Sticky

Viaplay Xtra zender 225 stopt: hoe activeer ik Viaplay bij KPN?

  • 16 February 2024
  • 56 reacties
  • 27802 keer bekeken
Viaplay Xtra zender 225 stopt: hoe activeer ik Viaplay bij KPN?
Reputatie 7
Badge +16

Viaplay stopt met uitzenden via kanaal 225: vanaf het nieuwe F1-seizoen 2024 kijk je alle races, andere sporten en films en series alleen via de Viaplay app. Op kanaal 225 zendt Viaplay geen trainingen en races meer uit. Om je Viaplay abonnement bij KPN te gebruiken, heb je straks een KPN ID en een Viaplay account nodig. Heb je deze nog niet? Dan leggen wij graag uit hoe je dat regelt!
 

Let op: 
Heb jij Viaplay bij KPN al geactiveerd maar lukt het inloggen in de Viaplay app niet? 

Log in met het e-mailadres en wachtwoord waarmee je een account hebt aangemaakt op de Viaplay-website. Als je het wachtwoord van jouw Viaplay account bent vergeten, vraag dan eenvoudig een nieuw wachtwoord aan op de website van Viaplay. 


Stap 1: KPN ID aanmaken

Allereerst is het belangrijk dat je een KPN account hebt. Hiermee kun je jouw abonnement gemakkelijk regelen in de MijnKPN app.

Heb je nog geen KPN account? Klik dan hier om te lezen hoe je een KPN ID aanmaakt.
Hier staat stap-voor-stap uitgelegd hoe jij je eigen account maakt.

Vergeet niet om jouw KPN Thuis abonnement te koppelen aan jouw KPN ID. Klik op de link om te lezen hoe je dit doet.

Heb je al een KPN ID? Mooi! Dan kunnen we door naar de volgende stap!

 

Stap 2: Viaplay activeren

Vorig jaar kon je de F1 races kijken op kanaal 225 zonder dat je hiervoor Viaplay hoefde te activeren. Nu Viaplay stopt met deze zender, is het nodig om Viaplay te activeren als je hiervan gebruik wilt blijven maken. Ook als je al Viaplay had bij KPN en nu weer gaat gebruiken, moet je Viaplay opnieuw activeren. Hieronder lees je hoe je dit doet.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding! Zet ook je VPN uit.

Tip: het activeren van Viaplay doe je het beste op je pc, laptop of mac.

 

  1. Log in met je KPN ID
    Vul jouw e-mailadres en wachtwoord in van jouw KPN ID en klik op Inloggen
     

     
  2. Je komt uit op de onderstaande pagina, klik op Activeren en je gaat vanzelf door naar de Viaplay website
  3. Op de Viaplay website maak je een Viaplay account aan
    Vul een e-mail adres en wachtwoord in waarop je het Viaplay account wilt activeren, klik daarna op activeren en je kunt beginnen met kijken!
     

     

Stap 3: Formule 1 kijken met de Viaplay app

De Viaplay app vind je op verschillende apparaten, zoals de KPN TV+ Box, smart-tv, smartphone of tablet. Je kan ook met de Viaplay app streamen naar een Chromecast-ontvanger, Apple TV of ander streamingapparaat dat verbonden is met je tv. Meer informatie over hoe je kunt kijken, lees je op Hoe kijk ik Formule 1 vanaf 2024?

 

Stap 4: F1TV Pro activeren

Sinds dit jaar krijg je ook toegang tot F1 TV Pro bij Viaplay. Als je deze stappen volgt kan je daar ook gebruik van maken:

  • Ga naar formula1.com en klik rechtsboven op ‘Subscribe’
  • Scroll naar het F1TV Pro Partneraanbod en klik op de rode knop 'Activeren':

     

  • Als je nog geen F1TV Pro account hebt kan je hier een account aanmaken. Heb je al een account? Kies dan voor inloggen
  • Klik na het inloggen op 'Account Synchroniseren’
  • Je wordt nu doorgeleid naar Viaplay. Log hier in met jouw Viaplay account
  • Klik op 'Volgende stap’ en daarna op 'Verbind accounts’
  • Zodra het koppelen is gelukt ga je automatisch terug naar de website van F1TV Pro


Heb je vragen over het activeren van Viaplay bij KPN of heb je hulp nodig met het activeren? 
Laat het ons hieronder weten in een reactie en we helpen je graag verder!


56 reacties

Mijn Viaplay is niet stopgezet de afgelopen maanden. En inloggen op de app 2 jaar geleden al geactiveerd. Misschien 2 à 3 x 225 gebruikt. 

Ik hoef dus niks te doen. Neem ik aan.

En toevallig ook 3 dagen geleden F1 TV gekoppeld. Dat gaat via http://f1.com/viaplay.

Reputatie 7
Badge +30

Als het al geactiveerd is, hoeft het niet weer inderdaad :-).

Reputatie 1

Gedaan! Gelijk bij viaplay een jaarabonnement afgesloten daar dit goedkoper is dan het volle pond betalen bij kpn.

Reputatie 7

Gedaan! Gelijk bij viaplay een jaarabonnement afgesloten daar dit goedkoper is dan het volle pond betalen bij kpn.

Wat kijk je allemaal bij Viaplay?

Als dat alleen Formule 1 is, dan is het toch veel goedkoper om een F1 TV Pro abonnement af te sluiten.

Reputatie 1

Kijk ook series en films....en je krijgt bij viaplay vanaf heden f1 tv pro....en...bij viaplay uitgebreide voor en nabeschouwing bij f1tvpro ook?...en extra docu's met en over bijvoorbeeld Max Verstappen enz.

Wanneer krijgen we F1 tv pro abbo als je via KPN via play neemt? 

Een account bij F1 TV kun je vanaf nu maken en koppelen met je Viaplay abonnement. Dus wel eerst een Viaplay abonnement natuurlijk. 

Start hier http://f1.com/viaplay

 

Ik heb al een bestaand Viaplay account, net weer afgesloten voor een jaar.

Kan ik hem nu ook activeren via KPN en onderweg in het buitenland naar F1 tv kijken

Dit is voor mij een rede geweest om bij KPN te blijven en Viaplay nog een jaar te nemen

Reputatie 7

Kan ik hem nu ook activeren via KPN en onderweg in het buitenland naar F1 tv kijken

Dit is voor mij een rede geweest om bij KPN te blijven en Viaplay nog een jaar te nemen

Maar je had met een F1 TV Pro abonnement toch ook in het buitenland Formule 1 kunnen kijken?

Ik heb al een bestaand Viaplay account, net weer afgesloten voor een jaar.

Dat kun je gewoon zo laten @D.Mulder . Moet zelfs. Het jaar abonnement kun je niet omzetten naar kpn. Via kpn kan alleen het maand abonnement. 

Ook zonder F1 TV erbij kun je formule 1 via Viaplay kijken. In de EU. 

Reputatie 7
Badge +6

Viaplay gaat per mei maandelijks omhoog van €15,99 naar €17,99. Ik ben benieuwd wanneer KPN deze verhoging gaat doorvoeren naar de klant toe.

Vorig jaar verhoogde Viaplay ook per 1 februari 2023 de maandelijkse prijs en KPN rekende die prijs pas door per 1 juli 2023.

Gelijk na deze aankondiging heeft F1TV ook het jaarabonnement verwijderd van hun site en betaal je bij hun €11,90 per maand ipv €94,90 voor een jaar.

Omliggende landen zijn goedkoper om F1 te kijken.

Om in ieder geval een maand te besparen zou je het abonnement na de race van 21 juli een maand stop kunnen zetten en 30 augustus weer starten om de volgende race te zien. België en Nederland kijk je via het open net.

Het wordt er niet leuker op allemaal...

Voor de sportliefhebber is het speelveld van kijken al helemaal niet gezellig meer.

Maar de combinatie Viaplay en F1 TV kost dan weer alleen het Viaplay abonnement. Maar ja, € 17,99 per maand… Er is een grens. Al schuif je die toch steeds op. 

ESPN, Ziggo Sport, Viaplay, F1 TV.

Als je geïnteresseerd bent in zo'n 3 verschillende sporten, zoals ik, die allemaal op een ander platform zitten is het niet gezellig. Daarom heb ik voor films maar 2 streamingdiensten. En dan kan ik niet alle films en series zien die ik zou willen zien.

Reputatie 7
Badge +21

Welkom in de wereld van streaming. Als je veel interesses hebt kunnen de kosten flink oplopen met een andere streamingdienst voor elk van jouw interesses.

Reputatie 7

Welkom in de wereld van streaming. Als je veel interesses hebt kunnen de kosten flink oplopen met een andere streamingdienst voor elk van jouw interesses.

Ik weiger categorisch om aan die sport-streaming waanzin mee te doen, dan maar geen sport op televisie. Gelukkig zijn het ook niet de sporten waar ik echt warm voor loop die via de streaming partijen aangeboden worden.

Ik kan me ook nog goed herinneren dat iedereen sprak over TV à la carte want dan zou alles goedkoper worden. En ik maar roepen dat alles dan juist duurder zou worden. Hier zien we feitelijk hetzelfde, versplintering van het aanbod over meerdere streamingdiensten leidt tot hogere kosten.

Maar de grootste tekortkoming is dat distributeurs zich een monopolie positie kunnen verwerven waardoor ze ongebreideld de prijzen kunnen verhogen. Ik denk dat het de politiek is die hier in moet grijpen. Ik vraag me ook af of artikel 6 lid 1 en/of artikel 24 lid 1 van de mededingingswet hier niet van toepassing zijn

Mijn ouders zijn grote F1 fans. Ze hebben echter geen smart tv en een oud tv kastje. Hoe kunnen zij nu kijken?

Reputatie 7

Mijn ouders zijn grote F1 fans. Ze hebben echter geen smart tv en een oud tv kastje. Hoe kunnen zij nu kijken?

Koop een Chromecast Google TV en zet daar de ViaPlay app en/of F1 TV Pro app op.

Welkom in de wondere wereld van streaming. Mijn schoonouders  van 86 jaar willen graag formule 1 kijken en hadden viaplay op lineairekanaal 225. Simpel en geen probleem. En nu streamen via app of chrome cast. Hebben jullie wel überhaupt een idee hoe moeilijk dat is voor hun. Veel meer handelingen en als het is misgaat en dan zitten ze met de handen in het haar en in paniek want de zender doet het niet. Ooit is over nagedacht?

Reputatie 7
Badge +24

Welkom in de wondere wereld van streaming. Mijn schoonouders  van 86 jaar willen graag formule 1 kijken en hadden viaplay op lineairekanaal 225. Simpel en geen probleem. En nu streamen via app of chrome cast. Hebben jullie wel überhaupt een idee hoe moeilijk dat is voor hun. Veel meer handelingen en als het is misgaat en dan zitten ze met de handen in het haar en in paniek want de zender doet het niet. Ooit is over nagedacht?

Daar kan KPN niets aan doen. Het is Viaplay die dit bepaald. Dus ga daar klagen. 

Hoi @Bugsy 

Wat vervelend dat je ouders er moeite mee hebben. Maar dat hoeft echter niet. Mijn moeder, nu 85, dacht ook dat het moeilijk zou zijn. Echter kijkt ze vanaf de eerste race via Viaplay nu 2 jaar geleden de uitzendingen via de Viaplay app in haar Philips tv. 

En Viaplay heeft zelf bepaald om het kanaal bij de 5 providers waar dat was te beëindigen.

Gelukkig is viaplay een bedrijf dat snel en adequaat reageert op de problemen !!! nick83. Ik hoop dat kpn wellicht dit wellicht ter harte neemt en dit probleem aankaart. Jij hebt niet veel affectie met onze oudere medemens helaas, gezien je reactie.

Reputatie 7

Gelukkig is viaplay een bedrijf dat snel en adequaat reageert op de problemen !!! nick83. Ik hoop dat kpn wellicht dit wellicht ter harte neemt en dit probleem aankaart. 

Het laatste wat Viaplay zal doen is Viaplay Xtra nieuw leven in blazen. Dat is ze veel te duur immers zij moeten de providers zoals KPN en Ziggo een distributievergoeding betalen en die zal niet laag zijn.

Viaplay heeft vanaf het begin altijd al streaming only willen zijn maar had de providers nodig omdat ze zelf te weinig capaciteit hadden. Viaplay Xtra op kanaal 225 was voor Viaplay dus een noodzakelijk kwaad. Nu hebben ze een partner gevonden in F1 TV voor het geval dat hun eigen infrastructuur het niet aankan. Ik ben er van overtuigd dat F1 via een lineaire televisie een gepasseerd station is zolang de uitzendrechten bij Viaplay liggen.

@Bugsy 

Heb een Chromecast gekocht en geïnstalleerd. Een kleine handleiding geschreven en ja hoor…werkt prima. Tijdens de installatie kun je aangeven welke apps je wilt installeren en hier stond Viaplay ook bij, maar helaas. Ze zijn helemaal verbaasd dat ze nu aan de afstandsbediening allerlei vragen kunnen stellen…🤣

Thx

Reputatie 7

Tijdens de installatie kun je aangeven welke apps je wilt installeren en hier stond Viaplay ook bij, maar helaas.

Wat bedoel je hiermee?

@wjb 

Tijdens de installatie kun je een aantal apps installeren zoals YouTube Spotify en Netflix. Hier stond ook Viaplay tussen die je kon aanvinken. Hoopte dat deze dan ook in het menu van de Chromecast kwam te staan, zodat je niet via de telefoon moest streamen. 

Reputatie 7

Tijdens de installatie kun je een aantal apps installeren zoals YouTube Spotify en Netflix. Hier stond ook Viaplay tussen die je kon aanvinken. Hoopte dat deze dan ook in het menu van de Chromecast kwam te staan, zodat je niet via de telefoon moest streamen. 

Is de Viaplay app wel geïnstalleerd op de Chromecast Google TV?

Reageer