Beantwoord

Spotify niet op te zeggen

  • 20 April 2024
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Goedenavond,

 

ik heb Spotify premium via KPN afgesloten in een ver verleden.

nu wil ik die graag opzeggen maar als ik dit probeer via Spotify zelf zeggen ze: “Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement. “
ook als ik de Spotify klantenservice benader krijg ik dit als antwoord.


Ik heb KPN gebeld en die geven aan dat het als online aankopen op mijn factuur staat dus dat het via Spotify zelf loopt of dat ik het met KPN Pay heb betaald. ( ik gebruik geen KPN Pay) en dus via Spotify moet opzeggen.

 

zoals te lezen word ik dus van de een naar de ander gestuurd maar niet geholpen.

ik weet 100% zeker dat ik het Spotify Abonnement genomen heb bij mijn mobiele abonnement een aantal jaren terug. als ik kijk op Spotify accountpagina bij KPN zie ik ook onderstaande afbeelding wat dat dus bewijst.
 


Kan iemand mij helpen om dit op te zeggen bij KPN??? in plaats van mij heen en weer te blijven sturen.

icon

Beste antwoord door DennisM93 22 April 2024, 11:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@DennisM93

Welk nummer heb je gedraaid?

Ik hoop wel het gratis nummer van KPN 0800-0402

Want er staan hele rare reacties in jouw bericht.

Je kan het ook via MIJNKPN opzeggen, daar kan je ook zien of je via KPN het abonnement hebt.

Zie ook eventueel de factuur van KPN.

 

KPN Pay, nog nooit van gehoord. 

Kan het wel via Google vinden. 

@joop2011 

Hi,

 

Dat is dus het probleem ik kan hem niet zien in mijn kpn. Maar ik betaal er wel voor op de factuur.

 

Ik heb gebeld met 1200 vanaf mijn mobiel. Is hetzelfde denk ik?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DennisM93 ,

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Je geeft aan dat je Spotify niet kunt zien via MijnKPN. 

Zet dan in ieder geval de toestemming uit om via KPN af te laten schrijven: 

 

KPN Pay stopzetten

KPN Pay stopzetten in de Google Play Store

  1. Open de Play Store app
  2. Klik op het menu linksboven of op jouw profielfoto rechtsboven
  3. Kies ‘Betaalmethoden’
  4. Ga naar ‘Meer betalingsinstellingen’
  5. Log in als daarom wordt gevraagd
  6. Tik onder de betaalmethode op ‘Verwijderen’
  7. Bevestig jouw keuze

 

KPN Pay stopzetten in de App Store

  1. Open je instellingen
  2. Klik op je naam met Apple ID
  3. Klik daarna op ‘Betaling en verzending’
  4. Druk op ‘bewerk’ en daarna op ‘mobiele telefoon’
  5. Druk daarna op ‘verwijder’

 

KPN Pay blokkeren

Je kunt KPN Pay ook helemaal laten blokkeren. Je kunt KPN Pay dan niet meer instellen en gebruiken. Dit geldt voor alle stores. Andere betaalmethoden blijven natuurlijk wel beschikbaar.

 

Verder moet je dan toch bij Spotify zijn om op te zeggen. https://support.spotify.com/nl/article/cancel-premium/

Premium-abonnement annuleren

Annuleer je Premium-abonnement wanneer je maar wilt via je accountpagina.

  1. Log in op spotify.com/account.
  2. Klik onder Je abonnement op ABONNEMENT WIJZIGEN.
  3. Scrol naar Spotify annuleren en klik op PREMIUM ANNULEREN.

Je behoudt Premium tot je volgende factuurdatum, en daarna wordt je account overgezet op Free.

Je behoudt je playlists en opgeslagen muziek met een gratis account. Je kunt ook nog altijd inloggen en met advertenties afspelen.

Wil je je Spotify Family- of Duo-abonnement opzeggen?

Als je een beheerder van het abonnement bent, volg je de stappen hierboven om je abonnement op te zeggen. Laat alle leden van het abonnement weten dat ze na de volgende betaaldatum geen Premium-voordelen meer hebben.

Ben je lid van een abonnement? Als je de stappen hierboven volgt, verwijder je je account uit het abonnement, maar wordt het abonnement niet opgezegd. Neem contact op met de beheerder van het abonnement om te annuleren of de betaalmethode bij te werken.

 

@Noordzee 

 

Ik gebruik geen kpn pay, ik heb het ook niet ingesteld in mijn Google store.

Als ik naar spotify ga om mijn abonnement op te zeggen word ik doorverwezen naar kpn omdat facturering via hun loopt.

Als ik naar kpn ga word ik doorverwezen naar spotify omdat betalen via spotify zou gaan (aankoop in de playstore) 

Maar ik kan in de playstore deze aankoop niet zien. En weet 100% dat ik via kpn heb afgesloten.

Als ik in mijn kpn kijk kan ik nergens het spotify abonnement zien.

Ik ga ze maandag wel bellen dat ik kpn pay geblokkeerd wil hebben. En die betaling van de factuur af moet.

 

Opgelost telefonisch.

Ze gaan kpn pay blokkeren dus dan word er niet meer afgeschreven

Reageer