf eigenaar van het Netflix-account of lift je mee onder een eigen gebruikersnaam op het account van een ander, familielid of zo? Dan kun je ook dat soort meldingen krijgen.

Hallo Jan,

Het Netflix account is van ons maar er word wel door 1 ander iemand gebruik van gemaakt. 

Hallo @Milo Beliën , ben je zelf eigenaar van het Netflix-account of lift je mee onder een eigen gebruikersnaam op het account van een ander, familielid of zo? Dan kun je ook dat soort meldingen krijgen.

Hallo Jan,

Het Netflix account is van ons maar er word wel door 1 ander iemand gebruik van gemaakt. 

Hallo @Milo Beliën , dan zou ik maar eens beginnen met die ander (tijdelijk?) uit te sluiten, want Netflix  is voornemens actief op ‘misbruik’ van delen van accounts te controleren en aan te pakken.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Milo Beliën. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt. Ik zie dat JanD hierboven al een antwoord heeft gegeven. Heb je dit al gedaan? Verder ben ik benieuwd of je de mogelijkheid hebt om een Netflix film/serie te casten vanaf een ander apparaat om te controleren of je dan ook deze foutcode te zien krijgt. Lukt het wel om bijvoorbeeld een YouTube film te casten naar jouw Chromecast?

Reputatie 7

Als je dit bericht krijgt terwijl je op het thuisnetwerk aangesloten bent, dan zal kpn aan de bak moeten en stevig in conclaaf moeten met Netflix.

Het kan niet zo zijn dat jouw IP adres gezien wordt als proxy omdat Netflix het hele subnet op haar blacklist gezet heeft.

Hallo @Vikash en bedankt voor je reactie. Het probleem komt ook voor wanneer ik via netflix uitlog op alle apparaten. 

Wanneer ik cast naar mijn KPN iTV (STB-1 heet hij bij ons) kan ik de films wel zien maar op mijn chromecast niet. Op de Chromecast kan ik wel gewoon Youtube, Plex & Spotify casten ook de Netflix original content werkt hier prima op. 

 

Hoi @wjb en bedankt voor je antwoord.  Mijn kennis over netwerken is niet heel breed maar wat zou KPN dan moeten regelen met Netflix?

Reputatie 7

Wanneer ik cast naar mijn KPN iTV (STB-1 heet hij bij ons) kan ik de films wel zien maar op mijn chromecast niet. Op de Chromecast kan ik wel gewoon Youtube, Plex & Spotify casten ook de Netflix original content werkt hier prima op. 

Dan is er dus blijkbaar geen sprake van een IP blokkade (blacklist).

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat je in ieder geval via de KPN tv-ontvanger naar Netflix kan kijken. Blijft wel vreemd dat het niet werkt via jouw Chromecast. Het is voor mij nog niet duidelijk of je hetzelfde probleem ervaart wanneer je vanaf een ander apparaat een Netflix film/serie wil starten. Ik heb hier eigenlijk niet echt een goed antwoord op, maar wellicht zijn er andere forumgebruiker die hier wel een antwoord op hebben.Â