Goedemiddag allemaal!
Ik loop tegen een klein probleempje aan. Ik gebruik momenteel alle 4 de LAN poorten op mijn Experia Box V10 voor bekabeld internet. Nu er door de Corona situatie een werkplekje bij is gekomen, mis ik een 5de LAN poort. Bekabeld internetten blijft toch lekkerder dan via Wifi :)
De Experia Box zit in de meterkast. In diezelfde meterkast ik heb nog een loze leiding over, waar ik een internetkabel doorheen wil trekken naar de extra slaapkamer.
Hoe fix ik die extra aansluiting in de meterkast? Ik lees wel vaker iets over deze Switch, maar ik snap hem nog niet helemaal: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=500
Wat vragen:
- Is deze Switch inderdaad de beste oplossing?
- Ga ik dan van Experia Box naar de Switch en sluit ik dan op de Switch mijn internetkabels aan?
- Welke aansluiting gebruik ik daarvoor vanuit de Experia Box?
- En moeten dan alle 4 de kabels (+ de extra kabel) die nu op de Experia Box zitten over naar de Switch? Of kan aan deel gewoon op de Experia Box blijven zitten?
- Is deze Switch future proof of kan ik dan beter een ander model nemen? Ik heb hier glasvezel.
Bedankt alvast!
Groeten,
Dennis
Beste antwoord door Nick83
Bekijk origineel