Beantwoord

2.4 GHz in modem aanzetten voor IP camera

  • 30 March 2021
  • 3 reacties
  • 293 keer bekeken

Hallo,

 

Wij hebben een nieuwe op camera van denver. Ik dacht plug and play maar niks is zoals het lijkt. Wat ik ook probeer ik krijg hem maar niet werkend. Ook een aliexpress cam die ik heb gekocht werkt niet. Beide cams werken uitsluitend  op 2,4 ghz maar de modem, volgens de kpn medewerker, alleen op 5 ghz. Nu was er een monteur vandaag maar die vertelde dat het wel kon in de kpn home app. Daar uiteindelijk gekeken maar ook daar kan ik geen extra kanaal of iets dergelijk aanmaken. Wat te doen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 6 April 2021, 13:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Dutchtemplar, van harte welkom hier!

Ik lees dat je aan 't stoeien bent met je WiFi instellingen om je IP camera's aan de praat te krijgen. Dat kan inderdaad wat zoekwerk vragen. Ik zou je graag advies geven, maar IP camera's vallen niet binnen onze ondersteuning, waardoor ik je er helaas lastig mee verder kan helpen. Wel hebben we verschillende forumgebruikers met veel kennis hier, hopelijk komt er iemand voorbij die je er meer over kan vertellen!

Ik raad je in ieder geval aan om zo veel mogelijk details te delen, zoals welke Experia Box je hebt en welk merk en type IP camera's je hebt gekocht. Vertel ook vooral wat je allemaal al hebt geprobeerd. Op die manier wordt het voor anderen makkelijker om je verder te helpen. We lezen het hier natuurlijk ook graag als je een oplossing vindt!

Hallo Alexandra,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb een Denver IP camera gekocht, type sho 110. Deze is voorzien van een micro kaartje. Verder heb ik de zwarte Experia 12. Wat ik heb geprobeerd is alle in de gebruiksaanwijzing  aangegeven instructies maar telkens kom ik op het zelfde punt uit en dat is dat de camera geen wifi verbinding vindt of mijn wifi herkent de camera niet. In de gebruiksaanwijzing staat dat de camera alleen op 2,4 GHz draait. Als ik in het modem zit kan ik geen extra kanaal aanmaken en draait de Experia box alleen op 5 Ghz en wisselt hij niet automatisch. Kpn zegt dat de firmware van de 12 nog niet toereikend is of nog geschreven moet worden. De monteur zegt dat dit onzin is en dat het wel moet kunnen (hij kwam hier voor iets anders en had geen tijd om het probleem op te lossen). Maar wat ik ook probeer het lukt niet. Nu heb ik wifi technische alles in orde maar heeft de medewerkers, welke mij telefonisch heeft geholpen,  de v10 opgestuurd omdat die wel de kanalen kan maken. Maar dan moet ik wel weer de 12 inleveren??? Mijn inziens erg kansloos want als het niet werkt lever ik dus mijn nieuwe 12 in voor een oudere v10..maar goed wat te doen? 

Reputatie 7
Badge +19

@Dutchtemplar Ik vermoed dat het verschil in antwoorden en adviezen over de modems komt doordat het niet binnen de ondersteuning valt. Dat maakt het lastig om je er vanuit KPN mee te helpen. Ik lees dat er een nieuw modem jouw kant op is gegaan, het klopt dat je daarbij je huidige modem moet inleveren. Het modem is in bruikleen en wordt er iets vervangen, dan moet het ‘oude’ apparaat retour gestuurd worden. Ik ben benieuwd hoe het met de V10 gaat.