Beantwoord

2.4 GHz V10 voor Philips Bridge Hue 2.4

  • 6 November 2021
  • 30 reacties
  • 581 keer bekeken

En wanneer je v10 hebt, heb je dan geen 2.4Ghz? Want ik heb een v10 en heb voor een Philips hue bridge 2.4Ghz nodig om aan te sluiten.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Eric89 6 November 2021, 19:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +24

En wanneer je v10 hebt, heb je dan geen 2.4Ghz? Want ik heb een v10 en heb voor een Philips hue bridge 2.4Ghz nodig om aan te sluiten.

Ja... die heb je wel. Maar die heeft standaard dezelfde naam als 5 Ghz WiFi. 

Reputatie 6
Badge +7

Philips hue heeft geen wifi op hun bridge zitten... is alleen aan te sluiten met een ethernet kabel 

Dat gaat idd via Ethernet-poort, en die zit erin. Bridge 3e lichtje blijft knipperen en dat betekent volgens documentatie dat de internet aansluiting niet goed is.

na andere kabels erin gedaan te hebben nog steeds.

documentatie Bridge geeft aan dat aansluiting op 2.4 GHz gewenst is.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Belenna 

Je kunt de 2,4 Ghz en de 5 Ghz verschillende namen geven.
Eventueel kun je de 5Ghz ook uitschakelen op de V10  
Login met een browser op 192.168.2.254 of klik deze link:  https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ en daar kun je de verschillende opties veranderen.
Vergeet niet om op bewaren te klikken.

Hoi @Belenna 

Je kunt de 2,4 Ghz en de 5 Ghz verschillende namen geven.
Eventueel kun je de 5Ghz ook uitschakelen op de V10  
Login met een browser op 293.168.254.2 en daar kun je de verschillende opties veranderen.
Vergeet niet om op bewaren te klikken.

Ik had het gelezen idd. Ik zal de helpdesk moeten contacten, want ik kom niet achter m’n ww (die had de monteur erin gezet en niet aan mij doorgegeven, later wel door helpdesk en niet genoteerd (stom stom).

dus ga deze morgen even bellen en kijken hoe ik dit kan veranderen 😁.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Belenna 
achterop het modem bij de kabels, zit een klein gaatje waar reset bij staat.
Druk met b.v. een paperclip het daarachter verborgen schakelaartje 10 seconden in en laat hem rustig opstarten.
Daarna kun je weer inloggen met Admin en zonder paswoord.
Wel wordt er direct gevraagd een nieuw paswoord aan te maken.
Let wel, eventuele zelf ingestelde instellingen gaan verloren, het modem gaat weer terug naar de standaard fabrieksinstellingen.

Reputatie 7
Badge +24

Dat gaat idd via Ethernet-poort, en die zit erin. Bridge 3e lichtje blijft knipperen en dat betekent volgens documentatie dat de internet aansluiting niet goed is.

na andere kabels erin gedaan te hebben nog steeds.

documentatie Bridge geeft aan dat aansluiting op 2.4 GHz gewenst is.

Ik ben ff aan het googlen geweest. Er is nergens iets te vinden over WiFi, in geen enkele handleiding. Ik lees hier en daar wel iets over het toewijzen van een vast ip, dat dit zou helpen. Daarna even de ethernet kabel los en even later weer aankoppelen. En UPnP zou ingeschakeld moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +7

Dat gaat idd via Ethernet-poort, en die zit erin. Bridge 3e lichtje blijft knipperen en dat betekent volgens documentatie dat de internet aansluiting niet goed is.

na andere kabels erin gedaan te hebben nog steeds.

documentatie Bridge geeft aan dat aansluiting op 2.4 GHz gewenst is.

 

U heeft de bridge wel aangesloten op een gele ethernet poort? En niet perongeluk op de rode wan poort? 

Dat gaat idd via Ethernet-poort, en die zit erin. Bridge 3e lichtje blijft knipperen en dat betekent volgens documentatie dat de internet aansluiting niet goed is.

na andere kabels erin gedaan te hebben nog steeds.

documentatie Bridge geeft aan dat aansluiting op 2.4 GHz gewenst is.

 

U heeft de bridge wel aangesloten op een gele ethernet poort? En niet perongeluk op de rode wan poort? 

Vanzelfsprekend ☺️

Badge +19

Heb je de nieuwste bridge?

Heb je de nieuwste bridge?

Nee, een oude Bridge. 
goeie vraag 😁

Badge +19

Het eerste type dus. De ronde is dat toch?

 

Het eerste type dus. De ronde is dat toch?

 

Ja klopt! Deze ronde 😁. En dat blauwe lichtje boven blijft knipperen, ondanks dat ik hem ad ethernetkabel leg.

weet jij er wellicht meer van?

Badge +19

Mijn advies is geef € 50,00 uit voor het nieuwe model.  Deze krijgt geen updates meer en de functionaliteit is beperkt. Ik heb de nieuwe in combinatie met de v10 en dat werkt super.

Mijn advies is geef € 50,00 uit voor het nieuwe model.  Deze krijgt geen updates meer en de functionaliteit is beperkt. 

Ah! Dankjewel voor je advies ☺️.

is er geen mogelijkheid om hem toch ad praat te krijgen ?

en de ‘oude’ lampen die erbij horen, reageren die wel op de nieuwe bridge ?

Badge +19

Als resetten niet werkt ben ik bang dat het einde verhaal is. Verder kan je er niets mee. De oude lampen werken met de nieuwe. 

Als resetten niet werkt ben ik bang dat het einde verhaal is. Verder kan je er niets mee.

Ah Okay! Bedankt voor je eerlijke advies 😁

Badge +19

De oude lampen werken met een nieuwe bridge. Graag gedaan. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u diit al geprobeerd? 

Ik lees hier en daar wel iets over het toewijzen van een vast ip, dat dit zou helpen. Daarna even de ethernet kabel los en even later weer aankoppelen. En UPnP zou ingeschakeld moeten zijn.

 

Heeft u diit al geprobeerd? 

Ik lees hier en daar wel iets over het toewijzen van een vast ip, dat dit zou helpen. Daarna even de ethernet kabel los en even later weer aankoppelen. En UPnP zou ingeschakeld moeten zijn.

 

Vast ip toewijzen via admin? Zou dat via vaste poort gaan of is de hele aansluiting met een vast ip?

Less dit topic eens, de V1 is end of life en wordt gewoonweg niet meer ondersteunt:

https://androidworld.nl/smarthome/philips-hue-bridge-v1-ondersteuning

Reputatie 4
Badge +4

Klopt inderdaad de oude versie gaat niet werken, dus een nieuwe versie bridge op je oude(re) lampen en het werkt weer als vanouds. Vergeet niet om de lampen eerst te resetten met je oude bridge voordat je gaat koppelen met de nieuwe bridge. 

Reputatie 7
Badge +24

Less dit topic eens, de V1 is end of life en wordt gewoonweg niet meer ondersteunt:

https://androidworld.nl/smarthome/philips-hue-bridge-v1-ondersteuning

Dat wil niet zeggen dat die het dat helemaal niet meer doet. Thuis via WiFi zou het nog wel moeten werken toch?

Reputatie 7
Badge +24

Klopt inderdaad de oude versie gaat niet werken...

Edit: Niet meer buitenshuis begrijp ik nu. Thuis via WiFi nog wel misschien? 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u diit al geprobeerd? 

Ik lees hier en daar wel iets over het toewijzen van een vast ip, dat dit zou helpen. Daarna even de ethernet kabel los en even later weer aankoppelen. En UPnP zou ingeschakeld moeten zijn.

 

Vast ip toewijzen via admin? Zou dat via vaste poort gaan of is de hele aansluiting met een vast ip?

Inloggen op het modem via http://192.168.2.254, lukt je dat?