Beantwoord

5GHz uitschakelen op Experia Box om smartverlichting te koppelen

  • 27 January 2023
  • 13 reacties
  • 276 keer bekeken

Ik wil mijn smartverlichting koppelen en dat gaat alleen op 2.4 ghz. Wie helpt me? Ik kom met geen mogelijk op de router om dit voor elkaar te krijgen. Hoe??? Ik heb een experia v 6

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 January 2023, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Weet u zeker dat u een v6 heeft? Die is antiek. Had allang omgeruild moeten zijn. En heeft niet eens WiFi 5 Ghz. 

Oh nee, V 9. Haha. Maar dan nog, ik kom er niet uit. Kan niet inloggen op de router. Dat is het probleem

Reputatie 7
Badge +24

De v9 heeft ook geen WiFi 5 Ghz. Dus dan denk ik dat u er niets te zoeken heeft.

Maar goed: eerste keer inloggen zonder wachtwoord. Daarbij moet meteen een wachtwoord aangemaakt worden.

Lukt het niet? Resetten met het kleine knopje achterop. 15 seconden vasthouden ofzo.

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Wel raar dat de v9 geen 5ghz heeft. Het koppelen van smartverlichting lukt niet. Maar ik ben inmiddels aan het resetten. Zal zien hoever ik.kom. Bedankt zover! 

En ja, ik heb 2 wifiversterkers

Reputatie 7
Badge +28

Wel raar dat de v9 geen 5ghz heeft. Het koppelen van smartverlichting lukt niet. Maar ik ben inmiddels aan het resetten. Zal zien hoever ik.kom. Bedankt zover! 

Hallo @Jenny6358 ,

De V9 is verouderd en wordt momenteel actief omgeruild voor een moderner modem. 

Maar je kunt de omruil ook zelf regelen. 

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Ik verwacht dat je met het nieuwe modem de verlichting prima kunt koppelen. Want met bv de nieuwe Box 12 kun je eenvoudig een apart WiFi-netwerk inrichten. 
 

 

Zojuist mijn probleem opgelost. Ik heb de wifi versterkers eruit gehaald en dat was het euvel. Inmiddels de lampen gekoppeld. Bedankt allemaal voor het meedenken! 

Voor zolang als het duurt.  Kpn is alle modems ouder dan v10 actief aan het uitfaseren. En omruilen voor v10 en meestal box 12.

Ondersteuning op de v7, v8 en v9 stopt.

@PeterG ,

Niet helemaal juist.Bij de V6 en V7 is sinds kort de ondersteuning gestopt, daarop werkt VOIP en ITV in principe niet meer na een reset.Ook de veiligheid word niet meer in de gaten gehouden.

Bij de V8 en V9 ligt dat anders, deze zijn nog volledig functioneel en de veiligheid word nog gemonitord.Deze zijn voorlopig nog prima bruikbaar.Echter is omruilen wel mogelijk, omdat deze modems toch wat ouder zijn en geen 5GHZ hebben.

Maar als er in 1 van de 2 of in beide modems een lek komt, zal er zeer waarschijnlijk geen nieuwe update meer komen en zal de volledige ondersteuning stoppen.

Ligt ook helemaal aan de situatie of een omruil uberhaupt het beter maakt, het kan ook slechter worden.Met een eigen wifi systeem zijn deze modems nog prima.

Reputatie 7
Badge +24

Het omruilen van de v9 kan. Maar draagd niet bij aan de oplossing van het probleem. 

Zojuist mijn probleem opgelost. Ik heb de wifi versterkers eruit gehaald en dat was het euvel. Inmiddels de lampen gekoppeld. Bedankt allemaal voor het meedenken! 

En nu? Geen WiFi versterkers meer in gebruik?

Als u WiFi versterkers gebruikt, dan is het WiFi van de Experiabox v9 uitgeschakeld. Dat doet helemaal niks meer. WiFi word dan volledig verzorgd door de versterkers. En die ondersteunen wel 5 Ghz WiFi. 

@Nick83 ,

Klopt.

Als @Jenny6358 op de versterkers 5GHZ een andere naam geeft , zal verbinden daarmee ook wel lukken.

V9 is tamelijk vrij van fouten, box 12 niet😁 Herstarten, webinterface problemen noem het maar op...En dat de box 12 piept lees ik ook vrij veel de laatste weken.

Reputatie 7
Badge +24

V9 is tamelijk vrij van fouten, box 12 niet😁 Herstarten, webinterface problemen noem het maar op...En dat de box 12 piept lees ik ook vrij veel de laatste weken.

Daarom heb ik in topics zoals deze meestal niet zoveel haast om de Experiabox om ruilen. Het draagt niets bij aan de oplossing en het word er alleen maar ingewikkelder van. Met al die bugs van niet in kunnen loggen. Trage webinterface. En gedoe met Extra WiFi.

@Nick83 ok.Goed zo.

Maar toch vreemd dat na bijna 3 jaar de box 12 nog steeds zo buggy is...