2.4 Ghz uitzetten op de WiFi versterker

  • 30 July 2020
  • 5 reacties
  • 409 keer bekeken

Ik wil de 2,4 GHz ook graag uitzetten op mijn Expedia Wi-Fi versterker!

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in ander topic. 
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hi A, welkom hier. 

Dit kan inderdaad niet. Maar, waarom zou je dit willen? Dan kunnen we misschien meedenken als het om iets specifieks gaat.

Er wordt gevraagd waarom de 2,4 GHz uitgezet moet  kunnen worden. 

Ik heb een draadloze Wi-Fi geluidsbox de JBL Link Portable. Deze wisselt nu kontant tussen de 2,4ghz en 5Ghz waardoor de verbinding constant wordt onderbroken. Dit is zeer storend als je muziek via bv Spotify luisterd. Is er niet toch een oplossing voor?

Reputatie 7

Hoi @Ivens54, welkom bij ons op het forum. In de reactie die je noemt wordt het al aangegeven inderdaad, 2.4 GHz kan niet uitgezet worden. Als de speaker nu steeds switcht tussen de 2.4 GHz en 5 GHz band zou het kunnen dat die net op de grens staat van het bereik van 5 GHz, wat gebeurt er als je de speaker een paar meter van of naar de versterker verplaatst? Ik zie dat deze JBL ook Bluetooth ondersteuning heeft, je zou daar eventueel ook gebruik van kunnen maken. 

Hoi @Ivens54, welkom bij ons op het forum. In de reactie die je noemt wordt het al aangegeven inderdaad, 2.4 GHz kan niet uitgezet worden. Als de speaker nu steeds switcht tussen de 2.4 GHz en 5 GHz band zou het kunnen dat die net op de grens staat van het bereik van 5 GHz, wat gebeurt er als je de speaker een paar meter van of naar de versterker verplaatst? Ik zie dat deze JBL ook Bluetooth ondersteuning heeft, je zou daar eventueel ook gebruik van kunnen maken. 

Beste Jasper, Bedankt voor je reaktie. ik ben er achter dat het inderdaad niet kan. KPN kan natuurlijk wel een aanpassing op de versterker voorstellen zodat je precies kan instellen wat je op de router ook kan doen. Bluetooth is niet altijd de oplossing. vooral als je met Googlehome routines werkt en daarmee spotify start.

Reputatie 7

Ik ga er niet vanuit dat dat aangepast wordt in onze apparatuur, alles gaat meer en meer naar een mesh netwerken en bandsteering. Daarbij kiezen apparaten zelf met welke band ze verbonden zijn en met welk access point in het netwerk. Voorheen kon je in de Experia WiFi de netwerknamen van 2.4 GHz en 5 GHz verschillende namen geven, dat kan sinds een tijdje ook niet meer om die reden. Bluetooth is voor jou mogelijk niet de oplossing dan, maar had je de speaker al verplaatst om te kijken of die dan meer binnen/buiten het bereik van het 5 GHz netwerk valt?

Ik ga er niet vanuit dat dat aangepast wordt in onze apparatuur, alles gaat meer en meer naar een mesh netwerken en bandsteering. Daarbij kiezen apparaten zelf met welke band ze verbonden zijn en met welk access point in het netwerk. Voorheen kon je in de Experia WiFi de netwerknamen van 2.4 GHz en 5 GHz verschillende namen geven, dat kan sinds een tijdje ook niet meer om die reden. Bluetooth is voor jou mogelijk niet de oplossing dan, maar had je de speaker al verplaatst om te kijken of die dan meer binnen/buiten het bereik van het 5 GHz netwerk valt?

Beste Jasper , ik heb hem nog niet verplaatst. Dat neem ik in overweging. Ik heb nl ook een stroomaansluiting nodig! Wel heb ik de 2,4 en 5 GHz op een vast kanaal gezet ipv auto! Geeft wel iets verbetering! Jammer dat de Experia niet wordt aangepast.