Beantwoord

Netflix geluid valt regelmatig weg

  • 22 January 2022
  • 4 reacties
  • 198 keer bekeken

Reputatie 1

Beste mensen,

 

Heb recent Netflix. Nu ervaar ik zins een paar dagen dat het geluid wegvalt ongeveer om de 1-2 minuten voor zo’n 10 seconden. 
je kan je voorstellen dat dit zwaar k…..t is. De klacht is alleen met Netflix, al het andere werkt naar behoren. De tv is bedraad aangesloten het geluid gaat via sound bar met optische kabel, heb de software opnieuw geïnstalleerd.
Geen veranderingen zover.

 

Net contact gehad met klantenservice, op zich een vriendelijke dame. Kreeg alleen een vaag antwoord, er is een klacht aangemaakt en ze zullen er naar kijken als er meer klachten komen. Bij doorvragen naar de actie van Kpn geen antwoord, kwam in een soort loep van dezelfde antwoorden terecht.  “ Ze gingen er wel een keer naar kijken” 
Heb wel €10 terug gekregen voor deze storing. Op zich een leuk gebaar, heb liever geen storing.

 

Graag zie ik een reactie van een kpn medewerken met een duidelijke en eerlijk antwoord en natuurlijk een werkende oplossing.

 

Goed weekend, 

Marcel

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door joop2011 27 January 2022, 07:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Woody2020 Hi Marcel, ik begrijp dat het geluid van Netflix niet goed werkt, ik kan me voorstellen dat dat storend is. Goed dat je het laat weten. 

Er zijn geen problemen met het geluid van Netflix bekend, daarom is het belangrijk om verschillende dingen te proberen en testen. Andere functies werken wel goed lees ik, hoe heb je dit getest? Geldt dat voor zowel live tv kijken als het terugkijken van programma's (en eventueel bekijken van opnames)? Hoe gaat het als je de soundbar tijdelijk ontkoppelt en het geluid van de tv gebruikt, merk je dan hetzelfde of werkt het geluid dan goed? Heb je ook de geluidsinstellingen in de Netflix app nagekeken, en hoe staan deze ingesteld?

Daarnaast een andere test: Heb je toevallig een smart tv met daarop de Netflix app? Zo ja, test eens hoe de Netflix app het doet als je deze via de tv start, in plaats van via de tv-ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +20

@Woody2020 

Heb je een Smart TV?

Kijk eens of het daar wel goed is.

Ik kijk al vanaf het begin (meer dan 8 jaar) via de app op de Smart tv en nooit problemen. 

Reputatie 1

Goeden avond,

 

Ik heb geen smart tv. Ik kijk Netflix via kanaal 200.

Tot nu heb ik op alle zenders op alle mogelijke manieren die ik kan bedenken gewoon geluid zonder stotteren of onderbrekingen. Ook als im via de tv zelf kijk, dus zonder sound bar. Is het geluid van Netflix met haperingen. 
Ik heb contact gehad met de helpdesk van Netflix zelf. Deze geven aan dat er inderdaad problemen voorkomen met het geluid via KPN. Dus @Alexandra het is wel bekent bij kpn, komt ook veelvuldig voor op diverse fora.

Wat zij aanraden is het geluid op stereo te zetten ipv 5.1 surround.  Het jammere is wel dat je deze instelling elke keer moet dan als je iets nieuws gaat bekijken.  Tot nu lijkt dit te werken.

Blijf het wel een hele rare storing vinden.

 

MvrGr,

Marcel

Reputatie 7
Badge +20

@Woody2020 je wordt dan via kanaal 200 doorgelust naar de app op de decoder.

Netflix gaat verder via internet.

 

En als hij soepel werkt, dan is het toch goed.

Helaas lees ik ook andere dingen op dit forum, vandaar mijn opmerking.

 

Je kan het geluid ook op automatisch zetten.

Kijk eens hoe dat werkt.