Beantwoord

2,4 Ghz gaat vanzelf op het modem uit. Hoe kan ik dit oplossen?

  • 3 July 2022
  • 14 reacties
  • 130 keer bekeken

Goedemiddag,ik maak gebruik van de extra experia wifi versterkers met v10 router. Als ik 2.4 ghz inschakel op de router, de experiawifi weer aanzet, dan kunnen de Nest protect wel verbinden. Maar na een tijdje gaat de 2.4 ghz op de router vanzelf weer uit. Dan begint alles weer van voren af aan…. Hoe nu verder?


*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Joep1965 3 July 2022, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

De experia wifi's hebben een extra netwerk gekregen.  Daar kan je de 2.4ghz en de 5ghz band wel een eigen naam geven.  Standaard staat dit netwerk uit. Inloggen in de experia wifi's en dan kunt u dit aktief maken. 

 

*admin edit: link naar relevant kennisbankartikel:

 

Dat zou mooi zijn, maar in mijn experia-WiFi zie ik die optie niet?

Ik log in op de esperia-WiFi via de ‘ thuis’ app overigens 

Reputatie 7
Badge +10

Ik log in op de esperia-WiFi via de ‘ thuis’ app overigens 

 

In de thuisapp is dit (nog) niet mogelijk. Je dient in te loggen op IP adres in je browser. Waarschijnlijk 192.168.2.150 maar kan ook een andere zijn. In de v10 (of juiste apps) kun je vinden welk IP adres je Experiawifi’s hebben gekregen. 

 

Hallo @RonSand als je de zwarte Experia-wifi-extenders gebruikt, wordt de wifi in de modem V10 uitgeschakeld. 

In de Experia-extenders is het niet (meer) mogelijk de beide wifi-banden aparte namen te geven voor zover mij bekend. 

Ik lees zojuist dat jouw versterkers ook de optie 'extra wifi' hebben die je kunt activeren, staat niet standaard aan. Daar kun je de wifibanden aparte namen geven en onafhankelijk van elkaar aan- of uitzetten.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

De Experia WiFi's hebben tegenwoordig ook gewoon Extra WiFi, net als de SuperWiFi's. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik log in op de esperia-WiFi via de ‘ thuis’ app overigens 

U kunt dit niet vinden?

 

Bedankt voor de reactie. Ik heb 2 vierkante zwarte kpn experia wifi versterkers waarmee ik via de ‘ thuis’ app inlog. Op de experia v10 zie ik geen extra-WiFi o.i.d. staan, maar allen basic, gast, public , geavanceerd en bandsteering.

Reputatie 7
Badge +24

Vergeet die thuisapp. Daar heeft u niets aan.

Als u inlogt op de Experiabox...

Dan ziet u de versterkers in de 2de kolom staan. Klopt dat? Met een ip erbij: 192.168.2.xxx. Open een nieuw tabblad en vul dat ip op de adresbalk in met "http://" er voor. Lukt dat?

Ja! Interessant zeg. Ik kan dus de 2.4 ghz op beide versterkers aanzetten?

Hallo @RonSand , vergeet de V10,want daarop werkt de wifi niet meer, zoals ik eerder schreef, concentreer je op de versterkers.

 

Bedankt! Ik ga het proberen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RonSand, welkom op ons forum! De community heeft je al een heel eind op weggeholpen zie ik!
Is het nog gelukt?

Dag Thomas, ja, lijkt er wel op! Na 3 dagen zijn ze nog steeds online!. Erg blij met dit forum,.dank!