Beantwoord

Netflix geeft melding dat in VPN gebruikt wordt. Dat klopt niet, hoe los ik dat op?

  • 5 September 2023
  • 8 reacties
  • 97 keer bekeken

Sinds een aantal dagen krijg ik via apple tv en via laptop of telefoon in Netflix bij enkele series de melding dat ik die niet mag kijken omdat Netflix detecteert dat ik gebruik maak van een VPN. De apple tv hangt rechtstreeks via de ethernetkabel aan de KPN box. Via het wifinetwerk krijg ik dezelfde melding. Ik heb echter nergens een VPN geïnstalleerd. Netflix beweert dat het komt omdat na een check bij fast.com blijkt dat ik verbonden ben met servers in Eindhoven (klopt) Rotterdam en Arnhem. Ik heb alle apparaten in het netwerk al gereset: glasvezelmodem, KPN box en apple tv. Niets helpt. Wat kan ik nog doen?

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 10 September 2023, 15:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Tromp87 deel je je account toevallig (onrechtmatig?) met anderen, die deze reactie van Netflix veroorzaken?

 

Ik dacht van niet, maar zie dat mijn schoonouders in mei (ver voor t instaan van het probleem) voor het laatst hebben gekeken. Kan dit dan afgelopen donderdag voor problemen hebben gezorgd? 

Reputatie 7

Tromp87 schreef:

Netflix beweert dat het komt omdat na een check bij fast.com blijkt dat ik verbonden ben met servers in Eindhoven (klopt) Rotterdam en Arnhem.

Kan je eens een screenshot plaatsen van die reactie van Netflix?

Deze krijgen we op de telefoon. 

Reputatie 7

Maar dat was niet de reactie van Netflix.

Die melding krijg ik niet meer. Van deze reactie had mijn vriendin een screenshot gemaakt 

Momenteel lijkt het ineens weer te werken? 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Tromp87! Goed dat het weer werkt. Heb je zelf nog iets gedaan voordat dit zo was? De app ergens opnieuw geïnstalleerd, of iemand uitgelogd?

Verder is dit het KPN forum. Ik snap dat je de vraag hier stelt. Maar voor dit soort dingen is het altijd beter om contact op te nemen met Netflix.Â