Smart tv app regelmatig 'kan de video niet laden 'op Sony A80L

  • 5 April 2024
  • 6 reacties
  • 21 keer bekeken

Reputatie 1

Wij hebben de KPN TV app op een Sony A80L (GoogleTV) en zien de melding vaak voorbij komen. Met name als de TV is uitgezet tijdens het TV kijken en daarna de app weer wordt restart. Ook is er soms in het begin vanveen stream een korte hapering (na het wisselen van zender).

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi en welkom in de KPN community @SandervVeluw.

Ik lees dat de Smart TV app op jouw Sony TV niet altijd lekker werkt. We denken hier graag met je mee. Ik ben naar een aantal dingen benieuwd:

  • Welke foutmelding krijg je te zien? 
  • Wat moet je doen om het op te lossen?
  • Hoe is je tv met internet verbonden?
  • Werken andere apps wel goed (bijvoorbeeld YouTube)?
  • Helpt het als je de Smart TV app verwijdert en opnieuw installeert?
Reputatie 1

We krijgen geen foutmelding, louter een hapering. Paar seconden stilstaand beeld en geen geluid. Meestal als je net naar een kanaal kijkt. Met de Experia 10 box was het erger dan met de Mikrotik RB5009UG die er nu tussen zit. Disney+, Netflix en YouTube werken prima. Ook Videoland en NPO app doen het prima, inclusief live stream.

Badge +19

Maar even serieus,  als ik het goed heb is deze tv een prachtige 4k oled tv. Dan is het doodzonde om via de app te kijken. De beeldkwaliteit van de app is niet te vergelijken met de beeldkwaliteit van de tv ontvanger. Waarom gebruik je de app in vredesnaam???

Reputatie 1

Voor af en toe lineair TV kijken is de app prima op dit moment.... De TV+ box is minder 'fijn en intuitief'...

Reputatie 7
Badge +19

@SandervVeluw Dankjewel voor de extra informatie. Heb je nog antwoord op deze twee vragen?

  • Hoe is je tv met internet verbonden?
  • Helpt het als je de Smart TV app verwijdert en opnieuw installeert?
Reputatie 1

De TV is bedraad verbonden met vanaf de RB5009UG met een TPlink managed switch. Verbinding is ongeveer 940 Mbps down/935 Mbps up. Latency is onder de 10 ms. Overnieuw installeren heb ik niet geprobeerd, maar ik moet zeggen dat momenteel het haperen een stuk minder is sinds ik de Experiabox heb vervangen met de RB5009UG.

De TPlink switch heeft ook een DECO mesh AP (gebruikt bedrade netwerk als een backhaul), een PS5 en de TV+ box. Deze laatste staat nu sinds vandaag op een eigen VLAN, had wat problemen met IGMP.

 

Kleine issues met TV+ App:

  1. Kijk TV  op de ITV app. Druk op de home knop op de astandbediening en open een andere app (Netflix/Disney+) op de A80L of start de PS5.  Ga daarna terug naar home en open de ITV app. ITV zal foutmelding geven. Druk op OK en je komt gewoon weer in ITV homescreen. Het lijkt erop dat de ITV app niet helemaal afsgesloten wordt en er nog iets verwijst naar de eerder gekeken stream…
  2. Wijzig van kanaal in de ITV app. Korte hapering binnen paar minuten. Daarna niet meer. Zoals hierboven aangegeven, met Experiabox 10 goed te reproduceren probleem. Haperingen ook rond de 3 to 5 seconden. Nu achter eigen router veel minder goed te reproduceren. Nog maar 1 of 2 keer gezien. 

 

Zoals aangeven, sleutel nog aan het netwerk hier.

Reageer