2e Experia Wif soms niet zichtbaar in netwerk

  • 29 December 2019
  • 17 reacties
  • 433 keer bekeken

Ondanks dat dit een wat ouder topic is heb ik sinds de updates op de experia wifi's hetzelfde probleem. Bij ons in huis beneden en boven een zwarte experia (kastje). Alles bedraad met kabels getrokken. Kastje beneden probleemloos, kastje boven is soms opeens niet zichtbaar voor apparaten. Vanalles al geprobeerd ook met behulp monteur. Wanneer het kastje boven opnieuw opgestart wordt werkt alles tijdelijk weer. In de vorige versie kon je dat kastjes op verschillende kanalen zetten maar dat kan niet meer. Toen stond bij ons 2,4 ghz op 6 en 5 ghz op variabel. Dat verliep goed. Nu staan ze op 6 en ze lijken te storen. Vandaag zag mijn Samsung het kastje wel en ipad en pc niet. Wat kan de oplossing zijn ?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Sorry ik bedoelde 2,4 ghz stond beneden eerder op 6 en boven op variabel wat geen problemen veroorzaakte. Dat kan nu niet meer sinds de update (het kastje beneden is primary).

@Wifini je kan nog wel kanalen kiezen echter alles wat je op de primary instelt geldt voor alle overige toestellen. Je zou in plaats van 6, voor auto kunnen kiezen.

@Galdor68  bedankt voor tip. Is al geprobeerd maar daarmee was het probleem niet opgelost. Variabel kan een ander kanaal kiezen maar daar gaan de beide kastjes dan weer op.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Wifini, welkom. Er is dus ook al een monteur langs geweest vanuit KPN? Want als iemand het op zou moeten kunnen lossen dan is het natuurlijk wel een monteur. Maak je gebruik van de KPN Thuis app?

De monteur heeft de laatste keer kabels getrokken maar daarmee is het probleem niet verholpen. Het wordt nu voorgelegd aan een specialist. Zelf heb ik het 5 Ghz kanaal ook vastgelegd op 1 kanaal. Tot nu toe geen storingen (gelijk afkloppen). Wat ik vreemd vond is dat ik tot nu toe steeds het kastje boven uit en aan moest zetten om deze weer zichtbaar te krijgen. Bij het kanaal wijzigen van 5 GHz was het kastje deze opeens weer zichtbaar, en is daarna niet weer uitgegaan. Eerder brandde het meest rechtse groene lampje niet altijd (er zijn niet altijd apparaten in de buurt) terwijl deze nu wel aldoor blijft branden. Ik ben ook maar een leek maar kan dit allemaal met elkaar te maken hebben ?   

Hierbij even een update. Gisteren gezien dat een actie een conflict in de verbinding veroorzaakte: met een vergrendelde Ipad naar boven gelopen.  Daarna boven ontgrendeld. De Ipad bleef met beneden verbonden.. het bovenste kastje niet bereikbaar. Daarna nog een keer gedaan... alles in de war. Wifi icoontje op Ipad knipperen en twijfelen met 4G. Kastje in storing en wifi signaal daar helemaal weg. Beneden is primary en blijft wel branden. Probleem zit mogelijk dus in de roaming. Steeds wifi aan en uit op apparaten of het kastje verhelpt dit (maar is natuurlijk niet wenselijk).

Wat kan dit toch zijn en is er een oplossing voor ? Voor de laatste -roaming- update werkte alles goed. Hebben meer klanten dit probleem. ?

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Wifini. Vervelend dat je deze problemen blijft ervaren. Je geeft aan dat het was “voorgelegd aan een specialist”. Heb je daar nog weer wat van gehoord? Want ik snap dat het niet wenselijk is om steeds de WiFi aan/uit te zetten. Ik heb de optie om nogmaals een monteur hiervoor langs te laten komen, maar als het nog ergens in behandeling is wil ik daar niet tussen gaan zitten.

Komende dinsdag komt de monteur met ondersteuning van de specialist het probleem onderzoeken. Ondertussen het 2e kastje al meerdere keren opnieuw opgestart. Frustratie ten top. Ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +25

Komende dinsdag komt de monteur met ondersteuning van de specialist het probleem onderzoeken. Ondertussen het 2e kastje al meerdere keren opnieuw opgestart. Frustratie ten top. Ik hou jullie op de hoogte.

Ja, die frustratie is niet meer dan logisch inmiddels. Ik hoor graag wat de uitkomst is!

De monteur heeft het probleem nogmaals met de specialist besproken. Een oplossing wat betreft de experia wifi (altijd de 2e die niet zichtbaar is) was er niet direct. Daarom zijn er 2 witte ronde draadloze versterkers geplaatst in combinatie met de V10 modem. Tot nu toe functioneert dat naar wens.

Sommige apparaten hadden moeite met de 2e experia wifi. Dit is sinds de “roaming update”. Eerder kon je bijv. 2,4 ghz per kastje op een ander kanaal zetten maar dan kan nu niet meer. Apparaten met een gevoelige bandsteering (bij ons een iPhone, iPad en TP dongel van de PC) konden daarom geen wifi connectie krijgen op dat kastje, beneden ging het wel goed.

De experia wifi's schijnen roaming na te bootsen terwijl de nieuwe witte ronde versterkers werkelijk roaming hebben. 

Afgesproken dit even 2 weken te volgen. Wanneer storingloos dan hebben we een oplossing.

Reputatie 7
Badge +24

De experia wifi's schijnen roaming na te bootsen terwijl de nieuwe witte ronde versterkers werkelijk roaming hebben. 

Interesante informatie...

Reputatie 7
Badge +25

De monteur heeft het probleem nogmaals met de specialist besproken. Een oplossing wat betreft de experia wifi (altijd de 2e die niet zichtbaar is) was er niet direct. Daarom zijn er 2 witte ronde draadloze versterkers geplaatst in combinatie met de V10 modem. Tot nu toe functioneert dat naar wens.

Sommige apparaten hadden moeite met de 2e experia wifi. Dit is sinds de “roaming update”. Eerder kon je bijv. 2,4 ghz per kastje op een ander kanaal zetten maar dan kan nu niet meer. Apparaten met een gevoelige bandsteering (bij ons een iPhone, iPad en TP dongel van de PC) konden daarom geen wifi connectie krijgen op dat kastje, beneden ging het wel goed.

Afgesproken dit even 2 weken te volgen. Wanneer storingloos dan hebben we een oplossing.

Duidelijk verhaal. Goed dat dit nu 2 weken wordt getest. Ik hoop dat het nu daadwerkelijk is opgelost.

 

De experia wifi's schijnen roaming na te bootsen terwijl de nieuwe witte ronde versterkers werkelijk roaming hebben. 

Interesante informatie...

Ik kan me dit bijna niet voorstellen eerlijk gezegd. Heeft de monteur dit gezegd? 

 

Duidelijk verhaal. Goed dat dit nu 2 weken wordt getest. Ik hoop dat het nu daadwerkelijk is opgelost.

De experia wifi's schijnen roaming na te bootsen terwijl de nieuwe witte ronde versterkers werkelijk roaming hebben. 

Interesante informatie...

Ik kan me dit bijna niet voorstellen eerlijk gezegd. Heeft de monteur dit gezegd? 

 

Ik heb het opgevangen tijdens het onderzoek. Maar ik ben geen specialist. Ik ben het type KPN klant die vindt dat hij maandelijks genoeg betaald voor een stabiele moderne wifi in huis. Sinds de problemen met de Experia Wifi roaming ben ik me er met tegenzin in gaan verdiepen. Mijn ondervindingen heb ik gedeeld met de monteur (en hier), die er constant behulpzaam op heeft gereageerd. Net als ik vond hij het vreemd dat een doorsnee gezin, in een veel voorkomende woonsituatie met standaard apparatuur dit probleem kon hebben. De techniek van roaming interesseert mij weinig maar nieuwe extenders doen toch echt iets anders dan de experia wifi's. Ik hoop er voorlopig niet weer naar te hoeven kijken.

Reputatie 7
Badge +24

De monteur heeft de zwarte vierkante dus omgeruild voor ronde witte? Die zullen wel op de factuur komen gok ik zo? Want volgens mij heeft nog nooit iemand die dingen gratis gekregen.

We zijn nog steeds erg blij met de witte ronde versterkers (KPN verkoopt dit nu als “super wifi”). Soms gaan de vergrendelde Apple producten bij het switchen tussen de versterkers even kort van de wifi af. Zonder vergrendeling verloopt dit vlekkeloos. Het lijkt erop dat het systeem dit slim corrigeert, iets wat de zwarte experia wifi's soms niet konden.      

Aii, toch iets te vroeg gejuicht !!

Vanmorgen alle lampjes groen op de modem en de versterkers maar geen wifi. Zucht.

Na een online KPN analyse moest ik de modem resetten met een paperclip maar dat leek me toch wat rigoureus. Daarom eerst de modem opnieuw opgestart en daarna de versterkers uit en aan gezet. Nu werkt het weer. Wat kan dit zijn ?

We gebruiken de 2 witte ronde versterkers nu ongeveer een half jaar. Ik kan niet anders zeggen dat dit erg goed bevalt. We hebben geen problemen meer gehad. Ook na een stroomonderbreking pakken de ontvangers het signaal probleemloos weer op.